Avatar uživatele
pusinka50

Jak dlouho si schováváte výpisy z účtů, jestliže na nich máte trvalé příkazy plateb např. za nájem, elektřinu apod.?

A jak dlouho schováváte různé doklady o zaplacení nájmu bytu a vámi uhrazené faktury např. od mobilního operátora, od poskytovatele internetu?
Má smysl schovávat všechnu dokumentaci od 20 let starého rozvodu, třeba o svěření dítěte do péče, kterému je teď už 25 let a exmanžel zemřel, a další různou „rozvodovou“ korespondenci?
Má smysl schovávat třeba doklady o zaplacené anuitě bytu, když mám stvrzeno v Kupní smlouvě, že byt je již můj bez dluhů? Mám schovávat doklady od bytu předešlého, který jsem před 14 lety prodala?
Budu se stěhovat a potřebuji vyházet nepotřebné věci.
Něco jsem slyšela o doporučené nebo zákonné 3-leté lhůtě, po kterou máme uchovávat dokumentaci pro případ potřeby dokázat zaplacení, ale mám pocit, že u něčeho je i 10-ti letá?

Doplňuji:
Děkuji vám za odpovědi.
Dr. Axi, našeptávač vyjel 3 obdobné dotazy, ale týkaly se pouze výpisů z účtů a ústřižků složenek. Já se ptala na víc druhů dokumentů.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 5Pro koho je otázka zajímavá? anonym, aramah, johana 56, anonym, anonym před 4609 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

42 odkazů, z toho nejméně 3 téměř totožné:
Při vkládání otázky přece už vyskakuje našeptávač „podobné otázky“.
Doplňuji:
Jedna z variant pro obzvláště starostlivé byla, vše důležitější naskenovat a pak na to stačí miniflashdisk, či dokonce nepatrná paměťová karta místo krabic papírů.

Zdroj: http://www.od­povedi.cz/sear­ch?q=jak%20dlou­ho%20si%20schov%C3%A1v%C­3%A1te

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Doklady o zaplacení nájmu za starý byt starší tří let bych vyhodila. Nechala bych si dokumentaci k pořízení nového bytu, který je Vaším vlastnictvím. U bankovních výpisů se mi nevyplatilo, že jsem si nechávala pouze posledních 15 let. Není jich zase tolik, proto bych Vám doporučila raději si je ponechat.
Faktury na částky, které jste hradila z účtu bych si znovu odkontrolovala a vyhodila je.
Doklady od prodaného bytu Vám také asi k ničemu již nebudou, ale Kupní smlouvu bych nevyhazovala. Žijeme totiž ve státě, kde právo a spravedlnost k sobě mají moc daleko a navíc zde je spravedlnost slepá a nevyzpytatelná.
Stačí se podívat na televizi a máte každý týden řadu případů, které se příčí lidskému rozumu a přesto se dějí. Je lépe stěhovat 2 kg papírů v dokladech navíc, než za půl roku zjistit, že Vám chybí jediný doklad, který byste potřebovala najít.
Rozhodně nebude potřebovat rozvodovou korespondenci.
Až budete doklady třídit, zvažte hodně pečlivě u každého z nich, zda jej skutečně potřebovat nikdy nebudete. Nikdy nemůžete tušit, jak se Vám život může zkomplikovat.
Nechci Vás strašit, ale sama s tím nemám nejlepší zkušenost.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
jmhad

Pokud si pamatuji z dob dřívějších,tak směrnice pro archivaci říkají

  • účetnictví 10 let – v dnešní době exekutorů ale určitě déle,nejlépe od roku 1990
  • doklady personální 60 let
  • doklady k nemovitosti – trvale

Doporučené naskenování bych nedoporučoval,pro­tože naše „právo“ to neuznává.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Strč do krabice, dělají se dnes pěkné a strč to pod postel. Ono toho zase tolik není.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
venkovan

Do další povodně

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek