Avatar uživatele
Kepler

Jaká je situace u vás v důsledku dešťů?

https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/cekaji-nas-pristi-tyden-povodne
Tehdy tady mosoj tvrdil, že kecám, aniž by odpověděl na otázku a uvedl důvod tohoto výroku. Prostě náš milý mosoj. Jak vidno, tak jsem nekecal, vyplnilo se přesně to, co jsem ještě rozvinul v diskuzi. U nás na Vsetínsku se to už někde vylilo z břehů a zatopilo to domy a to ještě není konec. Podobně je na tom Podkrkonoší a celý severovýchod republiky. Jinde je to celkem v pohodě. Myslíte, že ještě bude hůř?

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, dust8, aliendrone před 2011 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Ráno jsem poslouchala Studio 6, upozorňovali na zvednutí hladiny na řece Olši,. jinak vypouštěli přehrady v Moravskoslezském kraji. .

Rovněž se zmínili vodohospodáři o Beskydech. Vzpomněla jsem si na Vaši otázku, že i když bylo sucho, přesto jsou současné dešťové srlážky nebezpečné.

Sleduji hydrologickou situac na řece Moravě, především Třebůvku a Moravskou Sázavu, které se vlévají do Moravy z východních Čech, ale zatím v se nic mimořádného neděje.

Ale máte pravdu, Bečva na Valašsku zlobí. Stejně i další řeky v oblasti, jak jste zmínil.

Zda bude hůř? Ještě na zítra předpovídají déšť. Ten, kdo povodně zažil, ,určitě není v klidu.


http://www.pmo­.cz/portal/sap/cz/in­dex.htm

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
dust8

Příroda je tu nadšená, že dostává pořádnou sprchu. Snad v rizikových oblastech přestane pršet už brzy.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
jáára

Hradec Králové – intenzivní mírný déšť už od brzkého rána.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

Nic moc, je to vždy tak na prach, žádná průtřž, ani vytrvalý déšť.
Zahrádkáři a zemědělci si libují..

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Edison

V důsledku děšťů je mokro tam kde prší.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Rokio

Kvůli dešti ve městě, kde žiji, byla zrušen návštěva kavárny a také nemůžeme jít s fenou Amy na procházku.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dudu

Severně od Brna je zatím slušně zalito. Co bude dál těžko odhadovat, ale je pravda, že na vápence Moravského krasu nerado prší.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

No, v Práglu je pohoda, trošku semo tamo deštík. Dnes KRÁSNÉ pošmourné vlahé teplé poprchávající ráno. Není krásnějšího počasí, než když na jaře ve větším městě sprchne, uzemní to všechnen smog a prach a vzduch je jako „importovaný z přírody“! A když k tomu připočteš teplotu mírně nad 10°C – co víc by si jeden od počasí mohl přát?

Však se vlna ubíjejících letních veder blíží, neboj nic, dočkáš se. :( Ale byl jsem překvapen, když jsem slyšel, že někde meteorologové vydali povodňovou výstrahu, tady o tom nic nesvědčí.

Rokio >>> Tvá fenka Amy NENÍ vodotěsná, že ji rozhodí deštíček? ;) :D :D

da ny >>> Moc se neradujte, copak neznáte zemědělce?

  1. Je moc sucho > neúroda > zdražení!
  2. Je moc mokro > neúroda > zdražení!

Ještě jsem od nich neslyšel, že by NĚKDY VŮBEC byly alespoň přijatelné podmínky k dobré sklizni/úrodě! ;) :D :D

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Klaproth

SZ od Prahy stále sucho, za posledních 24 h asi 3 mm srážek.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

… moje minulá odpověď: „… jak koho a kde, u nás (v mém okolí) stopro nebudou, a ani nehrozí …“ se vyplnila …

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Zatím stále kecáš. U nás a v Plzni pár kapek. Jak jsem si před chvilkou přečetl, pokud se něco rozvodnilo tak pár malých horských říček. 50mm srážek není zase nic tak hrozného a lokálně 100mm, ani nevím kde bylo. Navíc je to na malé ploše.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Pepa25

No, ten příval na Senici a Bečvě také nechápu. Oficiální odečet v Jarcové včera v 9:00 – 79 cm, průtok necelých 7 m3. No a v 18 hodin Bečva kulminovala na 378 cm při průtoku 298 kubíků na úrovni pětileté povodně. Neuvěřitelné.

před 2010 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

alien: dokonalé podmínky k optimální sklizni neexistují. Je to jako matematická limita přibližující se nule. Nikdy jí nedosáhneš. Kurňa, erteple mám velké jako vlašáky a súsed má meruně jak cyp. Já se na to vyseru. Eště, že máme ty zemědělské dotace, i když je to jenom almužna dobrá jen na to, jak se párkrát kvalitně ožrat ze vzteku a zármutku…:-))

před 2011 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
dust8

Nechápu co ty lidi tak drží v povodňových oblastech? Divím se, že je to stále dost obydleno. Ti co mají pod čepicí bydlí nejspíš v bezpečných místech. Myslím si, že práce a přátele se dají sehnat všude.

před 2011 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… výjimečně s tebou souhlasím …

před 2010 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

annas: no právě, kdo povodně nezažil, nemá takové obavy. V tom 97. bylo Zubří, kde jsem tehdy bydlel, jedna z nejhůře postižených obcí. Takže tehdejší meteorologickou situaci si dobře pamatuju. Teď je to jako přes kopírák, ale máme štěstí, že je teprve květen a ne vrcholné léto, jako tehdy. Mraky nejsou tak moc nacucané výparem ze Středomoří. No doufám, že moc lidí a majetku to nepostihne. Před chvílí mi volal kamarád, že má bobky, protože to vypadá, že se ta vodoteč u jeho baráku brzo vyleje z břehů.

před 2011 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Povodeň jsem zažila v r. 1997, menší pak v r. 2002, tehdy byla katastrofa v Praze, u nás byla voda jen ve sklepě.

Proto když taje sníh, nebo hodně prší, sledují mapku Povodí Moravy, zda voda klesá nebo stoupá.

Toho pocitu hrůzy se nezbavím, k tomu ještě později tornádo – rok jsem zapomněla – to byla rovněž síla.

před 2011 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

No, vzpomínám na 2002, to byla SENZACE! Vltava vypadala jako OPRAVDOVÁ řeka a Karlínem se cestovalo na lodičkách. Žiji ve vyšší poloze, kam ani „setletá povodeň“ nedosáhne, takže pro mne to bylo úplně v klidu, ovšem jinak ten dopravní chaos byl dost na hlavu.

Ergo nemám zkušenost jaké to je, když voda přijde na návštěvu zkouknout mé soukromí – leda by se o to postarala havárie. (prasklé potrubí) Přesto mne zaujal ten Váš „pocit hrůzy“ – viděl jsem lidi skleslé, naštvané, kdeco (čemuž rozumím, mnozí přišli o hodně včetně střechy nad hlavou), ale vyděšený nebyl nikdo, pokud si pamatuji.

Ale fakt je, že zde se nekonaly žádné Troubky (spláchnutí přívalovou vlnou z protržené hráze), voda stoupala zvolna a relativně v poklidu.

před 2011 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Hrůza – spíš ve významu strach. Úvahy – co by,. kdyby. Voda zaplnila sklep, stoupla do přízemí.

Něco jsem dali na postele, naštěstí voda dosáhla těsně do jejich výše, takže nezničila uložené věci, např. TV. Pračka, lednička šly naštěstí opravit, kotel na plyn byl celý zatopený, nábytek zničený. Také auto stálo dlouho ve vodě, už nešlo opravit.

Dům byl jako na ostrově, kolem jezdila služba na lodičkách, ptali se, zda nepotřebujeme vodu nebo něco na jídlo, nešla elektřina, voda nebyla, nejsem si jistá, zda fungoval plyn.

Přestěhovali jsem se do 1. patra, stále jsem sledovala, jak voda stoupá.

Téměř rok jsme vysoušeli dům, psala jsem si, kolik litrů vody vysoušeč vyčerpal, to jsem vypustila z paměti, ale za elektřinu jsme platili nejméně 30.000 Kč

Ale dopadli jsem celkem dobře na rozdíl od těch, jimž popadaly domy. Dnes už jsem postavené nové.

Od pojišťovny jsme dostali peníze, něco od města, vše uvedli do pořádku. Přiznávám, že když na v Jeseníkách hodně sněhu a rychle taje, sleduji, jak se zvedá hladina.

V roce 2002 se také řeka vylila, ale voda natelkla jen do sklepa.
Jenže pojišťovna už pojištění domu neprodloužila, ale pojistila nás proti pádu letadla.

V době minulé byl náš sklep, je hodně hluboký, vybraný v rácmi CO jako protiatomový kryt. Všichni by se v něm utopili jako koťata.

Do třetice v r. 2004 (podívala jsem se na net), tsornádo,. Začalo, kdy jsem seděla ve vlaku a blížila se k výstupní stnaici. Rychle jsem vyběhla d očekárny.
S ostatními jsem přečkala bouři, vítr- kolem tma. Když přestalo pršet, přes silnici a v parku ležely opoadané stormy., někde I střechy. Spěchala jsem domů, zda se nic nestala, ale naštěstí bez problem.

Přiznávám, že když na v Jeseníkách hodně sněhu a rychle taje, sleduji, jak se zvedá hladina. Sice se koryto řeky vyčistilo, ale hráze nejsou vybudované, protože několik jedinců nechce přijít o své male zahrádky, takže stále se jedná,.
Asi 3 majitelům jde o kousek půdy na určitém místě, dostali by náhradní ale dál o domu. Proč by mysleli na ostatní, když by vybudované hrázy mohly pomoct městu?

před 2010 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

NJN, při takových zkušenostech to člověk asi vidí jinak.

BTW – Omlouvám se, jsem pověstný netaktním humorem, ale…

„Dům byl jako na ostrově, kolem jezdila služba na lodičkách, ptali se, zda nepotřebujeme vodu…“ Rozumím, pitnou, ale přeci jen…

Jsem i představil svoji reakci na to, když sedím na tom ostrůvku, všechno zničené a někdo mi přijde nabízet VODU! ;) :D :D

před 2010 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Není třeba se omlouvat, v zápalu psaní jsem nerozlišila, že není voda jako voda.

Když se objevila záplavová voda, začala jsem uklízet v kůlně, zachránila jsem před vodou hrábě, motyky, vidle, ale motory a sekačku, jsem samozřejmě nezvedla, ty se „utopily“.

Teď se tomu směji, ale ten strach mě zatemnil mozek.

Měli jsem na dvoře na hromadě pořezané a poštípané dříví, uklízeli jsme je průběžně. do sklepa. Jenže venkovní brána už nešla zavřít, takže polínko po polínku se vydalo na cestu.

Kotel na pevná paliva, samozřejmě přežil, na rozdíl od plynového.

Ale připlavala nám odněkud umělohmotná konev na zalévání. Stále ji máme.

před 2006 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

mosoj: Plzeň mě nezajímá, je jasné, že to není všude stejné. Já psal o celé ČR.

před 2011 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek