Jedu autem za náklaďákem, za mnou visí Fabia. V protisměru šňůry aut
na hory, předjet se skoro tedy nedalo. Naštěstí po pár km byly v kopečku
dva pruhy v našem směru. Předjedu náklaďák a zařadím se do pomalého,
abych pustil tu Fabii. Jedu podle tacháku cca kilo a ta Fabia se pomalu plazí
podél mě v rychlém pruhu. Stoupání je poměrně dlouhé a najednou vidím
v pomalém (mém) pruhu stojící náklaďák, výstražný trojúhelník.
Nalevo od sebe furt ta plazící se Fabia. Začnu tedy brzdit a dávám znamení
o změně směru jízdy vlevo a včas dle silničního zákona. Dávám
přednost Fabii, chci se zařadit za ní. No a co myslíte, že se stalo? Borec
v té Fabii začal brzdit taky, až jsme oba úplně zastavili. Nakonec mě
ještě pustil, nechápu proč, podle mě udělal úplně zbytečný chaos. Nebo
se pletu a já to udělal blbě?
Doplňuji:
Takže jsem to udělal dobře. 🙂
@Deli: Klobouk na hlavě neměl, protože „čepičáři“ ti nekoukají
doprava doleva, ti si jen dají cihlu na plyn ve svý stodvacítce a jedouu.
🙂
@tom004: to je omyl!!! Spousta lidí si myslí, že zip platí v každém
takovémto případě, ale dle zákona viz http://www.ibesip.cz/640_ZASADY-BEZPECNE-JIZDY-5-Pravidlo-ZIP
, platí pravidlo zipu pouze při souběžné jízdě (vysvětleno viz
odkaz).
@terry: Jel samozřejmě víceméně konstantní rychlostí, ale přeci jsem
psal, že jsem brzdil. 😉
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? aramah, tom004, suaeda před 4713 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Kdyby k něčemu došlo,asi by policajti dali vinu oběma,ale podle pravidel o provozu vozidel na pozemních komunikacích,je vina na straně řidiče Fabie.Pro něj jsi byl vozidlo přijíždějící zprava,ale i podle pravidla „zipu“,musí umožnit,aby se řidič z pravého pruhu,který dává znamení o změně směru jízdy,mohl před něj bezpečně zařadit.
0 Nominace Nahlásit |
Myslím, že nikdo neudělal žádnou chybu. Pokud řidič Fabie nesnížil rychlost náhle tak, že by ohrozil vozidla za sebou, vám vzájemně nevzniklo žádné nebezpečí. Když nemohl rychle předjet, tak vám galantně uvolnil pruh, abyste nemusel v kopci brzdit. Je to defenzivní způsob jízdy, na který bohužel u nás nejsme zvyklí.
0 Nominace Nahlásit |
Pokud jsem to pochopila správně, tak bych řekla, že špatně udělal on, pokud jste se chtěl zařadit do rychlejšího pruhu, ve kterém jel. Měl trochu zrychlit a umožnit vám tak, abyste se dostal za něj, nebo zpomalit a pustit vás před sebe, odstavený náklaďák přece určitě také viděl..
0 Nominace Nahlásit |
Odpověděl sis sám v závěru své otázky – „Nebo se pletu a já to
udělal blbě?“
Správný výklad dle stávajícího platného znění poskytl mosoj. Pokud jsi
jel konstantní rychlostí a včas dal znamení ve chvíli, kdy Fabia byla dosud
pozadu, abys jí poskytl prostor pro plynulé zpomalení jízdy, měls bez
otálení v předstihu objet stojící překážku. Zde dokonce i vyhláška
předpokládá oprávnění přejet přes plnou čáru, protože jinak by to
bylo technicky neproveditelné.
Francie má třeba velice rozumné opatření, že při předjížděcím
manévru lze překročit rychlost v daném úseku až o 30km/hod. oproti
platnému značení. Je to v zájmu aktivní bezpečnosti, aby se riskantní
manévr snížil na minimum a zároveň aby předjíždějící zbytečně
neomezoval protijedoucí vozidla.
0 Nominace Nahlásit |
Řidič v levém pruhu zazmatkoval, měl v jízdě pokračovat. V tomto
případě neplatí zip (nejde o souběch pruhů do jednoho), takže vy jste se
potřeboval vyhnout překážce, tedy dát přednost vozidlu v levém pruhu.
Což jste udělal správně.
Řidič Fábie uděla klasickou prasečinu na našich silnicích. Ač jeho auto
nemá na řádné a rychlé předjetí, jede v levém pruhu a potom místo aby
jel, začne brzdit.
Na více proudých silnicích je to přímo děs, když jedete v pravém pruhu,
chcete předjet a v zrcátku vidíte auto v levém pruhu. Než vyčtete jak
jede rychle, tak uplynou cenné vteřiny. Leckdy pro jistotu ani řidič
nezačne předjíždět, aby tomu v levém pruhu to náhodou nestrčil před
rychle (nadměrně rychlé) auto..
0 Nominace Nahlásit |
Při překážce na silnici ve vašem jizdním pruhu musíte dát přednost
všem vozidlům ve vedlejším pruhu. Pokud zde není dopravní značka
s červeným a bílým autem, kdy vždy červené auto dává přednost
protijedoucím autům.
Pravidlo zipu zde neplatí, to se používá pouze u souběžné jízdy kolony
aut ve dvou pruzích.
0 Nominace Nahlásit |
Už mnohokrát jsem zde chtěl stejné téma nastolit.
Řidič jedoucí v levém pruhu konal správně podle paragrafu 12 odst.
5. dával vám přednost. Klaním se před ním !! je jeden z mála který
zná pravidla silničního provozu.
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/silnicni-provoz/cast1h2d3.aspx
Chyboval jste Vy a takto chybuje většina řidičů jedoucí v levém pruhu, kteří si ještě navíc myslí, že protože jedou v průběžném pruhu tak mají přednost. Toto platilo někdy v minulosti.
V zájmu plynulosti provozu v tomto případě vozidlo jedoucí v levém
pruhu má pustit vozidlo jedoucí v pravém pruhu, právě proto aby nedošlo
k tomu že musíte zastavit !!!
Doplňuji:
A při uplatnění toho slavného zipu ( který zde samozřejmě platí ) by
měl jet první ten z toho pravého pruhu. Toto musí platit
jinak se ti první nedohodnou.
Upravil/a: mosoj
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 4712 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek