Dokážete si spočítat derivaci, integrál, upravit příklad s písmeny, počítat se zlomky a najít společného jmenovatele, nebo vyřešit kvadratickou rovnici? Dokážete provést větný rozbor? Znáte funkce sinus, kosinus a tangens? Jak jste na tom se středoškolskými znalostmi minimálně 10 let po absolvování střední školy? Možná to někdo ví, protože to používá, jiný si to ještě pamatuje, další ví, kde to najít a jsou i takoví, kteří neví vo co go? Těžko říct, co je správné? To je život . A děkuji za objektivitu a přiznání.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? orwell před 1896 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak to v žádném případě. Nikdy jsem to snad v životě nepotřeboval. Ale pokud by to bylo třeba, věděl jsem, kde to hledat. To je účel vzdělání, ne pamatovat si.
0 Nominace Nahlásit |
Na všechno ano, ale do určité míry. Středoškolskou matematiku jsem ještě donedávna doučoval, ale do derivací a integrálů už nevidím.
0 Nominace Nahlásit |
56 let od maturity.
Integrály a derivace jsem v životě nepotřeboval, takže již neznám.
Navíc jsme se jich na střední škole pouze dotkli. Větný rozbor jde mimo
mně. Vím co je předmět a přísudek, přídavné jméno (a pod.), kde se
píše čárka, i kde se píše měkké či tvrdé y. V současné době
hodně používám rozhodování líbí-nelíbí a funguje to. To mně
v životě stačilo. Přesto jsem vděčný za kontrolu pravopisu v PC.
Myslím si, že daleko důležitější jsou vyjadřovací schopnosti!
Matematiku a fyziku jsem potřeboval celý život. Neznalost goniometrických
funkcí a vět , zlomků, procent, nepřipadá v úvahu. Za tu bych se styděl.
To jsem potřeboval celý život. Také jsem se učil deskriptivní geometrii,
tu jsem ale v mém povolání nikdy nepotřeboval. Nicméně přehled je třeba
mít a vědět kde to najít. Stále dokáži základní matematické výpočty
z hlavy. Obecné algebraické výpočty jsou alfou a omegou matematiky. Bez
zlomků, mocnin, přímé a nepřímé úměry či logaritmů, by jsem se
v době kdy nebyly kalkulačky neobešel. Nicméně s praktickým využitím
těchto matematický metod jsem se seznámil až v zaměstnání. Technolog,
který řešil chemický, či fyzikální problém výpočtem, udělal zlomkovou
čáru a začal psát. Naprosto přesně věděl co dát do jmenovatele, co do
čitatele, co umocňovat či odmocňovat. Potom to vykrátil a zbyl mu
jednoduchý zlomek, což je obyčejné dělení, které šlo lehce vypočítat
i bez kalkulačky. Teprve tehdy jsem na plno pochopil důležitost obecných
výpočtů ( místo čísel písmena). To mně bylo cca 22 let, pět let po
maturitě.
0 Nominace Nahlásit |
Troufl bych si, pokud se nejedná o příklady typu „nastavená noha“.
např. y´ = ? pro y = lnlnsinx, nebo pro y = x^(x^x), i když tyhle náhodou
znám 🙂
U integrálů si lze natlouct kokos velice snadno, jde o spoustu fines a
substitucí, které je nutno dobře znát. Goniometrické funkce a kvadratické
rovnice, to by měla být brnkačka. A větný rozbor? No, nevím, tam si už
moc jistý nejsem.
0 Nominace Nahlásit |
Objektivitu? Ok. Ne, nedokážeme a nechceme. V životě člověka přijdou dříve či později momenty, kdy je rád, když si pamatuje, kde je sever. A nyní už je hodně „později“.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek