Mám dotaz. S prodávajícím jsme s domluvili na prodeji zboží. Jednalo se o iPhone a na dobírku. Poslal mi ho, a nebylo to na dobírku. Teď mi řekl, že to zapomněl dát na dobírku a že je to jeho chyba a že se omlouvá. Teď po mně chce zaslat peníze na účet. A pokud to neudělám, říká, že mě nahlásí na policii. Jedna se o 2200 Kč. Má právo mě nahlásit? A pokud ano, můžu z toho mít problém? Děkuji za reakce.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3304 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ano, takové právo má – koneckonců podat trestní oznámení může
kdokoli a pro cokoli…
A ano – můžeš z toho mít problém…
___
Jak tě vlastně napadlo nezaplatit???
:-O
0 Nominace Nahlásit |
tak za
0 Nominace Nahlásit |
Samozřejmě může jít na policii.
Pokud se pustíme do právního posouzení vašeho jednání, tak vzhledem k výši škody nepůjde o trestný čin. Mohlo by ale jít o přestupek proti majetku s pokutou až 15000 Kč.
0 Nominace Nahlásit |
Viz gecco, podat trestní oznámení může kdokoli pro cokoli, i když mě v tomto případě nenapadá nic smysluplného. Ale to neznamená, že platit nemusíš.
Uzavřeli jste kupní smlouvu (nemusí být písemně). On svou část splnil, ty bys měl také. Pokud ne, budeš v prodlení a pak se může domáhat plnění i soudní cestou. Pak bys mohl nést náklady na jeho právní zastoupení, soudní výlohy… a částka by narostla do desetitisíců pro nic. Pokud ti risk za ten zisk stojí, neplať. Já bych zaplatil. Ne kvůli samkcím, ale je to slušnost.
0 Nominace Nahlásit |
Zboží jsi obdržel, za chybu se Ti omluvil. Pošli mu peníze na účet. Samozřejmě, že pokud mu zboží nezaplatíš, podá na Tebe trestní oznámení PČR. ☹
0 Nominace Nahlásit |
Pokud Ti ti telefon dosel, tak se honem styd za to, ze te vubec napadne to nezaplatit. FUJ!
0 Nominace Nahlásit |
Samozřejmě právo má. A nedopadne to pro tebe dobře. Nakonec budeš muset zaplatit a další sankce ti přibudou.
0 Nominace Nahlásit |
Pokud ti to poslal ježíšek, nic neplať. V opačném případě pochopitelně zaplať.
0 Nominace Nahlásit |
Nevím, jak v tomto případě funguji zákony, ale ja bych zaplatila uz jen ze slušnosti, protože taková byla domluva. Věřím, ze chyba se muze stát každému. Vezměte si to z druhé strany, predstavte si, ze byste zasilal někomu zboží na dobírku, kterou byste zapomněl označit. A kupující by vám tudíž nezaplatil, jak byste reagoval?
Nicméně by mě zajímalo jak to funguje dal z hlediska zákona. Další diskutéři pisi, ze te muze žalovat a ze ma na to právo, protože jste uzavreli kupní smlouvu vyt dohodou. Muze mi prosím někdo vysvětlit, jak se to pripadne dokazuje? Prodavajici jiste muze rict, ze se domluvili. Ale kupující zase muze rict svoji verzi…?
0 Nominace Nahlásit |
Budu předpokládat, že jste v roli kupujícího Vy (ač zpočátku otázky označujete kupujícím druhou stranu), neboť uvádíte Vaši povinnost zaplatit kupní cenu.
Každopádně cena 2.200,– Kč za iPhone (ač možná použitý) je sama o sobě podezřelá. Prodávající bude s největší pravděpodobností podvodník a být na Vašem místě, nikomu bych žádné peníze neposílal.
Pokud by Vás chtěl nahlásit na Policii, samozřejmě že může (jak správně píše gecco), nicméně ničeho bych se v rovině trestního práva nebál, protože případná škoda (bude-li vůbec nějaká způsobena), nedosahuje hranice 5.000,– Kč potřebné pro většinu zde v úvahu přicházejících trestných činů.
Teoreticky byste mohl být odpovědný za prodlení v rámci občanského práva a kupní smlouvy, ale pochybuji, že by po Vás někdo chtěl úhradu úroků z prodlení 😉
0
před 3304 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tak už ses rozhodl, jestli ses dohodl s kupujícím nebo
s prodávajíčím?
Víš vůbec, jestli jsi prodával nebo kupoval?
0
před 3303 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
To cizrna:
Samozřejmě, že by zde bylo velmi těžké důkazní břemeno, které by musel nést žalobce. Proto je obecně lepší uzavírat smlouvy písemně, ač taková forma není zákonem vyžadována.
O převzetí zboží tazatel přímo nemluví. Protože odkazoval na domluvu o dodání na dobírku, která nebyla dodržena, předpokládal jsem (a z toho vychází i má úvaha), že druhou stranu kontaktoval s žádostí o nápravu (tomu by svědčila i následná omluva druhé strany).
Ale pokud bylo zboží skutečně převzato (k čemuž se po důkladném promyšlení čím dál více přikláním), je má odpověď chybná, což uznávám a za což se omlouvám.
Hansi – já ´čučel jako na drát´, že radíš nezaplatit…
Aspoň já dotaz pochopil tak, že:
___
Neber to jako výtku, jen mne to překvapilo…
😉
tipnul bych, ze problemem zde je nekvalitni dotaz, ktery byl behem par desitek minut 2× pomerne zasadne prepracovan (kupujici/prodavajici…)
No právě, každý to pochopil trochu jinak. To je obecně problém velkého množství tazatelů zde, málokdy jsou schopni vyjádřit svůj dotaz srozumitelně tak, aby ho pochopili všichni pokud možno podobně 🙂
Tak jako tak, neradil jsem nezaplatit, jen jsem vyjádřil svůj názor.Je mojí chybou, že jsem jej dále nerozvedl.
Rozumím tomu stejně jako gecco, ale je fakt, že tazatel mohl celou situaci v zuadání mnohem lépe popsat.
samkce == sankce :D