Aforismus – autor Jan Sobotka
1. Je možné, že „pohádky nevznikly proto, aby děti usnuly, ale aby se dospělí probudili?“ Martin Rufus A zahnali zlé draky a démony? Oni přece existují.
2. Myslíte, že pohádky mají stále co říct?, jak napsal F. Schiller? "V pohádkách, které jsem slýchával v dětství, spočívá hlubší význam než v pravdě, kterou učí život.
Po staletí vyprávěné pohádky získaly schopnost otvírat posluchačům zjevné i skryté významy života, schopnost předávat poselství dobře srozumitelná nejen dospělým, ale i dětem."
http://www.pohadkyprodeti.cz/bylo-nebylo/citaty-o-pohadkach/
3. a) Je možné že moderní autoři filmovým pohádkám ubližuji tím, že nabourávají tradiční témata? Proto pohádky nepřinášejí dětem mnoho ponaučení?
„Proto nevytvářím filmy pro děti. Vytvářím je pro všechny s dítětem v nás, nehledě na tom, jestli je nám 6 nebo 60.“ Navíc „v pohádkách je více pokladů než mohou najít piráti na ostrově pokladů.“
https://www.databazeknih.cz/citaty/walt-disney-3195
–
Obrázek
Pohled na pohádku jinak, než jsem se vvíce než ořed 2 roky ptala.
https://www.odpovedi.cz/otazky/zazvonil-zvonec-jsou-vzdy-pohadky-idyla-nebo-zlo-ma-dobry-ci-skryty-smysl-je-strach-v-pohadkach-podstatny
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? vagra, Drap, paul1, Henry1660, independent, Palpatine, DoTazatel před 2032 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Byla by to krása, kdyby peníze vládli jen v pohádkovém světě. Bohužel tomu tak neni a zřejmě ani nikdy nebude.
1. I tato teorie by byla v některých případech možná. Některé
pohádky vznikly na základě vyprávění příběhu ze života. Mnohokráte
opakovány a vylepšovány svůj původní krátký zážitek ze skutečného
života už ztratily
2.Určitě mají co říct a nejen dětem, ale i těm dospělým co je
vypráví, či poslouchají. Podle mne jsou pohádky důležitým prvkem
výchovy a vzdělávání. nejen že rozvíjí fantazii, představy, touhu po
velkých věcech, ale také učí tomu, jak by měl vypadat spravedlivý svět,
jak by mělo dobro vždy vyhrávat nad zlem a podobně. Rozvíjí i jazykové a
rétorické schopnosti.
3. V některých případech by se to dalo takto hodnotit. Myslím, že
každá pohádka má své ponaučení. Někdy však to ponaučení neni na
první pohled zřejmé dítěti. Tam by měl potom nastoupit dospělý a
ponaučení z pohádky přiblížit a osvětlit.
S odstavcem b) musím souhlasit. Je dobré, když se na pohádky s dětmi
dívají i dospělí a následně o příběhu komunikují. Faktem z§stává
i to , že i v nás dospělých pohádkové příběhy vyvolávají určitou
pohodu, vzpomínky na dětská léta. Dokazuje to i ta skutečnost, že třeba
v období vánočních svátků i většina z nás shlédne alespoň nějakou
část z vysílaných pohádek.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?annas Nahlásit |
Pohádka je touha po dobrém konci. Pohádka je přání s fata morgánou,
pohádka je cíl, který známe dopředu!
V dnešní době pohádky nemají s realitou moc společného.
0 Nominace Nahlásit |
Pohádky..
Byly hlavně proto, aby se děti naučily, co je spravne a že vše má dobry
konec..
Takže tu může být pohádka ze života, kdy se projevuje dobro
i zlo..
Zlý člověk najde ztracenou věc nebo peníze… Bez váhání si to
nechá..
Dobrý človék voli dlouhou cestu k tomu, aby majitele našel a vše mu
vratil, většinou při hledani majitele něco sam obětuje…
Kdybych to převedl do dnešní doby, tak najdeš telefon… Přes příbuzné
zjistíš adresu majitele a telefon mu dovezeš až domů… A on ti za to dá
třeba litra a pozve té na zabijačku.. Nevím..
Zkrátka se tím učily děti, které nebyly zvyklé pohybovat se ve svétě
dospělých… Buďto by se děti napalily a poučily z vlastních chyb..
Nebo by se poučily z přibehu z pohádek a vyprávění rodičů, jak s nimi
někdo vy**běhl..
Byly i příběhy o pokladech, které jsou chraneny kletbou nebo zlymi
nestvurami..
Přeložil bych to jako boj o dědictví s nevlastnimi sourozenci :) kdy ty
jako syn první otcovy manželky bojuješ o dédictvi s těmi z druhého
manželství..
Je v tom schováno mnoho..
Ale nikdy to nejsou jen příběhy o ničem.. Viz. Definice bajek..
Koho by braly pouze příběhy o zvířatech..
0 Nominace Nahlásit |
Pohádky v sobě často ukrývají základní moudra hodnotná pro život. Dnes se pohádky automaticky zařazují do kategorie pro děti, ale myslím si že původně ani nezvnikaly pro ně. Vždyť originální verze pohádek byly docela krvavé. Zdá se mi, že se mezi pohádky řadí i takový Dekameron a jemu podobné (což není úlně četba pro děcka).
0 Nominace Nahlásit |
Pokud vím, tak pohádky se studují jako obor na vysoké škole, a v každé době mohou každému něco říci, o hodnotách, o charakteru, o smyslu věcí, někdy také hovoří o symbolech. V pohádkách se plní sny, tak kouzlem lze získat bohatství, cestovat a konat divy. Interpretace pohádek se časem a s kulturou mění, měníme trest i odměnu, měníme i charakter postav. Ale předeším jsou pohádky velkým kulturním dědictvím a dnes už těžko dokážeme určit původ některých pohádek, kde jádro zůstává zachované, mění se pouze prostředí a způsob dosahování cíle a překonávání překážek
0 Nominace Nahlásit |
V pohádkách není více moudra než v knihách a filmech, které do tohoto žánru nespadají. Pohádky se prostě jen proti jiným formám vyprávnění příběhů omezují na to že „vše musí skončit dobře (pro ty dobré)“ a „zlo (nakonec) musí být po zásluze potrestáno“, aby dítě netrpělo pocitem, že život je snad k někomu nespravedlivý. Hlubší moudro je snad jedině ve zjištění, že ani jedno ani druhé žádný fyzikální zákon v nevymáhá ani nezaručuje a o obojí se vždy musíme zasloužit sami …
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
příhodnější název pro pohádky by byl „veselé a šťastné spravedlivky“ 🙂 ale je to moc dlouhé
annas | 5913 | |
Drap | 4603 | |
led | 2997 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2238 | |
zjentek | 1643 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1296 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |