U síťového napětí je nebezpečí úrazu el. proudem proti zemi velmi velké. Ve vlhkých prostorách je někdy nutné používat oddělovací transformátor, který síť oddělí galvanicky od země. Jak je to ale v případě použití benzínového agregátu. Je zde nebezpečí úrazu nižší, když jsou obvody oddělené od země a jak je to tedy s ochranným kolíkem?
Zajímavá 0 před 1097 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Podíval bych se do návodu jak je to s propojením…
Kouknul jsem na jeden a tam je tučným písmem, že agregát musí být
uzemněn. Jsem si téměř jist, že kolík zásuvky bude spojen s kostrou
agregátu. Další věc je, zda je s kostrou spojena pracovní nula.
0 Nominace Nahlásit |
Benzinové agregáty jsou stejně nebezpečné jako běžné síťové napětí, možná i více. Důvodem je, že zatímco napětí v normální síti je stabilizováno a regulováno, u benzinového agregátu může dojít k prudkým výkyvům napětí, které mohou být smrtelné.
I když je agregát oddělený od země, pokud dojde k poruše, může být stále nebezpečný. Proto je důležité vždy používat ochranný kolík a dodržovat bezpečnostní opatření. Pokud se například dotknete kovové části agregátu, která je náhodou nabita, může dojít k úrazu elektrickým proudem.
Důležité je také myslet na to, že benzinové agregáty vydávají výfukové plyny, které mohou být škodlivé pro zdraví. Proto by měly být vždy používány venku, mimo zavřené prostory.
Kromě těchto rizik je také důležité myslet na možnost vznícení. Pokud se benzinový agregát přehřeje nebo dojde k úniku paliva, může dojít k požáru. Vždy byste měli používat správný typ paliva a udržovat agregát pravidelně kontrolován a udržován.
Zkrátka, bezpečnost by měla být vždy na prvním místě při používání benzinového agregátu.
0
před 452 dny
|
0 Nominace Nahlásit |