Otázka je nepřesně formulová. Neuvedl jste, zda rozdělit slovo na konci řádku nebo v textu na slabiky?
Jak poznat slabiky?
Jak na to? Stačí si položit dlaň ruky pod bradu a zřetelně vyslovit slovo.
Na konci každé slabiky se Vaše brada dotkne ruky. Stačí pak jen spočítat,
kolikrát se brada ruky dotkla, a víte počet slabik ve slově,
Řídím se pravidly Odpovědí, že zde domácí úkoly nevypracováváme, jen kontrolujeme,
Zkuste sám, a napište v doplnění otázky, pak překontroluji. Je třeba, abyste se zamyslel sám a nepřebíral odpovědi, a nepoznal, zda jsou správné? Přece vždy vám někdo nebude radit,
Pro dělení slov se používají tato pravidla: Složená slova dělíme na švu slov. Slabičné předpony oddělujeme na švu (po‑dle), více slabičných předpon oddělujeme po kterékoli z nich (po‑u‑ká‑zat), neslabičné předpony připojujeme k další slabice (ne‑vzpa‑ma‑to‑vat, zú‑žit, po‑zdr‑žet)
https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=135 Dělenoí slov na koncil řádku , jak uvedl Pepa .
Souhláska s – určitě není slabika., ale jde o rozdělení slova podle hlásek, morfémů, nikoli slabik. Jenže , kde rozdělení použijete? V odkazu Pepy jde o dělení slov na konci řádku, které nemusí vždy odpovídat dělení slov na slabiky.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Pepovo rozdělění určitě není na slabiky správně, „s“ opravdu
slabika není, ale je to tak uvedeno na UJC. Předpokládám že to naznačuje,
že jsou možné dvě varianty dělení:
ce-stička
ces-tička
Je to tak?
Dochy,
to, co uvedl pepa, je hláskové morfematické, nikoli slabičné rozdělení
slov. které je možné použít na konci řádku. To nemusí souhlasit se
zvukovým, tedy slabičným členěním.
Jinak se přípouštějí slabiky otevřené – končí samohláskou, tedy ce-
nebo zavřené ces- ,
Když si při vzorné výslovnosti slova tlesknete, nebo dáte ruku pod bradu,
jak se to učí děti v 1. a 2. třídě, ucítíte, který tvar zní
lépe.
Nechtěla jsem rozdělení uvádět, protože zastávám zásadu, že jde
o medvědí službu, zřejmě žák nepeřmýšlí a ptá se někoho jiného.
Považuji za správné, aby vložil to, co sám vytvoří a my mu to potvrdíme.
A vysvětlíme. Přece vždy mu někdo nebude radit, tudíž bude muset
spoléhat na sebe.
Je to učivo 1. stupně, takže pokud tazatel neví, co je slabika, měl by se
zeptat učitelky.
Robot by neměl odpovídat na jazykové dotazy, opravdu dělá chyby, pamatuji
si psaní zvenku, neuvedl, že je možné i z venku. Jde o 2 slova – ven
příslovce a podst. jméno venek. Stejně i další informace. Zatím mu to
nikdo nenaprogramoval, ale u odborných odpovědí není možné j je
přebípratz neodborných stránek, , ale přemýšlet., tedy i pochopio,. ,
Nebo to moráčí/ morčí x morčecí maso.
Jenže na této stránce nezáleží na správnosti, nejen od AL, ale i od
jiných uživatelů., Jsem zvědavá, jak dlouho odpovědi přežijí a zda nás
opět nazvou uživatelé stránky Poraďte, cz,. lichotivvým blbci
z odpvoědí.