Na ethanol E85 jezdí ty auta, co jsou na ethanol přestavěna – oficiálně:-))
Někteří to lijí do nepřestavěného auta v poměru 1:1, ale to
většinou do těch starých aut jako je Favorit, u nového auta by se mohl
zbláznit palubní PC:-)))
Doplňuji:
http://www.magicacustic.cz/wordpress/prestavby-lpg-cng-e85/prestavby-na-e85/
Upravil/a: zzzzz
0 Nominace Nahlásit |
Míchal jsem už nemíchám ani do starého auta. Kamarád také míchal a
podpálil
ventily.
Etanol pomaleji hoří a má při hoření nižší teplotu.
Lze použít do všech aut se vstřikováním ale musí se upravit předstih.
Pak tam ale nejde zase lít benzín.
Pokud necháš přestavět můžeš obojí.
Protože je potom větší spotřeba, tak ve finále ta úspora
taková není.
0 Nominace Nahlásit |
Dnes jsem četl v novinách, že naše Škodovka vyrábí speciální série
aut určená pro zahraničí, která mají upraven motor pro mix benzínu a
etanolu. Článek byl zaměřen hlavně na to, že by naši zemědělci
pěstovali plodiny s vyšším obsahem cukru a následně by se z něj
vyráběl líh. Samozřejmě byl hlavní důraz kladen na úspory při dovozu
ropy.
Tak nevím, ale připadá mi že na našich polích se budou pěstovat pouze
technické plodiny určené pro průmysl. Případně budou trvale zatravněny a
v nejlepším případě to co se povedlo v minulosti se kvalitní úrodné
pozemky osejí solárky. A nakonec jsem zapomněl na poslední hit –
bioplynové stanice. A aby jsme nehladověli tak nekvalitní jídlo budeme
stále dovážet.
0 Nominace Nahlásit |
Naprosto bez jakýchkoliv problémů auta již vyrobená s možností toto palivo spalovat. Označují se Flex-Fuel nebo FFV (Flex Fuel Vehicle). Motory jsou již zkonstruovány s patrností spalování paliva s převahou ethanolu, které má vyšší oktanové číslo, nižší výhřevnost a nižší rychlost hoření v porovnání s N95. Běžná auta se vstřikováním paliva do válců (tedy ne s karburátorem) palivo snesou, ale běh motoru není příliš hladký a je vyšší spotřeba, přičemž tyto nevýhodné vlastnosti se zintenzivňují s množstvím lihu v palivové směsi (E85 lze s N95 libovolně míchat, E85 sám o sobě obsahuje 15% N95, v zimě ještě o něco více). Dlouhodobý provoz takového vozu bez úprav může způsobit různé závady, např. viz odpověď mosoje. Úprava spočívá v instalaci pomocné řídicí jednotky, která prodlužuje dobu vstřiku paliva (tedy ne předstih, mosoji, ten by se musel nastavovat v hlavní řídicí jednotce a, jak správně píšeš, neumožňoval by provoz na původní palivo N95) a zabraňuje tak vzniku tzv. chudé směsi. I s takovouto úpravou není ještě dokázáno ani vyvráceno, že po dlouhých letech provozu se stejně nějaké závady motoru, způsobené palivem, objeví. Každopádně já osobně jsem zrovna v procesu instalace a ladění této přídavné jednotky v mém přibližovadle.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3791 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek