Ahoj,je mi 13 let a nedávno jsme se ve škole v občance učili co to jsou vlohy.Já jsem to zapoměla,v sešitě to nemám a když se to učili,nebyla jsem ve škole.Dneska jsem si dělala na www.bravo.cz test jestli mam vlohy stát se megahvězdou a vyšlo mi že v každém případě ano,ale já nemám ani tušení co ty vlohy jsou..Ptala jsem se táty,ale ten to taky neví.Co to jsou vlohy?Předem děkuji.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? anonym před 5351 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
vloha se někdy chybně vysvětluje jako synonymum k „nadání“ či
„talentu“. Ve skutečnosti však jse o poměrně „hmatatelnou“
věc – jedná se o část genu nesoucí genetickou dědičnou informaci
o dispozici (sklonu) k nějakým vlastnostem po rodičích. Sama vloha je
vlastně útržkem ribonukleové kyseliny (RNA)
Doplňuji:
*však jde…
Zdroj: taky si to pamatuju ze školy ;{)>
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Zjednodušeně řečeno, je to předpoklad, nadání dané něčím.
Já mám vlohy-tedy nadání na to či ono, druhý má vlohy na to druhé.
Pokud nemáš vlohy třeba na učení, ať děláš co děláš, stejně se to
nenaučíš.
0 Nominace Nahlásit |
Co jsou to vlohy, už Ti napsaly. JEn bych ráda doplnila, abys výsledky z podobných časopisů nebrala moc vážně. Sice chápu, že to potěší, ale na to stát se „megahvězdou“ nepotřebuješ vlohy. Ty jsou třeba k určitému druhu umění – ať už bys měla nadání být herečkou, zpěvačkou, spisovatelkou, výtvarnicí atd.
0 Nominace Nahlásit |
Hledal jsem Vlohy a sklony které získá každé dítě.
Poznatky získané v psychologii osobnosti mají teoretický i praktický význam například v kádrové práci, v činnosti řídících pracovníků, zdravotnictví a především v těch oblastech lidské praxe, kde je těžiště na práci s lidmi.
Do psychologie se pojem osobnost zavedl na začátku 20.st. Je asi 50 definic osobnosti v odborné literatuře. Osobnost jako taková není jen předmětem studia psychologických věd. Zabývá se jí filozofie, sociologie, etika, pedagogika, estetika.
Při osobnosti třeba brát v úvahu:
činitele formování
vlastnosti osobnosti
temperament
Lidského jedince lze posoudit přes triádu pojmů: individuum-individualita-osobnost.
Jde o pochopení, jak se vyvíjí lidské individuum, jak se stává individualitou a osobností.
Člověk se díky práci vydělil z živočišného světa, vyvíjel se ve společnosti, prostřednictvím jazyka vstupoval do kontaktu s druhými lidmi – a stal se osobností, která aktivně přetváří skutečnost.
Osobnost = bio – psycho – sociální systém. Jak souhrn společenských vztahů.
/ Psychologické procesy + psychologické stavy + vlastnosti osobnosti
(vrozené, získané) è dědičnost + výchova + učení /
V la s tn o s t i o sobn o s ti
1. Aktivační – motivační vlastnosti
A / pudy, potřeby, instinkty, motivace
Pudy: jsou důležitým aktivačním činitelem. Jsou vrozená hnací síla k činnosti jistým směrem.
Potřeby: – primární = biologické / hlad, žízeň, spánek, odpočinek, sexus, … /
potřeba bezpečí – objeví se tehdy, když člověk ztratí životní
jistotu
potřeba sounáležitosti a lásky – potřeba mít přítele, být milován,
patřit k nějaké skupině, být akceptován
potřeba uznání – projevuje se v potřebě mít určitá práva a respekt,
provést něco takového, co mi přinese uznání, obdiv, projev vděčnosti
potřeba seberealizace – potřeba realizovat sám sebe v různých
činnostech, potřeba aktualizovat své tvůrčí schopnosti,
záměry, sklony
Maslowova pyramida / Abraham H. Maslow 1908–1970 /
fyziologické potřeby – jídlo, pití, vzduch, sex, vyhýbání bolesti
potřeby bezpečí (fyzická bezpečnost, ekonomická jistota)
potřeba lásky a sounáležitosti (láska, přátelství, ale i identifikace
se se skupinou)
potřeba uznání (výkon, kompetence, respekt)
potřeba seberealizace a sebeaktualizace (potřeba realizovat svůj potenciál,
osobní růst, estetické potřeby, potřeba tvořit a zanechat něco po sobě,
běh, resp. vrcholový zážitek)
Maslovova teorie hierarchie potřeb má tvar pyramidy a je založena na
následujících principech:
lidé jsou motivováni přáním uspokojovat své potřeby, a to směrem od
nejnižší až po nejvyšší úroveň
uspokojení potřeb nižší úrovně motivuje ke snaze o uspokojení potřeb
vyšší úrovně
fyziologické potřeby, potřeba jistoty a bezpečnost jsou základní
potřeby
sociální potřeby a potřeba uznání jsou psychologické potřeby
potřeba seberealizace je nejvyšší úroveň potřeb
0
před 5351 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek