Jde o reklamaci drobne elektroniky czc, reklamace byla zamitnuta kvuli udajnemu znecisteni zbozi a to me tak namichlo ze jsem se na to vykaslal a pak byl 3 mesice v zahranici. Ac v reklamacnim radu je ze pokud si reklamaci nevyzvednu do 30 dnu budou mi uctovat 25kc za kazdy den nijak mi neupozornili na tuto skutecnost kterou se bez studovani stanov nedozvim. Chci se zeptat zda mohou v tomto pripade po me aktivne vymahat castku prevysujici cenu zbozi nebo by me museli nejak upozornit pred tim nez by tam nabihal nejaky dluh?
když zaplatíte cenu a vzniká mezi vámi a prodejcem vztah nemusíte nutně znát jeho obchodní podmínky, většina lidí to nezná, prodejce nemá právo dát si do obchodních podmínek něco neobyklého zpravidla související s dalším výdajem, na to pamatuje ochrana spotřebitele ale ptám se jestli s tím někdo nemá zkušenost, když neznáte odpověď tak proč máte potřebu do topiku přispívat?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3201 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Logicky, jste v prodlení s převzetím zboží. To, že jste byl v zahraničí, není jejich problém.
===========================================================
Nikdo nerýpe. Je to jednoduché, tím, že si nepřevezmete Vaši (!!!) věc,
vznikají jim tím náklady. Nezapomínejte, že ochrana spotřebitele nesmí
vést k buzeraci obchodníků. Pokud Vás rozezlil výsledek reklamace, jsou
jiné prostředky, než trucovat, odjet do zahraničí a zboží jim nechat na
prodejně (nebo jinde, to je fuk).
Upravil/a: Hans51
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit |
To máš pravdu. Nemusíš to znát. Na druhé straně neznalost zákona neomlouvá, že.
0 Nominace Nahlásit |
Od toho jsou smlouvy aby se přečetly. Nevím proč by měl někdo na něco upozorňovat když to má napsané ve smlouvě.
0 Nominace Nahlásit |
Máte pravdu, podmínky prodejce znát nemusíte.
To však neznamená, že by pro Vás neplatily.
Uzavřením kupní smlouvy jste s nimi totiž vyjádřil souhlas.
Je Vaše chyba, že jste se s podmínkami neseznámil, prodejce nebyl
povinen Vás upozornit na to, s čím jste se měl seznámit sám.
Skladné samozřejmě musíte uhradit, ledaže byste se dohodl na
nějaké
slevě (prodejce ale není povinen na Váš návrh přistoupit).
Podle mne už je většina lidí vědoma, že pro ně obchodní
podmínky platí i v případě, že se s nimi neseznámí.
0 Nominace Nahlásit |
mosoj: ač to sice znělo velmi učeně je to trochu mimo, nejedná se o zákony ale o vnitřní předpisy soukromé společnosti které zákonům podléhají a především se sklání před ochranou spotřebitele
jinak to mohu uzavřít tím že mi moje teze 2 právní poradny potvrdili a po tom co jsem se na obchod obrátil mi sdělili že samozřejmě nic platit nebudu ..
Pokud jste se snažil své teze ověřovat u právních poraden a bezmezně jim věříte, nechápu pak, proč se ptáte i zde a nerespektujete názory uživatelů. Právní poradny jsou rozdílné kvality, obzvláště ty internetové. Jestli si natolik věříte, podejte žalobu. Nakonec budete platit náklady, Vaše věc.
Vždy je lepší se informovat z více zdrojů, hledal jsem spíše osobní zkušenost než nějaká rozšafná moudra místních matadorů.
Ze spotřebitelského hlediska je nepřijatelné aby za nevyzvednutí baterky
v ceně 5 KČ mu za rok bez upozornění přišla faktura na 9000 KČ, ač se
to zde někomu nezdá a teoreticky by to z obchodních podmínek možné
bylo.
Včera jsem volal na linku obchodu a následně navštívil obchod pro
vyzvednutí reklamace. Čekal jsem pouze nějaké omezení maximálního
poplatku jako to bylo ve starém reklamačním řádu czc, nicméně mi bylo
sděleno že samozřejmě nic platit nebudu.