Zeměpis
Dějepis po celou dobu, za ním pak většinou zeměpis – podle ročníku a učitele – a ještě chemie, pak ČJ nebo výtvarka.
Na škole často nejde ani tak o předmět jako o učitele. Každý obor/předmět MŮŽE být zajímavý, fascinující i oblíbený, ale totéž se rozhodně nedá říct o učitelích. Ti dokážou třeba každý předmět (i původně oblíbený) zprotivit a znepříjemnit. Platí to vlastně pro většinu oborů. Ne, není to v genech, je to spíš o zájmu a jak se tomu člověk ne/věnuje. Každého člověka by mohl bavit snad každý předmět, obor – jen si musí najít cestu, VZBUDIT ten zájem a najít na něm něo fascinujícího, jednoduchého, atd. Jednoduché to začne být, pokud to člověka začne zajímat… do té doby jsou často i ty skutečně jednoduché věci složité. Pokud už člověk něco umí/zná, zpravidla to pro něj je jednoduché, pokud s tím teprve začíná – a ještě k tomu má odpor – může to být velmi složité… Typicky matematika – špatná výuka, špatní, nezáživní a matoucí učitelé, často i přísní – pak není divu, že je matematika „těžká“ a plno lidí ji nesnáší. Spousta učitelů si taky neuvědomuje, že když se člověk s něčím setká poprvé – narozdíl od nich, kteří se tím zabývají roky i několik desetiletí – MŮŽE a taky to často je pro lidi složité nebo špatně uchopitelné a bez správného přístupu je všechno zbytečné. Obzvlášť, když ten učitel neumí vysvětlovat a někdy ani nevysvětluje – jen předloží zcela novou látku a nijak ji neosvětlí, uvede co obsahuje nebo základní definici a žáky „nechá ve tmě“. Kolikrát vůbec nevědí, CO vlastně probírají, jaký to má smysl, k čemu se to používá, na co to je.
Fyzika – nebyla by špatná, ale příšerná učitelka, totéž matematika, přírodopis, rodinná výchova (které by jinak byly skvělé), AJ, pracovky, …
Upravil/a: Disraeli
0 Nominace Nahlásit |
M
Na ZŠ, i když spíš až pak na SŠ jsem měl nejraději matematiku, dále pak fyziku a tělocvik.
0 Nominace Nahlásit |
Jiný
Žádný, nebavilo mně to tam všecko, taký komplet, i s tím, co mne jinak baví.
Na vině byly faktory, jako mešuge učitelé, pacoši spolužáci, paternalistický, lektorovací a debiluodporný způsob výuky („ředitel neřekl číst, ředitel řekl podepsat!“, „tady máš látku, svině, nauč se to zpaměti, odříkej to a dostaneš jedničku!“, všecko zkratkovité, povrchní, rychle – rychle, aby to zvládl i ten pologramotný idiot na čtverku atp.).
Ne, ne, já na „základku“ v dobrém nevzpomínám, v jakémkoli směru. 🙂
Upravil/a: Filip84
0 Nominace Nahlásit |
ČJ
Také chemie mě bavila. Češtinu učila pohodová učitelka, naše třídní.
Upravil/a: Ametyst
0 Nominace Nahlásit |
Jiný
Tělesná výchova + pracovní vyučování
Upravil/a: Jan Kunčar
0
před 726 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek