Jistá pojišťovna se mnou na základě telefonického kontaktu z jejich strany si vytvořila smlouvu, kterou jsem nepodepsal. Protože jsem nezaplatil určitou částku, tak mi pojištění zrušili, ale pojišťovna chce, abych částku uhradil, je to prý soudně vymahatelné. Nějak se mi to nezdá, ústní domluva po telefonu nemá právní opodstatnění, i kdyby měli audiozáznam z tohoto hovoru, nelze to použít jako důkaz. Pokud jsem žádné papíry s touto pojišťovnou nepodepsal, pojištění by nemělo platit. Pokud mi snad oni poslali nějaké vyrozumění, ale já jsem nic nepodepsal a neodeslal zpátky, tak nemají vlastně žádný důkaz o mém souhlasu s pojištěním. Pojistka mi každopádně končí, peníze, které jsem tam vložil již zpátky nedostanu, tak co. Je mou povinností uhradit příslušnou částku a může to pojišťovna po mně soudně vymáhat? Děkuji za odpovědi.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3918 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
I ústní souhlas je platný:-( Je to soudně vymahatelné:-( Doporučuji příště nikomu nesdělujte po telefonu své osobní údaje. Nejlepší je se s nimi vůbec nebavit.
0 Nominace Nahlásit |
Takto ti neporadí nikdo – bez znalosti konkrétní věci a smlouvy.
Sežeň si konkrétní znění smlouvy a poraď se s právníkem…
Osobně ale nemyslím, že se ti podaří z plnění smlouvy (resp. sankcí za
neplnění) ´vyzout´..
___
Obecně – platná je i smlouva ústní, jen se obtížněji prokazuje při
případném sporu smluvních stran.
0 Nominace Nahlásit |
Vzdy do telefonu rikam predem: at uz padne cokoli, z me strany se nejedna
o poptavku nebo uzavreni smlouvy.
Nejenze je smlouva platna, ale podle noveho obcanskeho zakoniku je platne to, co
se dojednalo, nikoli to, co se podepsalo. A dokonce muzes odpovidat za skodu
vzniklou uz jen tim, ze das druhe strane duvod se domnivat, ze cinis
objednavku.
Doplňuji:
Kdyz v samobsluze vybalis nakup na pult, prodavacka ho namarkuje a ty ho
prevezmes, take jsi uzavrel platnou kupni smlouvu (zbozi se stava tvym
majetkem). A pritom jsi nic nepodepsal, ba dokonce nemusis ani promluvit.
Upravil/a: Hamon
0 Nominace Nahlásit |
A proto má můj muž zákaz se o podobných věcech vybavovat po telefonu. On takhle kdysi taky cosi dojednal, měl pocit, že si vlastně jen povídal a taky žil v domnění, že pokud nic nepodepsal, nic se neděje. Nebyla to pojišťovna ani nic podobně velkého, takže stačil jeden můj doporučeně poslaný rozzuřený dopis a byl klid. Ale tam byla výhoda, že oni neplnili, co bylo ústně domluveno. A nic jsme nezaplatili, jen to po nás furt chtěli.
Pozor, kupni smlouva nevznika zaplacenim! Uzavrenim kupni smlouvy vznika povinnost zaplatit dohodnutou cenu, ale smlouva je platna uz pred zaplacenim. Nezaplacenim vznika dluh, ne neplatnost smlouvy.
Hamone to je trochu sporné, ta paní do telefonu, zcela určitě nepřečetla všechny smluvní podmínky. Pokud s nimi člověk nesouhlasí, to znamená, že mi smlouva přijde domů i se smluvními podmínkami a já s nimi nebudu souhlasit, tak to té firmě oznámím a oni buď smluvní podmínky podle mě změní, nebo smlouvu neuzavřeme.
Problém je, že většina lidí pak dělá mrtvého brouka.
Kapka to vyřešila perfektně. Tak by to měl člověk řešit, prostě zareagovat.
Prave ze ne, dnes ma prednost to, co je dojednane, ne to co je na papire. Pokud si po telefonu dojednate, ze VOP pro tuto smlouvu neplati, pak neni problem. Kdyz obchodak rekne, napr. „VOP jsou na nasem webu a tim se vse ridi a podpisem smlouvy odsouhlasite, ze jste je cetl“, normalni clovek by se domnival, ze nez si je precte a podepise, nic se nedeje. Ale pravnik by s tim nesouhlasil.
Nastesti, jak se mi posledni dobou zda, soudy zacinaji stat na strane spotrebitelu, uznavaji, ze je potreba chranit spis toho slabsiho.
Hamone mi se líbí, jak jsme neustále spolu v právním sporu:-))) Jiní to možná nepochopí, ale mě to vážně baví:-)))