Jak to, že učitelka angličtiny na střední, která má vystudovanou Univerzitu Karlovu, často nemá pravdu, když mluví o nějakých gramatických pravidlech? Už párkrát jsem ji nachytal, že je v rozporu například s gramatickou knihou angličtiny, kterou jsem užíval já jako samouk (Oxford Guide to English Grammar)? Já myslel, že UK je kvalitní univerzita.
Zajímavá 0 před 1407 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Dokud neuvedeš konkrétní příklad, nelze odpovědět.
Stejně nesmyslně bych se mohl ptát já, proč ty jakožto český rodilý
mluvčí máš ve svém českém projevu tolik chyb („nějákých“, „…
jsem jí nachytal“, chybějící čárka před „když“, otazník za
oznamovací větou…).
4Kdo udělil odpovědi palec? annas, Arne1, orwell, aliendrone
před 1407 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Učitel není vševěd. Dost často je to právě naopak.
„Kdo nic neumí, učí.“ Nemají a nevědí, kde uplatnit své teoretické
„znalosti a své dovednosti“ (jestli někteří vůbec umí některé
dovednosti a zda mají nějaké užitečné schopnosti, či znalosti, které by
jim byly k praktickému životu nebo k práci/vydělávání peněz
Nachytat učitele při chybě není problém. Už na SŠ učitelka ČJ
říkala hlouposti a bylo na ní znát, že nečetla plno knih z povinné
maturitní četby. Ani ten nejnutnější základ z klasické světové
literatury. O občasných pravopisných chybách nemluvě. Matematikářku
často ostatní upozorňovali na chyby ve výpočtech a v chybných
výsledcích, fyzikářku jsem opravovali skutečně každou hodinu, minimálně
jedna chyba za hodinu (buď v teorii nebo ještě častěji v příkladech, ve
výpočtech, ve vzorečcích. A to se týkalo jen fyziky. Psát totiž taky moc
neuměla, kromě toho, že to bylo velmi špatně čitelné, tak často mívala
pravopisné chyby). A pokud ses zeptal na něco angličtinářky, tak skoro
nikdy nevěděla (krom toho, co zrovna učila a co bylo v učebním plánu).
Jak se řekne nějaké slovo, fráze nebo nějaká složitější gramatika.
Musela vyhledat.
Učitelé mají různé univerzity. To z nich ještě nedělá nadlidi nebo
lepší, jak ostatní. Kolikrát nejsou ani průměr… Jak kdo, jak kde.
1Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion
před 1407 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ále, tak to moc neřeš. Škola by neměla být bojištěm. Ono jde taky
o to, jaký obor paní učitelka na UK vystudovala. Když je pan řídící na
SŠ v úzkých a nemá lidi, může se stát, že ti dá učit něco, na co
prostě nemáš, třeba chemii, ze které jsi sám kdysi nosil trojky, čtyřky
a pečlivě ses jí vyhýbal. Na argument „vždyť já to pořádně neumím,
jak to mám učit?“ se dozvíš, že do školy jsi určitě chodil, chemii
jste nepochybně měli a máš na to celé prázdniny, aby sis to zopakoval. No,
a ono to pak podle toho vypadá. A jako na potvoru dostaneš třídu, kde je
nějaký chemik amatér (jehož otec je akademik), který si od dětství doma
hraje se zkumavkami a čte si v příslušných knihách, jako např. „Malý
chemik“ a pod. a ten ti to pak bude dávat celý rok pěkně sežrat. To si
piš! Před hodinou se budeš potit krví jako Ježíš před ukřižováním a
budeš se bát vstoupit po zvonění do třídy. To je třeba jedna
z možností, proč se může jevit učitel/ka jako neschopné individuum.
Pokud paní učitelka je mladá a začíná učit, očekával bych od ní
nějaké ty “kopance“. Je rozdíl sedět v lavici, nebo za katedrou. Já se
pamatuji na jednoho postaršího (dnes již nežijícího) matikáře, kterého
jsme neustále opravovali, kvůli různým “překlepům“, ale od kterého
jsem se toho paradoxně nejvíc naučil a chovám k němu dodnes velkou
úctu.
Je ale taky pravda, že mezi kantory najdeš i pár takových, kteří by
z různých důvodů učit opravdu neměli. Ale mezi “felčary“ i jinde je
to obdobné. Po 89. vznikla spousta škol a dětí ubylo, takže se to muselo
zákonitě odrazit i na kvalitě výuky. Dost těch opravdu schopných ze
školství zdrhlo, starší jsou už v důchodu, nebo pod drnem a vařit jenom
z vody se nedá. Ale věř, že ANO, bude líp :)
0
před 1406 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Za druhé, já tu nejsem ve škole a neučím jazyk, ani nepoučuji o gramatických pravidlech češtiny někoho jiného :)
Kde bereš, že poučuju? Pouze jsem ty chyby vyjmenoval. Za druhé nejsou
gramatické (když už používáš cizí „termity“, chtělo by to znát
jejich význam). A za třetí český rodilý mluvčí se pozná (děláš
chyby, které TYPICKY dělají pouze čeští rodilí mluvčí).
Stále jsem se nedočkal příkladu učitelčiny „chyby“.
„. A za třetí český rodilý mluvčí se pozná (děláš chyby, které
TYPICKY dělají pouze čeští rodilí mluvčí).“
Takže podle toho, že udělám chybu, kterou dělají TAKY rodilí mluvčí,
poznáš, že jsem Čech? :D Prosímtě…
Kde jsem napsal, že ty poučuješ? Já pouze napsal, že JÁ nepoučuji. Kde jsem napsal, že ty chyby jsou gramatické? Pouze jsem napsal, že nepoučuji o gramatických pravidlech češtiny. Nenapsal jsem, že moje chyby jsou gramatické.