Jízda autem po dálnici s vyššími otáčkami, tudíž vyšší
spotřeba, více méně stabilní rychlost cca 100–110 km/hod, nebo nižší
rychlost, nižší/vyšší otáčky, nižší spotřeba ?, ale rychlost 40 –
100 km/hod při jízdě přes obce?
Díky
Doplňuji:
Já vím, že při vyšší rychlosti je i vyšší spotřeba. Ale pokud bych
měla jet 100 km rychlostí 60 km/hod, tak se psych.zhroutím. Navíc rychlost
při projíždění křižovatkami není konstantní, je potřeba řadit, brzdit
a zrychlovat a tím spotřeba také vzrůstá.
Po dálnici jedu téměř stejnou rychlostí celou dobu.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? iceT před 4999 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak sem nebyl daleko od pravdy.
Většinou platí, že s rychlostí roste i spotřeba paliva. Hlavní vinu
přitom nese zvyšující se jízdní odpor karoserie. Ale toto pravidlo
neplatí vždy. Každý vůz má totiž svou nejnižší ekonomickou rychlost,
která se pohybuje někde mezi 50 a 60 km/h.
Když jedete pomaleji, motor se špatně plní palivem a auto nemá optimální setrvačnost. Ideální by tedy bylo jezdit padesátkou až šedesátkou. Největší rozdíly ve spotřebě se však projevují ve vyšších rychlostech. Většinou platí, že s rychlostí roste i spotřeba paliva. Hlavní vinu přitom nese zvyšující se jízdní odpor karoserie. Ale toto pravidlo neplatí vždy. Každý vůz má totiž svou nejnižší ekonomickou rychlost, která se pohybuje někde mezi 50 a 60 km/h.
Když jedete pomaleji, motor se špatně plní palivem a auto nemá optimální setrvačnost. Ideální by tedy bylo jezdit padesátkou až šedesátkou. Největší rozdíly ve spotřebě se však projevují ve vyšších rychlostech.
0 Nominace Nahlásit |
Nelze to tak jednuduše říci. Není jízda jako jízda. Nejlépe si to
ověří ti co mají počítač, který jim ukazuje okamžitou spotřebu a potom
dosažený průměr spotřeby vzhledem k ujetým kilometrům. Kdo to nezná
většinou se diví jak neúsporně jezdil.
Obecně platí, že nejnižší spotřeba je když jedete na nejvyšší
rychlostní stupeň. Proto také některá auta mají 6 rychlostních stupňů.
Jakmile už to nechce lehce táhnout je ale lepší přeřadit níže. Spotřeba
se sice zvýší ale je menší než když budete tlačit na plyn při
zařazeném vyšším stupni a sotva to pojede.
Je třeba sledovat rychlost a míru sešlápnutí plynového pedálu a snažit
se jet co nejrychleji s co nejméně sešláplým plynovým pedálem ( platí
pro všechny rychl. stupně)!! K dosažené spotřebě potom přispívá
výškový profil tratě. Je nesmysl bránit autu aby jelo rychleji když to jde
z kopce a plyn jenom šimráte. Pokud v tu chvíli dáte nohu s plynu je
u motorů se vstřikováním nulová spotřeba ( platí pro otáčky 1500 a
více, pod 1500 je potom spotřeba jako při volnoběhu) i když jedete třeba
130 km /hod. Toho zase potom můžete využít při jízdě do kopce kde je
spotřeba vyšší ale vy jste si našetřila palivo při jízdě z kopce.
Tímto se dají dosáhnout velice dobré průměrné spotřeby a nemusíte se po
dobré silnici ploužit.
0 Nominace Nahlásit |
Hodně záleží na autě(benzín.nafta,převodové poměry a jiné).Třeba s Feldou je ideální tak 90–100 km/hod,ale třeba s BMW klidně můžete jet úsporně 130km/hod.
0 Nominace Nahlásit |
Samozřejmě, že druhá varianta, pokud těmi
obcemi nejsou velká města se zácpami a
zbytečnými stáními na semaforech. Prům.rychlost mám 70Km/hod. bez
dálnice. Spotřeba 6–6,5 lt/100 /léto/zima. Vozidlo R19, 1,4 55kW. Již
více než 10let stabilní spotřeba.
0 Nominace Nahlásit |
Re-Hu, povím vlastní zkušenost. Již několk let jezdím do Podhajské na
Slovensko. Abych neplatil dálniční známku, jel jsem Pardubice Brno,
Hodonín, Senica, Trnava, Hlohovec, Nitra, Podhajská.
Jelikož dodržuji rychlost tak spotřeba byla okolo 6,5 litrů s fábií.
Cesta trvala asi 6–6,5 hodin.
Minulý týden jsem to jel po dálnici směr: Pardubice, Ždár, Netín,
dálnicí Brno, Bratislava, Nitra, spotřeba 7,3 litrů rychlost 134km
tempomatem a za 5 hodin na místě. Stejné vozidlo, stejný řidič.
Takže nevím je to na každém jak se rozhodně…
0 Nominace Nahlásit |
Je otázkou co si pod i pojmem ekonomičtější představujeme. Zda jen
spotřeba paliva + provozní náklady a nebo ještě k tomu náš čas či čas
rodiny.
V podstatě ale platí jezdit tak aby motor měl „lehký“ chod. Tedy aby se
vyloženě nehnal ve vysokých otáčkách nebo naopak nedotahoval v nízkých
otázkách na plný plyn . U benzinového motoru je optimum 1/2 – 3/4
maximálních otáček a tak asi na 1/4 přidaný plyn (po rovině). Včas
řadit jak na vyšší, tak nižší rychlost (zas zbytečně při rozjezdu
vytáčet motor (pokud to není z hlediska bezpečnosti a plynulosti
potřeba – například rychlejší rozjezdy na světelných křižovatkých
apod.). Nevozit zbytečné zátěže (tchyni, manžela apod.), hustit pneumatiky
na správný tlak podle zatížení auta, sundavat střešní nástavby,
zbytečně nepouštět klimatizaci a hlavně jezdit plynule pokud to provoz
dovolí.
Pomalá jízda na dálnicích apod rozhodně není ekonomická. Pomalé osobní
auto zbytečně komplikuje silniční provoz (většina řidičů jinak vnímá
stejně rychlou / pomalou jízdu kamionu a osobáku), zatěžuje tak další
účastníky provozu a v neposlední řadě je u něj i šance na dopravní
nehodu nárazem ze zadu rychleji jedoucím vozidlem.
V poslední době se objevují i takové rady jako nevyřazovat, ale jet
z kopce na zařazenou rychlost. To je ale jen pravda v prudších kopcích,
kdy váha auta přetlačí odpor motoru,jinak se musí i z mírného kopečka
trochu – nad otáčky volnoběhu přidat, protože motor bez přidání jinak
auto svým odporem zastaví.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek