pokud je to na základě toho, že se nedobíjí akumulátor, tak měřením.
nakonec je od toho v autě kontrolka dobíjení. já mám ještě navíc dodělaný voltmetr, displej umístěný nad zpětným zrcátkem a tím pádem mám přesnější přehled o napětí.
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
Stačí voltmetr, lépe ampérmetr – ale pokud je nemáš,
nejjednodušší je dát auto do servisu, proměření trvá pár minut…
😉
0 Nominace Nahlásit |
Úplně nejjednodušší test: změř napětí na svorkách baterie při vypnutém motoru, má být lehce nad 12 V. Nyní nastartuj a znovu změř totéž. Naměříš-li nad 14 V, dobíjení je v pořádku, alespoň základní funkce; ještě může být v nepořádku regulace.
opravuji: nad 14 V je nedostatečně řečeno, samozřejmě lehce nad 14 V – třeba 16 V už je blbě :)
Upravil/a: cochee
0 Nominace Nahlásit |
Změřit v servisu. Nemusí jít nutně o vadu alternátoru, můžou být uvolněné nebo zoxidované kontakty na baterii.
0 Nominace Nahlásit |
Při běžícím motoru (volnoběh) změř napětí na pólových vývodech akumulátoru. Pokud jeho hodnota leží v mezích 13,8V až 14,4V je to v pořádku. Platí to samozřejmě pro 12V soustavu. Je to nejjednodušší orientační zkouška a takto se to učí i autoelektrikáři. Těch 14,4V odpovídá hranici plynovacího napětí článku Pb akumulátoru, 2,4V. U akum. se jmen. nap. 12V (6 článků v sérii) pak vychází 6 × 2,4 = 14,4V.
0 Nominace Nahlásit |
Je zvláštní, že kontrolku dobíjení zmínil jen boreczech. Myslím, že žádné měření není třeba. Jestliže kontrolka trvale svítí, dobíjení neprobíhá. Nebo se pletu?
0
před 3293 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
lze to zjistit úplně jednoduše a bez měřících přístrojů.Pokud
dobíjí,tak kontrolka po nastartování hned zhasne .Při přidání plynu se
světlo víc rozsvítí (např. světlo ve voze nebo světlomet,prostě
jakékoliv světlo).
Lidi,neblázněte,proč to dělat jednoduše když to jde
složitě,že? :D
Upravil/a: mojitek
0
před 3293 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Poptávám, co to může být na Diodovým můstku v altíku? Myslím ten
černý obdelník.
obrázek je a popis:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=1234842#1234842
Napadá mě, že je to Trioda nahrazuje 3 Budící diody. Při měření se to tak chová. Jen jedna hodnota při průchodu ze tří má 1350 a ty dvě 550,538. Možná to by mohl být problém, proč žhne ta kontrolka dobíjení? Hlavní diody jsou v pohodě.
Kepler – kontrolka svítí jen tehdy, když
Kontrolka je určitým indikátorem, ale určitě ne spolehlivým…
😉
Mám baterii cca rok starou, celé jaro a léto toho najezdím víc, ale když auto vezmu jen když chci nakoupit, tak musím po cca 4–5 dnech dobíjet, prostě nenastartuji.
Jak píšeme – je to potřeba proměřit, chyba může být leckde –
třeba máš jen uvolněné kontakty…
😉