Pro toho, kdo se rozhodne pro samostatnou činnost, je orientace
v základních předpisech základem, který se musí naučit. Není to nic
obtížného. Kdo by toho nebyl schopný, neměl by podnikat a měl by zůstat
v zaměstnání.
Otázkou je, proč se takovéto velice důležité informace pro praktický
život neučí na základní škole náhradou za historické, bezúčelné
zhovadilosti vesměs pro život nepotřebné.
0 Nominace Nahlásit |
Upřímně jsem ekonomii a ekonomice nikdy nerozuměl a ani nebudu – učebnice která vysvětluje jeden pojem jen dalším pojmem, další pojem pak zase dalším pojmem donekonečna místo bohaté věty co vlastně ta věc znamená člověka nenaučí nic. I když historie je suchá ve výuce, aspoň se člověk něco dozví a není za hlupáka když mu nikdo nedokáže vysvětlit větou co ten a takový pojem znamená větou místo dalšího pojmu..
0 Nominace Nahlásit |
Nedokážu posoudit, sám maje příslušné vzdělání i praxi. Obory jako daně, účetnictví a právo jsou kvůli stálým změnám obtížné, i pro znalé je obvyklé používat služby profesionálů, ale základní povědomí o principech by člověk, kterých chce podnikat, mít měl. A také se dá předkládát, že pro někoho to může být příliš složité, takže pak nastoupí známé Komenského „nedostatek nadání či úsudku nechť nahrazuje píle“ a takový člověk holt bude muset víc být v kontaktu se svým účetním, ať mu průběžně pomáhá …
0 Nominace Nahlásit |
Jsou, ti kteří o to skutečně nestojí, i když se tím zabývají.
Nemají trpělivost ani odhodlání se to naučit. A přitom to ani není
těžké.
Ale předpoklady a možnost naučit se to, má zcela každý. Zbytek jsou pouhé
výmluvy.
Znal jsem živnostníky i majitele malých podniků, kteří to vzdali (a to
ani nebyla krize – což by taky byla jen výmluva). Stále mluvili o tom, co
všechno neudělají, co udělat chtějí,.. pak si jen stěžovali, že to je
těžké, tamtomu a onomu nerozumí, tohle se nedá zvládnout.. Ale popravdě
nikdy nedělali nic proto, aby se to vůbec neučili. Raději si na to jen
stěžovali. Po nějkaých učebnicích/zákonech ani nesáhli, problematikou se
vůbec nezajímali a řešení nebo pomoc nehledali. Takže tihle lidé se to
opravdu naučit nemohou, ale ne proto, že by toho nebyli schopni, ale proto,
že prostě nechtějí.
Chodit v daních se nemusí naučit taky zločinci-podvodníci. Mají totiž vlastní výklad daní. :D
Upravil/a: NoFear
0
před 1391 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano, aj my sme tu medzi vami, znalcami podnikania a zdaňovania. A je nás
stále viac a viac… a pribúdajú ďalší a ďalší, vďaka neustále
meniacim sa podmienkam podnikania a zdaňovania.
Ale malá otázkapre vás:
Ak by sa všetci vyznali v podnikaní a chodenia v daniach (ja naivná, som si
doteraz myslela, že dane nie sú prvkom oblečenia) a podnikali, kto by potom
pracoval?
Upravil/a: led
0
před 1391 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Také jsou typy lidí, kteří se o to nechtějí zajímat. Nebaví je
to.
Nechtějí se zabývat účetnictvím, nechtějí být šéfem, manažerem.
Chtějí odejít z práce s čistou hlavou (argumenty i některých
lékařů). ;D
0
před 1391 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nechápu, jak je možné, že někdo nerozumí základům podnikání, naší daňové soustavy apod… Vždyť administrativa se v ČR (a kdysi ČSR) zjednodušuje a státní aparát zeštíhluje už 20 let…
Když vidím, jak se historie přepisuje a překrucuje, je mi nanic. 1000× opisovaná, každy si něco přidal nebo ubral. Třeba 2.světová válka: 20 milionů mrtvých se zredukovalo na 6 milionů židů. Hlavně se operuje slovem “nacismus” a vyhýbá se faktu, že to byli Němci. Dnešní demolování soch a ideologické gumování historie bílého muže je svinstvo.
Obávám se, že manipulování (nejen historie) tu předvádíte hlavně vy … anitsemitismus, white supremacy – to jsou skutečné problémy současného světa.
Souhlasím s Hlada, až na ty historiké – bezúčelové zhovadilosti.
Souhlasím i s tím, že ve škole se probírají nepotřebné nesmysly, pro
život k ničemu. Ale zrovna historii/dějepis z toho všeho jako
příklad…? Bez historie nemáme budoucnost, nepoučíme se, nedáme si věco
do souvislostí (i s jinými obory, které bez toho nepoznáme kompletně).
A vůbec historie souvisí s každým jiným oborem (vše bylo
vynalezeno/objeveno/učiněno v historii). Slovy Edmunda Burkeho, Ti, kteří
neznají historii, jsou odsouzeni ji opakovat.
Historie v sobě zahrnuje všechny ostatní vědy a pokrok. Nelze se zabývat a
poznat ani politologii, právo, ekonomii nebo filozofii bez zabývání se
jejich minulosti. Každá nauka má svou historii a svůj vývoj. Je to celý
proces. A pro pochopení je to nutné. Čistá uplácaná teorie (z učebnic)
je k ničemu. A ti, kteří ty učebnice psali, vycházeli z historie (toho
oboru – vývoje, osobností a jejich myšlenek) nebo z teorií (z jiných
učebnic… což je ovšem chyba).
Dějepis je také studium toho, co bylo vytvořeno (a tam patří všechno).
Jaká historie – lidstva, politická, společenská, právnická, historie
fyziky, chemie, válek,..?
I když celý systém, jak se ve škole vyučuje je neefektivní. Což se vztahuje i na to, jakým způsobem se učí dějepis. Suché vyučování pouhých letopočtů/dat v časové ose je taky docela neefektivní a navíc nudné.
Nemám na mysli dějepis, ale zastaralou skladbu učiva, která neodpovídá potřebám současného života, jako je např. zmíněná neznalost pravidel podnikání.