jiná odpověď
Celým jménem Tomáš Jedno. Což je i odpověď na otázku. ;) Agnostická
otázka.
Kdyby v Nebe nevěřil, tak se tam nedostane, protože na něj nevěřil (totž
platí i pro Peklo atd). Ale on nevěřil jen jedné určité věci a to jen
krátkou dobu… to podle „biblických pravidel“ není na Peklo. Takže ano,
křesťansky vzato je teoreticky v Nebi. „Nevěřící“ je jen taková
přezdívka… a ty kolikrát nejsou pravdivé. Souvisí nějak s tou osobou,
ale kolikrát se to může opírat o nějakou banální příohodu, která ale
jinak nedefinuje tu osobu (lakomý, krutý, malý, dobrotivý, …).
Spornější je takový Jidáš. Byl to totiž nejdůležitjěší apoštol a legenda praví, že celou zradu vymyslel sám Ježíš s Jidášem, který mu v tom pouze pomohl (jakožto nejdůvěryhodnější a nejvěrnější z žáků… Jidášovo evangelium je, přesto není moc akceptované). Měl to totiž dobře promyšlené… myslíš, že před jeho smrtí byl nějak moc známý? Teprve potom se to pořádně rozjelo. ;) Smrt i umučení byly určitě součástí plánu. Otázka vzkříšení už je zajímavější, ať už to byl syn boží, čáryfuk, podvodník nebo je to lživé/mylné, vem si kdyby povstal zmrtvých ještě ten den nebo hned druhý den. Myslíš, že by si vůbec někdo všiml, že nějaký Ježíš skutečně umřel nebo byl dokonce pohřeb. Tři dny jsou ideál… ne moc brzy, ne moc dlouho. Je v tom promyšlená strategie a logika. :D
Upravil/a: Disraeli
0 Nominace Nahlásit |
jiná odpověď
Nesmyslná otázka, protože na ni nikdo na světě nezná odpověď.
Ryze z theologického hlediska nikdo neví, kdo bude a kdo nebude spasen. Nikdo neví, je-li v pekle vůbec někdo. A – a to je podstatné – nikdo se tím nemá zabývat. Ačkoli u nás je křesťanství, povětšinou, ryze kulturní fenomén, tak substantio je úplně někde jinde: přiveď Kristu Králi jednoho světce – sebe. Zabývej se sebou.
Upravil/a: Filip84
0 Nominace Nahlásit |
jiná odpověď
Rokio, už z podstaty bych tuto otázku vůbec nerozebíral. Jestli byl Tomáš z lidského pohledu dobrý nebo ne, není podstatné. Daleko důležitější je, jak ho znal Ježíš a jeho nebeský Otec. Pokud patřil mezi omezený počet vyvolených pro život v nebi (dchovní říši), nám nepřísluší zkoumat ani rozebírat, zda pro nebe byl vhodný či nikoliv. Ježíšův Otec – Bůh o tom rozhoduje.
Upravil/a: Roman71
0 Nominace Nahlásit |
Disraeli: V každém případě, alespoň jedna věc je jistá: jestli Ješua ben Josef žil (protože my nevíme, nemůžeme exaktně doložit, jestli žil, nebo nežil), jeho psychologický profil byl diametrálně odlišný od toho, který presentuje officiální theologie, a na hony vzdálen lidové představě „nebožáka“. „Je to rebel!“ 🙂
annas | 5913 | |
Drap | 4655 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1664 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1431 | |
quentos | 1425 | |
elkon | 1340 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |