To je všeobecně známá věc. Pokud se čtyřkolka dostane do smyku, smýkají se všechna kola na obou nápravách, čímž se vůz může stát neovladatelným, narozdíl od auta s jednou poháněnou nápravou, kde lze snáze využít ke stabilizaci přilnavost vlečené (tlačené) volné nápravy.
0 Nominace Nahlásit |
Z logiky věci bych řekl, že právě naopak. Když jedna náprava prokluzuje, může zabrat druhá.
0
před 4678 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokud se jede trochu pod „plynem“, tak ne. Pokud se brzdí motorem apod.,
může se stát, že odpor motoru zablokuje obě nápravy a celé auto klouže.
To se stává výjimečně.
I když kdo to zažil, ví o čem píši. S autem skoro nejde nic
udělat.
Problém je dle mých zkušeností zejména v tom, že řidiči ve 4×4
neomezeně věří. Auto se potom dostává do smyku ve chvíli, když už
s tím běžný uživatel neumí nic udělat.
Já osobně když jedu po standarní silnici druhou nápravu nezapínám. Jedu
stejně jako ostatní řidič, leckdy pomalejí, protože nezatížená zadní
hnancí náprava je na kluzku dost nebezpečná.
0
před 4676 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
jám mám náhon 8×8(Tatra 813) a občas ten zadek prostě ustřelí.u 4×4
to nesmíš brát do zatáčky na plnej plyn a velký otáčky,jinak
jdeš…
Ale se 4×4 moc tkušeností nemám,takže ti moc neporadím.S tatrou to je
každá druhá zatáčka smykem.
0
před 4668 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V situaci, kdy by normalni auto uz bylo davno mimo slinici. Zrovna minuly tyden jsem na zcela zmrzlem/lehce posnezenem prazdnem parkovisti zkousel Subaru (full 4×4) a ustrelovalo to minimalne.
0
před 4668 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek