Tady nejde o sebevědomí ale hlavně o školní zralost. Občas se stává, že rodiče tlačí děti do školy brzo, což následně vede k jejich školní neúspěšnosti – to samozřejmě může ovlivňovat i jejich sebevědomí. Nicméně dítě, které je v šesti letech zralé pro školní docházku nebude rozhodně nijak zvýhodněné, pokud by se jeho nástup do školy odkládal. Navíc k odkladu nástupu do školy u konkrétního dítěte má hodně co říci ped. psych. poradna.
0
před 2936 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Obnecně lze říci, že děti, které jdou do školy později,
na tom jsou ve školních výsledcích lépe, což se může
promítnout jak do jejich sebevědomí, tak do pozdějšího života.
Ovšem nemusí to platit vždy a za všech okolností.
_______
Doplňuji:
Pozdější život může být ovlivněn mj. školními výsledky, např.
děti,
jimž šlo dobře učení, vystudují VŠ, najdou lépe placená
zaměstnání apod.
Ovšem pro úspěch a spokojenost v životě to podle mne
většině lidí nebude stačit. Za mnohem důležitější považuji
lidské vztahy, na něž už školní úspěšnost ani (ne)dostatek
financí nemusí mít vliv.
Upravil/a: ivzez
0
před 2934 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
ivzez: to se ale takto obecně říci nedá. Už jen proto, že odklad má
u nás cca 10 % žáků, ty ale nelze srovnávat se všemi ostatními, ale
především s těmi, kteří do školy nastupují předčasně (takových je
ale poměrně málo, protože to ovlivňují ped psych poradny, které by měly
nezralé dítě identifikovat). Že by byl odklad školní docházkou absolutní
výhodou, která zlepšuje výsledky u všech, neplatí.
není špatné mrknout třeba na tento výzkum českých psychologů Hrabala a
Valentové
pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?attachment_id=3577&edmc=3577
Drap | 1713 | |
marci1 | 1092 | |
annas | 763 | |
quentos | 744 | |
ivzez | 715 | |
zjentek | 712 | |
iceT | 688 | |
led | 619 | |
Kepler | 540 | |
hanulka11 | 535 |
Těhotenství |
Děti a rodičovství |
Partnerství, manželství |
Přátelé |
Ostatní rodina a vztahy |