Odpověď jste mohla mít hned. Otázka je několikrát v archivu.
Vnější charakteristika se také nazývá popis.. Když popisujeme např. osobu, zachytíme její vzhled od hlavy až k patě., její oblečení apod.
Zatímco charakteristika je širší, zachycuje povahové vlastnosti člověka. Všímá si jeho vztahu k lidem, zájmů a schopností, vztahu k povinnostem nebo například k práci. Zpravidla se spojuje s popisem, proto se dělí na:
Např. Můj bratr
Je mu 17 let, měří 190 cm a je svalnaté postavy. Má malou hlavu s tmavě
hnědými vlasy, velké hnědé oči a větší nos s hrbolkem, který má po
matce, stejně jako já. Jeho velké, bílé zuby se schovávají za tlustými,
malinovými rty.
Vlastnosti se vyjadřují přímo – konstatováním nebo nepřímo –
konkrétní příklady jednání.
--
Zkuste si projít některé charakteristiky v odkazu
http://www.cesky-jazyk.cz/…
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Logicky vnější popisuje povrch, venek. U člověka vzhled, oblečení,
fyzické tělo.. A vše co s tím souvisí.
Vnitřní popisuje hloubku, spíše abstraktno. Charakter, vlastnosti, psychiku.
Jaký je, co umí,…
Upravil/a: NoFear
0 Nominace Nahlásit |
Hlada,
charakteristika obecně . charakteristika „vytčení podstatných, příznačných vlastností jevu, předmětu, osoby. “
Kategorie střední škola, je chyba, že středoškolák to neví a neuvedl čeho se týká. . Proto jsem uvedla příklad charakteristiky osoby.
U jiných , třeba technických předmětů, se neužívají pojmy vniřní a vnější ch., ., uvádí se vzhled a vlastnosti přístroje.
Proto se tak ptám.
Velmi mne znepokojuje, jaké obrovské množství bezúčelných volovin se
žáci na školách učí a přitom v praktickém životě jsou úplně
vedle.
Jak je možné, že v dnešní době ďobání do různých krabiček se žák
neumí jasně a srozumitelně vyjádřit?
Řekl bych, že nehraje roli. Je to typické rozdělení charakteristiky ve
slohu, které se učí v ČJ na školách. O
On spíš jen nechápe rozdíl „vnitřní,“ „vnější.“