Individuální automobilová doprava a doprava obslužná
Individuální automobilová doprava se pro svoji vysokou užitnou hodnotu
stále rozvíjí a růst
počtu automobilů bude pokračovat. Podle stanoviska expertů světových bank
nemá stupeň
automobilizace horní hranici a závisí pouze na výši životního standardu.
Automobilová
doprava má ze všech druhů doprav (kromě klasické dopravy letecké)
největší nároky na
prostor ve fázi dynamické i statické. Její dynamická fáze se musí
cílevědomě regulovat.
Pokrytí nároků statické fáze je sice nezbytné, ale jejich lokalizace musí
podléhat vhodnému
usměrnění. Je třeba zabezpečit vhodné lokality pro statickou dopravu
z hlediska pěší
dostupnosti.
Aktivní regulací individuální dopravy je především dokonalá veřejná
doprava a dále
cílevědomé rozmísťování dopravotvorných objektů. Do pasivní regulace
patří omezování
plynulosti a rychlosti provozu opatřeními stavebními i organizačními.
Vývoj počtu motorových vozidel a stupně automobilizace v České
Zdroj: http://www.uur.cz/images/pap/KapitolaC/2009/C7_DopravniInfrastruktura_20090428.pdf
0 Nominace Nahlásit |
Kdo má osobní auto, tak ho používá všude – na nákupy, při cestě do práce. Cestování osobními automobily se stále rozšiřuje i vzhledem k tomu, že se v hromadné dopravě zvyšuje jízdné, vzdálenosti mezi místem bydlištěm a pracovištěm jsou delší, na nákup auta se poskytují různé slevy apod. Rovněž ztráta času je menší. Často v něm jezdí i jeden člověk. Používáním osobních automobilů se zvyšuje na silních provoz, jsou ucpané silnice, zpomaluje se průjezd velkými městy, zhoršuje se životní prostředí (výfukové plyny, hluk). Ten, kdo jezdí autem, nepoužívá k přepravě autobusy, tramvaje a jiné prostředky hromadné dopravy.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek