Je nějaký předmět, který by podle vás měl být součástí osnov již základní škol, ale chybí? Že si lidský život za desetiletí a století jaksi posunul, ale školství na to nezareagovalo? A pokud vás něco napadne, tak na úkor jakého předmětu byste to zařadili?
Třeba já si ze základní školy pamatuju desítky a stovky hodin geometrie, kdy se furt čmáraly pravítkem různé čáry, a kroužily kružítkém různé kružnice, počítaly objemy a obsahy těles se kterýma člověk snad ani nepřijde do styku..jako třeba nikdy jsem se nesetkal ze situací kdy by mi k něčemu bylo umět vypočítat objem useknutého kužele, vy jo?
Takže třeba já bych polovičku geometrie úplně proškrtal, a místo toho by se mohli děti učit třeba jak správně vyplnit daňového přiznání, nebo předmět Základy finanční gramotnosti by nebyl zas tak úplně od věci, v době kdy na 800 tisíc lidí je uvalená exekuce.
Holky by se místo skákání do dálky a roznožky přes kozu v tělocviku mohli učit třeba Lekce sebeobrany. Chápu že když na ně v přírodě zaútočí hroch, tak že i takovej běh a šplh se jim může hodit, protože před ním utečou a vyšplhaj na strom, ale rozhodně se ho nezbavěj tím, že přes něj skočej skrčku. A s lekcemi sebeobrany jako povinným školním předmětem by ho mohli klidně i zakleknout..
A třeba počítače by měly bejt povinný max od 2. třídy (pokud nejsou), a nepozději od 2. stupně pak základy programování.
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? iceT, johana 56, marci1, Kepler před 2471 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Současné osnovy a předměty na základce sice neznám, ale geometrie je určitě jeden z užitečných předmětů, který v životě můžeme využít. Bylo by trapné, kdybychom si neuměli spočítat plochu a objem čehokoliv. Souhlasím s tou finanční gramotností, úroveň průměrného občana je u nás nízká. Učit počítače už na základce je nesmysl, to je pro střední školy.
2Kdo udělil odpovědi palec? anonym, Mc Merkurion
před 2471 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Etika, morálka-filozofická nauka o tom, co je v lidském chování dobré
a co špatné.
Aby děti věděly, co je a jak se pozná: dobro, zlo, etika, svoboda,
svědomí, důstojnost, odpovědnost, láska, přátelství, úcta, poctivost
apod. 🙂
0 Nominace Nahlásit |
Jakýkoli/kterýkoli činný! Pracovky! Skrz to zmiňovaný programování a pod. si dnes děti ze základky neuměj oškrábat led z čelního skla a pod.! Nastartovat, to roztaje! Pěstování? Záhonek? Pche, to jsou sprostá slova! Proto povídám- ubrat dětem knih a podobnejch úložišť dat a rozvíjet pracovky! I ten sex jim bude lépe chutnat po činnosti.
1Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion
před 2471 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Co třeba základy a nejen základy slušného chování, když se toho
nedostává doma? I když vlastně to by bylo asi celkem k ničemu, kde to
chybí odmala, tam se toho moc nenaučí.
Nebo učit kluky jak být muži a holky jak být ženy, myslím chováním,
když holka mluví sprostě a plive kolem sebe jak dlaždič není teda nic moc.
Ale to zas by byl problém v tom, jak je teď všude kolem to gender cosi,
když ještě někdo není pořádně vyhraněnej.
Ale ty lekce slušného chování, ty bych brala, ty dost leckde chybí.
0
před 2471 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jsem středoškolák
Na konci základní školy mi řekli že budu rád vzpomínat na základní
školu
Mýlili se.....
Na střední je to o hodně lepší
Ale co se týče osnov potřebovali by samozdřejmě něco dát pryč něco
přidat
Avšak ten člověk co to má na starost asi vypadá že pár let zaspal…
0
před 2471 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mediální výchova by byla velmi užitečná. Určitě by také nebylo na škodu více literatury.
0
před 2471 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Co znamená ta obrovská díra ve tvé odpovědi? Někomu nemusí docvaknout, že hluboko dole jsou ještě další odpovědi. Měl bys to opravit!
… se dobrovolně přiznám, že patřím mezi ty „někomu“, nekliknout na diskuzi, nevšiml bych si …