Avatar uživatele
Ametyst

Jsou družstevní prodejny Konzum ekologické?

Jsou to prodejny, které prodávají místní a regionální potraviny. Z toho logicky vyplývá, že jsou ze všech nejvíc ekologické. Nedovážejí zakladni potraviny přes půl světa. Proč se o tom nijak moc nemluví a nechválí se, když přitom panuje ve všech oblastech života přímo ekologická hysterie ?

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone, Filip84, Savier před 530 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Pepa25

Spotřeba lokálních potravin je samozřejmě ekologičtější. Obávám se ale, že maloobchodní řetězce se v tomto moc neliší (pokud jsou Konzum, Jednota atd. výjimkou, tak je to ctí). Nemluví se o tom, protože všichni řeší jen cenu a nakupují proto v Lidlu německé a polské potraviny.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Netočí se tam tak velké peníze. Ekologií se zpravidla, kromě několika zelených pomatenců, zabývají převážně ti, kteří už mají předem naplánováno co přinese obrovské zisky.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

Nemám přehled.
Už žádné zkušenosti.
U nás COOP před lety výrazně upadl. Drahé zboží se stalo na náměstí neprodejné. Chudý kraj, nízké mzdy a koupěschopnost. Nižší vzdělanost (slabší sociální vrstvy).
Kvalitní zboží se dováží/prodává z Německa. To s kratší dobou epirace, je dostupné všem, velmi levné. Lidé jezdí na pravidelné nákupy k sousedům.
Ostatní jsou odkázáni na místní, nadnárodní obchodní řetězce a JIP..
Nejprve se prodejna zmenšila, snížil se sortiment, brzy uzavřeli docela.
Pokud si vzpomínám, tak v nabídce byly opravdu jogurty, žádné náhražky/imitace.
V kraji Konzumu pšenka nekvete. Sem tam nějaká osvědčená farma (maso, mléčné výrobky). Tady se chová spíš skot. Vyrábí Hollandia (kvalitní jogurt), stáčí minerální vody. Pěstují se brambory. Ovoce, zelenina zde není, jen v malém.
Výrobny potravin zde nejsou, jen v menším.(Hroz­nětín),
BIO maso z Chebska. do prodejen (farma) jezdí pojízdní lidé nakupovat, zbytek jde do škol, restaurací. To se do nějakého Konzumu ani nedostane.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Vidím, že nejen já, ale už i ty květinko podléháš systematickému a nepřetržitému tlaku zhovadilé havloidní demence a jeji propagandamaši­nérie. KDE JSOU TY ČASY, KDY MÍSTO SKROMNÉHO POŽADAVKU NA „MLUVENÍ O“ BYCHOM DRZE POŽADOVALI, ABY SE NEJEN „MLUVILO“, ALE I KONALO? 😮

možnost č.1
Stát povede kampaň ve prospěch prodeje lokálních potraviny, ale učiní kroky k podpoře jejich prodeje (např. tlakem na regionální státní subjekty). A to za (logicky!!) vydatné podpory ekologických aktivistů.
Tím nejenže významně podpoří ekologické snahy, ale dokonce by to mohlo vést ke zvýšení zaměstnanosti (potažmo snížení státníéch výdajů na podpory). A tím NEMYSLÍM žádné „dotace“ apod. svinstvo, ale čistě jen administrativní kroky (prostě aby to „moc nestálo“, peněz je třeba i na JINÉ věci), ono by to SNADNO šlo.

možnost č.2
Stát nejenže nepodpoří regionální potravinovou výrobu a její prodej, ale naopak jí bude házet klacky pod nohy. Na druhou strnu bude více „práce“ pro úředníky, zato méně prac. pozic (a o to více podpor). Bude větší prostor pro prodej ukrajinskou JEDOVATOU výrobu, o prodeji španělských rajčat pěstovaných v balících izolační vaty nemluvě.

(BTW – španělská rajčata, která jsem posledně koupil nejenže (tradičně) měla HNUSNOU pachuť, ale dokonce ani po minutovém sprostém řvaní (v plné aliendronově síle!) nezčervenala, ba se ani náznakem neuzarděla! Kdo mě kdy slyšel nadávat, když „jsem v ráži“ si udělá obrázek. O CENĚ těch „úžasných“ rajčat nebudu raději psát, mohl bych sociálně a zdravotně slabším přivodit infarkt.)

Takže to shrnu. Možnost č.1 se jeví jako ROZUMNÁ, možnost č.2 jako NAPROSTÁ DEMENCE. S ohledem na to, že u nás panuje zhovadilá havloidní dem(ent)okracie JE JASNÉ, jakou cestu systém zvolí. DE(MENT)okracie NEMŮŽE JINAK, než ŠPATNĚ (přesněji od špatně k nejhůře)! 😕

Jak by pak mohla MINISTRYNĚ OBRANY „létat na otočku s humanitární pomocí do Libanonu“? Přeci nebude „pracovat“ pro VLASTNÍ občany/voliče a nedejbože POMÁHAT JIM!?

😮

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Filip84

Ale to jsou všecko úplný kraviny, prosímtě! 🙄

Jaká ekologie!?

Příklad: létání. Co já znám „ekobioteroris­tek“, co ale musí být 2× za rok v Turecku / Egyptské arabské republice? Na co? Na úplné hovno: ony tam doletí – z Ruzyně, nebo Mošnova, nebo tak něco, tam je čeká maršrutka, ta je doveze do hotelového komplexu, tam žerou, chlastaj a se válejí, pak je maršrutka doveze na to samý lotnisko a letí zpátky do Ruzyně / Mošnova nebo tak něco. To se nemůžou válet tady? 🙄

Víš jak se jezdí vlakem do Puly? Přes Titograd. Proč? Protože do Baru, přes Titograd, jede normální vlak, s kola za spavanje, ne RegioŠuk, který „posunuje“ na kraňsko – istrijské hranici 1.5 hodiny. Dojedeš do Baru, dáš si Kaffe, rakiu, nebo tak něco, a pak ti přijede loď do Trieste, z Albánie, a za cca EUR 30.00 tě doveze do Puly. 🤦‍♀️ Dobrá loď jako, pohodlná, takový vagon I. třídy na vodě, sedm hodin to zhruba trvá, Bar – Pula.

Proč o tom píšu? Protože uhlíková stopa vlaku je na sedadlo na úrovni asi 1/10 letadla (a to letadla létají téměř plná, vlaky jezdí téměř prázdné!), u takové lodi tak 1/20.

Mi by to bylo jako čistě jedno, kdyby mi nechtěly, svině, zdražit uhlí! 👿

No, a teď se řeší, kterak vyrobit auto bez emisí. Proč? Je podstatná trocha toho smradu, když to – slavné a vyhlášené – „ekologické“ auto je tak 30× méně ekologické, než Trabant v plné parádě? Jo, z Trabanta jde „karbolysovaný vzduch, to desinfikuje!“, to jo, to nějak měřili, v devadesátkách, že takový Trabant, na cestě z Karl-Marx-Stadtu do Drážďan (což je relativně kousek), po DDR Autobahn, vypustí víc pevných částic a nějakých jiných a podobných hnusů, než průměrný Mercedes-Benz E W124 (tehdy prodávaná řada, že jo) za celou svou službu. To ano, hlavně když soudruhovi při mixu ujede ruka a vrazí do paliva více oleje, než má být (zase se mu pak nikdo nelepí na prdel, jako! 🤷‍♀️). Ale na výrobu je Trabant, i s tím toxickým Duroplastem, velmi ekologický. Tož to je ocelový rám, ocel z Donbasu (v rámci RVHP), ta přežije všecko. A pak ta „carrosserie“ z Duroplastu, což je bavlna = recyklace odpadu, hadry podobné, jako v papírně na ruční papír a fenolová pryskyřice = recyklace odpadu. No a nic moc víc v tom Trabantu není: místo palivoměru pravítko, ostřikovač na sklo je ruční pumpička. Třeba.

Sakra, já neříkám, že se mají znovu vyrábět a prodávat Trabanty s dvoutaktem, já pouze poznamenávám, že celá ta ekologická hysterie je jenom hra pro dementy, že takové elektroauto bude – minimálně – stejně ekologické, jako Trabant v plné parádě, protože ano, ono nebude vypouštět vůbec nic, to je pravda, ale ty baterie potřebují spoustu drahých kovů, speciálních kovů (já tomu detailně nerozumím, teda rozumím v principu, ale nepamatuju si to), které jsou z Afriky, při jejich těžení a zpracování se užívá dětské práce, zlatá fenolová pryskyřice & Duroplast, to je proti tomu ekologická „Miluša Papuša“! No a samozřejmě množství plastů, na tom autě, životnost toho auta (Trabant je nesmrtelný, pokud mu neshnije rám. Když mu shnije rám, musí se sehnat na vrakovišti jiný rám z jiného Trabanta, takže: Trabant je nesmrtelný!).

Kdyby někdo chtěl udělat něco pro ekologii, tak podívej se jak je Evropa železnic plná. To je takový problém, aby v rámci EU nejezdily mezinárodní vlaky podle starých UIC dohod, což znamená, často, dva vlaky denně mezi státy, předávání lokomotiv v pohraničních stanicích a drahé jízdné? Jako zrovna třeba v té „Jugoslávii“, ve Slovinsku, snad, ani nad EUR 15.00 jízdenku nekoupíš, i na „Brzi voz“, A Železnički převoz Črne Gore tě za EUR 45.00 doveze až do Maďarska, v lůžku první třídy (v „Jugoslávii“ stojí lůžko Single kolem EUR 20.00, maximálně!). 🤷‍♀️ No a zdanit letenky, v čem je problém jako? Frajerka by si rozmyslela letět do Egyptské arabské republiky, když by jí stála zpáteční letenka (jenom letenka!) minimálně Kč 15,000.00. Tahle se těm lidem nedivím, když má za cca Kč 20,000.00 all inclusive 14 denní pobyt i s letenkami. A je to easy, jet vlakem do Baru přes Titograd není easy, už jenom proto, protože nacionální dopravce ČasuDost ti nebude ani umět prodat jízdenku! 🤦‍♀️ Třeba.

Nebo „česká Mekka a Medina“, že jo: Zadar, Split, Rijeka, Dubrovník (stanice je v Ploče), Pula, Raša, Šibenik. Tam všude, theoreticky, jde dojet od nás vlakem. Co dělá nacionální dopravce ČasuDost, který furt nemá prachy, pro to, aby tam ti lidi jezdili? Že by jako vypravil, v saisoně, vlaky? Samozřejmě, že ne, to je jedna věc. Hrvatske željeznice putnički prijevoz to taky vede od desíti k pěti: Split a Rijeka problém nejsou, hlavně Rijeka je úplně v pohodě, to je Břeclava, Wien Hbf, Laibach, Rijeka. Akorát na ten mezinárodní tarif je to pekelně drahé. Split má dobré spojení se Zagrebem, no a z Perkoviće jede od každýho vlaku „Šukafon“ do Šibeniku (pokud si to dobře pamatuju, je to 22 km). Zadar je kaput, od roku 2014 je trať bez osobní dopravy, a z nádraží je McDonald´s. Pula má v saisoně jeden „brzi voz“ do Kraňska, s úchvatnou jízdní dobou 3 hodiny do Divače (je to cca 120 km), protože vozni red je furt udělaný na to, že se v Buzetu dělá hraniční kontrola, a v Rakitovci mění hrvatski dizl američki za slovinský diz američki. I když tam dávno jezdí „RegioŠuk“ a nic se nemění, nic se neobjíždí. Raša je úplně bez osobní dopravy. Ploče je roky bez osobní dopravy, letos jsem četl na stránkách ŽFBH, že v saisoně tam bude jezdit „brzi voz“ ze Sarajeva. To je nám ale platné, jako mrtvému zimník, protože od roku 2017 nemá síť ŽFBH a ŽRS žádné mezinárodní spojení. V tom není problém, protože mezi Sunjou a Novim Gradem tě sveze maršrutka tak za KM 10.00, ale takhle, „po balkánsku“, nemůže mezinárodní doprava turistů poněkud fungovat, většina lidí nemá interres cestovat s kurou u hlavy, nehledě na to, že to vnímají jako nejistotu, mají strach z jazykové bariéry etc. Turista není cestovatel. 😅

A tak si tu žijem.

A v krámě je to ausgerechnet to samý. By nebyl problém pěstovat banány udržitelným způsobem, bez tuny chemických sraček, a se spokojeným pěstitelem banánů, prostě s takovým, aby za to měl prachy, aby se nažral, slušně bydlel a měl na doktora atp. Akorát by kilo stálo tak stovku. Jasně, ta uhlíková stopa, a ty věci kolem, s tím nic neuděláme, banány v Alpách neporostou jako. To ne, ale s tím ostatním něco dělat můžeme. Ale lidi ti nebudou chtít platit kilo za kilo banánů, prostě. Nebudou, Francouzi by podpálili vlak! 🤷‍♀️

No a co dál? Hadry, jo, hadry: no není problém, aby látku na rifle dělal Závod na umělá vlákna Bitterfeld, a aby rifle šila Textilia Dresden (nebo tak něco). Theoreticky, protože Závod na umělá vlákna Bitterfeld už je taky vytunelovaný, že jo. Prakticky je problém v tom, že ty rifle nebudou stát Kč 450.00, ale tak Kč 2,000.00, minimálně, protože ani ost Němec ti nebude makat za RMB 1,000.00 (a i to už je drahé, že jo, takže se fabryky sunou do Bangladéše, Pákistánu, no a lze očekávat, že se přesunou do Afriky, časem).

No a tak by šlo pokračovat do nekonečna.

Malý obchod taky obchod, to je pravda, ale I. myslíš, že budou mít banány z Alp? a II. co ti lidi asi tak udělají, když jim ten místní, tedy více eko, sortiment nebude vyhovovat, co myslíš? 😅

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Ametyst

Aliendrone: Jak můžu nepodléhat, když se to valí s pževážně západním větrem, a doma nemluvíme česky a nemáme teleskříňku. 🙂 K otázce mě inspiroval leták Konzumu, který jsme dostali do schránky. Jedna z mála služeb, která tu na konci světa funguje civilizovaně, je -světe, div se- Česká pošta. Jinak docela pochybuji, jestli už náš obecní úřad není eseróčko.
Konzum asi nemá mezi nadnárodními dryjáčníky šanci. Chápu.

Nový příspěvek