V České Třebové bratři Stránští vyrobili jen jeden prototyp, ještě před 2.sv.válkou. Ano, dnes je v České Třebové muzeum velorexů. Ale sériová výroba byla v Hradci Králové, pak v Solnici vedle Škody Kvasiny a nakonec Rychnově n/K.
Velorex nebyl k dostání v obchodě. ale jen na poukaz a s finančním příspěvkem komunistického svazu invalidů. Tipuju, že v 60. letech stál cenově mezi motorkou a spartakem, takže kolem 10 kKčs.
0 Nominace Nahlásit |
Kolik stál, v době mého narození netuším.
Do Q0 . 15 let mne to příliš nezajímaloo
V r. 1969 koupili rodiče italský Fiat 600D (od podniku, přes TUZEX) za
31 000 Kčs.
Z Prahy tehdy přijel konvoj 30 Fiatů /(zaměstnanci), Fiaty 500, 00 500D,
850 a 127.
Našla jsem:
Vzhled tříkolky se mění v roce 1954, OS-KAR…... Jeho cena je
stanovena na 10 650 Kč.
https://www.velorextym.cz/hist_velorex.htm
https://www.invarena.cz/?p=40730
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10176269182-retro/209411000360027/cast/301826/
Místo znárodnění ho bratři vyráběli dál, v družstvu.
Došlo ke změně názvu na Velorex (v odkazech)
Pak „prošel“ dobře jako invalidní vozítko s možným ručním
ovládáním (dobrý tah).
Později pak se Velorex prodával dál, ve státním podniku.
Upravil/a: da ny
0 Nominace Nahlásit |
To už nepamatuji, i když jsem ho několik let vlastnil. Dal jsem tehdy za něj cca 6.000, svezení to ale bylo báječné
0
před 151 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Informace o konkrétních cenách tříkolek Velorex z let 1960 – 70 nejsou přímo dostupné. V podobné době, v 50. a 60. letech, byla cena vozy Velorex 16/175 kolem 26 000 Kčs, což odpovídá hodnotě zhruba 100 000 Kč po přepočtu na dnešní měnu. Cena tříkolek Velorex by pravděpodobně byla v podobné relativity nižší, jelikož na trhu byly levnější varianty oproti čtyřkolkám.
0
před 151 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tak jsem se zastavil v Info kde mají vystaven Velorex, byla přítomna starší dáma a pravila. Zpětný chod posunul se větší pozápal a motor dvoutaktu naskočil obráceným chodem, tudíž Velorex měl 4 rychlosti dozadu, nevím podle vyhlášky jak dalece lze couvat a jakou rychlostí. To moderní automechanik těžko dohledá. Dále pokud přehodíte kabely na svíčkách u motoru Jawa 350 tak můžete jet také dozadu. Dle mého odhadu u 4 taktu uvedené nezkoušet tam motor dostane pěkně zabrat.
Tak jsem se zastavil v Info kde mají vystaven Velorex, byla přítomna starší dáma a pravila. Zpětný chod posunul se větší pozápal a motor dvoutaktu naskočil obráceným chodem, tudíž Velorex měl 4 rychlosti dozadu, nevím podle vyhlášky jak dalece lze couvat a jakou rychlostí. To moderní automechanik těžko dohledá. Dále pokud přehodíte kabely na svíčkách u motoru Jawa 350 tak můžete jet také dozadu. Dle mého odhadu u 4 taktu uvedené nezkoušet tam motor dostane pěkně zabrat.
Tak jsem se zastavil v Info kde mají vystaven Velorex, byla přítomna starší dáma a pravila. Zpětný chod posunul se větší pozápal a motor dvoutaktu naskočil obráceným chodem, tudíž Velorex měl 4 rychlosti dozadu, nevím podle vyhlášky jak dalece lze couvat a jakou rychlostí. To moderní automechanik těžko dohledá. Dále pokud přehodíte kabely na svíčkách u motoru Jawa 350 tak můžete jet také dozadu. Dle mého odhadu u 4 taktu uvedené nezkoušet tam motor dostane pěkně zabrat.
Neměl klasickou zpátečku v převodovce, couvat uměl tak, že se motor nastartoval obráceně, byl tam na to přepínač. Když jsi zacouval, tak se to muselo chcípnout, přepnout, znovu nastartovat a jelo to dopředu..
Zeptal jsem se automechanika a ten měl názor, že motor není možné natočit obráceně uvažoval o přidané převodovce.
Drap | 8255 | |
led | 4077 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2781 | |
zjentek | 2744 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2019 | |
aliendrone | 1943 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |