Avatar uživatele
Savier

Je toto srovnání pravdivé? Školství

Je toto srovnání na základě pravdy?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? da ny před 581 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
da ny

Stále častěji je to i tak 😉

Rodiče vidí „chyby“ na straně učitelů/školy (nepopírám, že i tak může být), než v sobě.
V možnostech, schopnostech a vynakládaném úsilí své ratolesti.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Mravenec

Mnohdy ano. Dnes mají haranti panické ataky jen kvůli domácímu úkolu…

Upravil/a: Mravenec

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
VaclavZeman

V dnešní době je učitel fackovacím panákem. Bohužel, častokrát to tak je.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Disraeli

ČÁSTEČNĚ je to tak. Ale je to fuk, protože obě situace jsou špatné. A oba vedou víceméně k podobnému výsledku. Jen ta situace je trochu jiná, autority nejsou respektovány a vše je „moc liberální“.
Jistě, společnost se pohoršila, včetně mravů a nastupuje kultura egoismu a tolerance ke všemu. Ale školství funguje naprd v obou případech, a v obou nevychová „funkční“ a zdravé lidí, ale s určitými komplexy a všelijakými problémy (jen trochu rozdílnými a jinak se projevujícími).
Takové hodnocení na základě známek je pěkně idiotské. A když jsme u známek – i když by bylo lepší hodnotit celkové prospívání na škole, které se vůbec neopírá o známky – tak pravda o prospívání žáká a kdo za to může, je někde mezi. Za prospěch rozhodně není odpovědný jen to dítě, ale ani učitel. Je za ně zodpovědné 1. to dítě (a míra odpovědnosti závisí na jeho věku), 2. rodiče (či opatrovníci atd), 3. učitel a celkově škola, včetně školství (systému výuky). Sám žák (obzvlášť mladý) nemůže za to, že neprospívá dobře a ani dospělý student nemusí být primárně odpovědný za to, že neprospívá. A pokud neprospívá kvůli svým chybám, může to být (a taky velmi často je) i kvůli chybám, které mu předali rodiče, či škola/učitel.

První obrázek: Žák nejspíš (celkově) moc dobře neprospívá, vše je jeho vina (domněle!), přístup školy a učitelů je autoritativní – přespříliš – v negativním smyslu; od žáka se vyžaduje „dokonalá“ kázeň a disciplína. Vyučující užívají přísné metody, mohou si dovolit cokoli, dítě buzerují všichni od rodičů po školu a vzájemně se v tom podporují. Na to dítě to nebude mít nijak zvlášť pozitvní dopad (přestože občasná přísnost, prokazování autority, vyžadování disciplíny atd., jsou nebo mohou být dobré věci).

Druhý obrázek: Žák nejspíš moc dobře neprospívá, vše je vina učitele (domněle!). Autority už nejsou respektovány, děcka jsou rozmazlené, rodiče je v jejich manýrech podporují, učitele obviňováni a buzerováni… alespoň takové je situace na tom obrázku. Ale ve skutečnosti opravdu ne (přestože částečně to platit může – kvůli rozmazleným dětem a egoistickým rodičům), málokdo si došlápne na učitele, málokdo jim něco přímo vyčítá, jen vyjímečně stojí žák nad učitelem. To, že jsou učitelé fackovací panáci je blud a výsměch všem skutečným fackovaním panákům (učitelé jsou většinou ve skvělé pozici a jsou kolikrát značně nadhodnoceni a přeceňováni, přestože svou práci dělají naprd – někteří vlastní vinou, jiní i kvůli špatnému školstvíú. Autorita učitelů už možná není tak respektována a žáci nemají takovou disciplínu, ale rozhodně to není tak, že by byli učitelé nějak utlačováni. Naopak i oni šikanují, zneužívají svých pravomocí, atd. Žák téměř nikdy nemá šanci na nějaké zastání (u učitele, ředitele, mnohdy ani rodiče,.. a pokud nejde o „vážnější“ záležitost, tak ani u vyšších míst, jako ombudsman atd).

Ve výsledku je tam jen jeden hlavní rozdíl a jediná výhoda, totiž že žák z prvního obrázku bude slušnější a vychovanější (díky té přísnosti a disciplíně) – opomíjim teď ty negativní důsledky (to debtání a nespravedlnost vůči žákovi) a soustředím se jen na tento benefit. K OBRÁZKŮM se dá akorát říct, 1 – chudák žák, 2 – chudák učitel. Znázorňuje snad ten první obrázek o tolik lepší situaci, než ten druhý? A proč? Faktem je, že obě situace jsou špatně. A v obou si lidi ventilují nějaké svoje vnitřní problémy na druhých lidech, jen se změnily ty strany, na kterých si vylévají zlost. Za jedno situaci řeší špatně a zle se k problému postavují, za druhé řeší zbytečnosti a oba (případy) jsou ve spárech nefunkčního školství, které se samo nestaví ke vzdělávání efektivně.
A zároveň se zamysli nad jedním. Ten žák z roku cca 1970 je klidně dost možná rodič toho žáka v roce cca 2010… nejspíš z něj (rodiše, škola, společnost) nevychovala ukázkového jedince, ale toho egoistického rodiče, který řve na učitelku.
Chybné je školství. Problém je třeba taky hledat ve společnosti (na což ty obrázky sice poukazují, ale chybně vykreslují to, že je snad ten první případ dokonalý nebo správný).

Upravil/a: Disraeli

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek