Avatar uživatele
Jsem Jan

Má cenu reklamovat poškozený balíček u České pošty ?

Přišli mi rozbité starožitné sošky a nevím jestli si ušetřit trápení a rovnou je slepit a neřešit to s ČP. Neobjednával jsem z obchodu, takže reklamace nevim nevim.

Upravil/a: annas

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Gonfaloniér před 1484 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Zkuste to, pokud jste nevyhodil papír, v němž byly figurky zabalené,, případně výplň krabice motouz, obal atd.,. zkrátka vše, co se týkalo balíku.

Jak reklamovat dodané zásilky s poškozením nebo úbytkem obsahu?

"Pokud adresát po převzetí zásilky dodatečně zjistí, že obsah je poškozen, případně že došlo k úbytku obsahu, může uplatnit reklamaci na kterékoliv poště. Reklamační řízení je možné zahájit nejpozději do dvou pracovních dnů po dni převzetí zásilky.

Zásilku je nutno předložit v takovém stavu, v jakém byla dodána, tzn. včetně vnějšího i vnitřního balení. Adresát má také možnost tento stav hodnověrně doložit jiným způsobem."

https://www.ces­kaposta.cz/ra­dy-a-navody/reklamace

https://ct24.ces­katelevize.cz/e­konomika/1274194-jak-reklamovat-poskozene-ci-nedodane-postovni-zasilky

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Lurius

Nevím odkud si je kupoval, ale nejlepší je to přes eBay u obchodníků se 100% spokojeností kupujících, tam ti vyhoví i kdyby ti to měli přivést osobně :D

Upravil/a: Lurius

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Gonfaloniér

Přijde na to. Nevím, jak to má pošta/prodejce v podmínkách ohledně reklamace. Někde mají napsáno, že si musíme balík rozbalit a prohlédnout hned, jak nám to dopravce přiveze a veškeré škody nahlásit přímo jemu – reklamovat. (A to nikdo nedělá). Pak že už to není možné reklamovat.
Budeš to mít v podmínkách objednávky.

Pokud to bylo cenné (drahé), tak to samozřejmě zkus. Já se třeba s levnými věcmi neobtěžuji a nereklamuji je. Třeba sluchátka atd. Hádám, že ale ty figurky byly dražší.
Teď nevím u koho by se zjišťovalo, kdo to zavinil. Jestli pošta nebo už prodejce. Pokud to nemáš z obchodu, ale od nějakého jednotlivce, tak ten možná žádné podmínky prodeje/objednávky (a reklamace) nemá, ale když si volil jako dopravu poštu, tak i oni samotní by ohledně toho měli mít nějaké podmínky.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
hapiky

Snad jen v případě, že balík měl nálepku: Pozor sklo! Sošky mohly být poškozené už před zabalením, či odesláním a hlavně měl být balík pojištěný.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Zkus to, ale bývá s tím problém. Pošta je instituce, která se obvykle převzetí jakékoli zodpovědnosti brání. Pokud máš pocit, že by pošta mohla oprávněně namítnout, že zboží bylo nedostatečně zabaleno tak to asi rovnou vzdej… A domluv se s prodejcem, protože on je ofic. partnerem pošty, on si u pošty objednal a zaplatil přepravu.

Jinak podle mně sláva každému kdo dá poště trochu přes prsty aby si konečně uvědomila jak maj vypadat služby zákazníkům.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pepa25

Bohužel chybí to základní: jak bylo zasláno (běžný balík versus cenný balík), zda byo deklarováno jako křehké, jaká byla udána cena …

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek