To jsou bláboly, ale v autobazaru, který má největší obrat ze všech bazarů v republice, se určitě nějaký problém najde. Vše se nedá uhlídat. Já jsem před lety měl od nich auto, jezdil jsem s ním asi šest let a pojízdné jsem ho pak prodal. A žádné zásadní opravy jsem na něm nedělal, pouze běžné výměny opotřebených věcí. No a před několika lety jsem jim prodal jiné auto, bylo pět let staré a stav jako nové. Mělo najeto kolem padesáti tisíc.
0 Nominace Nahlásit |
Tak podvody bych to nenazval, spíš nekalé obchodní praktiky, nebo obchodní praktiky na hraně nekalých obchodních praktik, tak se to officiálně, nazývá.
Stáčení kilometrů je úmyslný podvod, a je-li škoda nad deset tisíc… Jasné, ne?
Ale AAA systémově auta nestáčí, to už by dávno skončili, logicky. Je tam určitý tlak na výsledky prodejců, takže selhání jednotlivce možné je, ale systémové určitě ne.
Spíš je to úplná klasika:
Prodávající použité věci by měl kupujícího, prokazatelně, informovat o všech závadách, o kterých ví – tím se vyhne odpovědnosti za ně. Pak, samozřejmě, odpovídá za závady z titulu odpovědnosti za vady výrobku, avšak pouze za ty, které: 1. nejsou zjevné (tj. za skryté), 2. které neodpovídají stáří a celkovému stavu věci (tj. nájezdu, bylo garážované – nebylo, bourané, opravované, atd.) a 3. o kterých nebyl kupující prokazatelně informován.
Takže se leští lak, stříkají sprayem plasty a gumy, auto se navoní, a pokud se v tom nevyznáš, nebo nemáš s sebou mechoše, nic moc extra Ti k tomu neřeknou.
To ale dělá většina bazarů, je to úrovni asertivity a erudice kupujících, co si budem. Že by AAA byla až taková morda, to se říct nedá. Je to, holt, moloch, no.
0 Nominace Nahlásit |
Mám z bazaru ve Žďáře, při najetí asi 80 000 by asi jediná větší oprava byla výměna oleje, gum a hadiček rozkousaných kunou.