Na dotaz novináře „Věříte, že v r. 2025 konflikt skončí, samozřejmě, naším vítěstvím?“ Putin řekl jen „Věřím v Boha a Bůh je s námi.“ Zdroj: http://kremlin.ru/events/president/news/75974
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? paul1 před 9 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak Radomír Malý věří, že Jan III Sobieski vyhrál bitwę wiedeńskę 1683 r. proto, protože se obyvatelé Wiednia modlili Sanctum Rosarium a Miriam, matka Jesu ben Joseph, jim helfla. 🤦♀️🤪
Víra do historiografie nepatří, stejně jako se podle ní nevede válka. Víra může být za válkou, dokonce i příčinou války, ale válka, jako taková, je věcí taktiky, a taky diplomacie, pokud jde o to, kdy skončí.
Takže, v co soudruh Putin věří, nebo nevěří, je dokonale nepodstatné. To jsou jenom diplomatický pindy.
0 Nominace Nahlásit |
O5 ti děkuji za názorný příklad demagogie havloidní PRAVDY a LÁSKY.
😕
Aneb po pondělku vždy přijde klobása a bude jí celá fialová. 😁
😁 😁
Nikdy jsem se neprohlašoval za jazykového experta, právě NAOPAK. Nicméně tu blbou ruštinu jsem se učil MNOHO LET (jako všichni mí vrstevnící/ce), takže jednak něco zmáknu sám, druhak jsem si to pro jistotu ještě hodil do překladače. Výsledek?
Всё больше мы слышим заявлений и рассуждений из-за рубежа – и от политологов, и от официальных лиц – о том, что конфликт на Украине может быть завершён уже в следующем году, и все гадают, каким образом. А в команде Трампа и рассуждают…
Bych přeložil úplně jinak (navíc už jen tvá havloidní „nenápadně doplněná vložka“ > tedy vložení tvého překladu „samozřejmě naším vítězstvím“ – na to jsi narazil KDE?) 😮 😉
Já ti to polopaticky vlastními slovy přeložím – včetně
výkladu.
„… o tom, že konflikt může být ukončen v příštím roce a všichni
se dohadují s jakým výsledkem/jakým způsobem“.
Putin odpovídá: У нас так говорят в народе:
«Вашими бы устами да мёд пить». Мы тоже
стремимся к завершению конфликта.
Což bych přeložil (významově) asi takto – „Doufejme (že v r.
2025 konflit skončí > tj. význam řečeného přísloví), každopádně
usilujeme o ukončení konfliktu.“
NIKDE jsem se tam nedostal k tomu, že „ani sám Putin nevěří ve vítězství“ (či cokoliv v tomto významu), natož „naším vítězstvím“. Ale poho, vím jak to v srdci PRAVDY a LÁSKYPLNÉM v reálu chodí. Nebo lépe – mám o tom jistou představu, která podobné nesmyslné kiksy srozumitelně, logicky a jasně vysvětluje.
Už ti v překladu/výkladu chybí jen „Putin se těší, až zmáčkne raketové tlačítko“ spolu s tím, jak Črdel (po její okupaci ruskou armádou) ožebračí o její GIGANTICKÝ, historicky nevídaný STATNÍ DLUH! Eh, to by si opravdu pomohl, muehehehe. 😉 😁
Pepo25, od tebe čekám VÍCE! Tohle by ti baštil leda tak Rokio a jemu podobní. 😉 😁 😁
0 Nominace Nahlásit |
I kdyby nevěřil, tak je to spíš jedno. Tohle nic neznamená.
„Hrdost“ (ego) mu to nedovolí (a nejen Putinovi, ale i dalším
Rusům). Ať to stojí, co to stojí, i kdyby to mělo Rusko zdevastovat…
Záleží na situaci, politice a diplomacii.
Museli by uznat chyby a porážku anebo jisté neúspěchy a ústupky. Jak je to
pravděpodobné?
Obecně to není (už) jen na Putinovi. Jistě, samozřejmě pokud by byl pro
uzavření míru, byl by jedním z hlavních a jeho slovo by mělo asi
největší váhu… Ale to samotné by ve skutečnosti nemuselo stačit
(i když je to třeba diktátor). Rozjetá válka se nemusí snadno uzavírat.
Ani v Rusku a na ruské straně Putin není samojediný a nezávisí to jen na
něm. Ostatní by taky nemuseli být pro, obzvlášť se silnou a přítomnou
ideologií, propagandou a i samotnými odůvodněními pro tuto „speciální
vojenskou operaci“. Muselo by de toho uznat hned několik (ne zrovna
pozitivního na ruské straně).
Jde i o pojetí vítězství, porážky, míru apod. Nemusí vyhrát úplně
(drtivě a dle původních očekávání a zisků), ale jde o to s čím se
spokojí nebo co pro obě strany bude dostačující pro uzavření míru a
zastavení bojů. Jako ústupky ze strany Ukrajiny, přenechání Krymu a
některých východních území Rusku. A konkrétní podmínky, na kterých by
byli ochotni se dohodnout… A tady by právě záleželo, co by bylo /nebylo
považováno za vítězství nebo prohru. S čím by se spokojili, či by byli
ochotni se spokojit.
Nejpravděpodobnější pro uzavření míru by bylo, že by nastala nová
nepředvídatelná situace – nepokoje uvnitř Ruska, konflikt s někým
novým (a třeba napadení Ruska jiným státem, na jiné frontě). Dále třeba
úplné selhání na ukrajinské straně a jejich přijetí porážky. Anebo by
mohlo dojít k uzavření bojů (i když třeba nevýhodný pro Rusy) tak, že
by si to vyložili po svém. A to, co by bylo vnímáno jako určitá prohra a
selhání, by si po svém chápali jako výhru, atd. ať už by tomu věřili
nebo to tak alespoň prezentovali doma i v zahraničí. Ale těch možností a
faktorů může být spousta, všelijakých.
Upravil/a: Disraeli
4Kdo udělil odpovědi palec? Pepa25, aliendrone, Filip84, OmylCZ
před 9 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Filip84 Nahlásit |
Speciální operace, válka, či jen mrazivá komedie pro plebs? 🤔
Putin nyní nově již „odevzdal“ uzurpovanou Sýrii, rychle, překvapivě, nečekaně, úplně. Z druhé strany se má na scéně již brzy objevit zase Trump s předpokladem „odevzdat“ pro změnu uzurpovanou Ukrajinu, rychle, překvapivě, nečekaně, jen možná úplně ne tak úplně (bo je úplně větší, než Sýrie) 💁♂️
Inu, něco je vždy za něco (nejseš tak chytrej aby ses dovtípil neb tě jen nenaučili kupecké počty, nevím..) 🤷♂️🤷♂️🤷♂️
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 9 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Musím souhlasit s Pepou25, tady je překlad:
Co jste pro sebe Věřit? Věříte, že v roce 2025 bude konflikt u konce,
samozřejmě, ten náš. Vítězství?
Putin: I Věřím v Boha a Bůh je s námi.
Dodávám:
Překlad je asi nepřesný, použil jsem překladač, ruštiny neznaje.
Omlouvám se. Mám málo času, tak někdy v rychlosti se stane toto.
Upravil/a: paul1
0 Nominace Nahlásit |
Grémium došlo k hlasování strýček Sam podá pokyn a instrukce válka
skončí, RF je oslabeno i patnáctým balíčkem jsou vyzkoušeny nové
zbraně strýček Sam i ruský Mužík přizpůsobí výrobu na nové a
vyzkoušené zbraně. Vynechme ruské mužíky tam mnogo Evropa dodala zbraně
UA vojáky a účel byl splněn.
Jinak hodnotí konflikt Amík, jinak Ruský mužík, jinak obyčejný Ukrajinec
a také statečný Čech jinak také Mopsík od klávesnic.
0
před 9 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
paul1>>> Já se OPRAVDU SNAŽÍM respektovat tvůj pokročilý věk. Už TOLIKRÁT jsem raději ani nereagoval na tvé „vstupy“, abych nemusel být vulgární anebo pokud reaguji, tak VELMI ohleduplně (na mé poměry – s někým jiným bych měl JINOU vyřídilku).
Udělej pro mne něco – PROSÍM. Přečti si moji reakci na diskuzi Pepy25 a přestaň předvádět to, co zde celkem běžně předvádíš. Ušetříš mne od rozčilování a PŘEDEVŠÍM SÁM SEBE od vyjádření, za které by ses MĚL STYDĚT. 😐
Myslím, že se nedá nařizovat co má kdo kam psát. Asi Ti někako uniklo, že ta doba se už dávno pominula. Já Tvoje výtvory nekomentuji, tak buď tak dobý a vynech mne a šetři si nervy.
Další kamínek do skládanky:
Ázerbájdžánské aerolinky přestávají létat do sedmi ruských měst.
K podobnému kroku přistoupila společnost Flydubai, izraelská El Al
i kazašská Qazaq Air. Válka v podobě zřejmě sestřeleného civilního
letadla dolehla nakonec i na země, které zaujaly k rusko-ukrajinskému
konfliktu původně neutrální pozici. Katastrofa letu číslo
28243 společnosti Azerbaijan Airlines bude mít pro Rusko dalekosáhlé
důsledky.
https://denikn.cz/1613716/valka-proti-civilistum-dosahla-ruskeho-nebe-po-zriceni-letadla-se-nastvali-i-neutralni/
Člověk si dovolí odejít na 3 hodiny koledovat – a tady takový shitstorm. To jsem tedy FAKT někomu rozbil nadobíčko 🙂 Přitom jsem dal odkaz a dokonce rusky, jen jsem si DOVOLIL: to nevykopírovat slovo od slova:
А.Юнашев: И интуиция у Вас развита, мы заметили.
Вы сами для себя во что верите? Верите, что в 2025 году конфликт будет закончен, естественно, нашей победой?
В.Путин: Я в Бога верю, а Бог с нами.
Alien to přeložil jako „usilujeme o ukončení konfliktu“ 🙂
Pepa25>>> Tak uvedl jsem CO a JAK jsem přeložil. Sorryjako, kdybych ten článek měl číst celý, tak mě obviníš a použiješ to jako „důkaz mého hltání Putinovské propagandy“ (však tě už ZNÁM). Takže jsem skončil hned u prvního dotazu a odpovědi na téma „konec konfliktu“ viz výše. 🙂
Ale i s přihlédnutím k otázce Junaševa (a následné odpovědi Putina) TVÁ „interpretace“ je DALŠÍ parádní ukázkou deviantního havloidně pravdoláskařského „myšlení“. 😕
Otázka: Věříte v ukončení konfliktu v roce 2025 naším
vítězstvím?
Odpověď Putina: Věřim v Boha a Bůh je S NÁMI.
To Pepíčku25 znamená, jako že Bůh NENÍ se Zelenským, nýbrž s Rusy, chňápeš? Nebo to mám ještě více/polopatičtěji rozebrat? Ve smyslu, že strana, na které je Bůh je VŽDY vítězná, zatímco Ďábel VŽDY nakonec prohraje. Párkrát ses prezentoval jako křesťan, tak bys MĚL o tom něco vědět. Prostuduj znovu a lépe Písmo svaté, hlavně Apokalypsa se konečným vítězstvím Boha nad Ďáblem zaobírá… 😉 😁 😁
Ale VARUJI! Bible je NÁROČNÉ čtivo, to nejsou nějaké třesky plesky z havloidní příručky PRAVDY a LÁSKY. Nebezpečně to smrdí potřebou OPRAVDOVÉHO přemýšlení a já bych tě NERAD měl na svědomí (tvé vyčerpání z pro tebe nezvyklé a vysilující námahy)!
Jako křesťan vím, že heslem „Gott mit uns“ se zajišťují ti, spoléhají akorát tak na sebe, v Boha ve skutečnosti nevěří a ďábla se nebojí.
Pipi25, heslo, či podobná fráze může mít různé významy v různých kontextech (čímž se nechci nijak pitvat v Putinově úmyslu a významu toho, co řekl nebo jak co ne/myslel). Křestanů jsou na světě tak 2,5 miliardy, lidi k tomu blízcí tak přes 3 miliardy a není to žádný tajný uzavřený spolek, co by měl skrytá hesla anebo znalost významu podobných věcí, typickou jen pro ně. Tj., že je někdo křesťan… neznamená nic. Jiný křesťan si to taky může vyložit jinak než ty. Křesťanem je kde kdo a nemá díky tomu patent na to, jak si co vykládat, – třeba na situace, kdy někdo mluví o Bohu a Jeho záštitě.
Nic proti, ale zajímalo by mě, jestli tyto obraty nepoužíváš jen jako
(prázdnou) podporu pro své argumenty, nebo si na to jen hraješ, aby působil
méně zaujatě, „střízlivěji“ nebo že máš znalost z té strany
barikády, anebo zbudil zdání, že jsi částečně pro stejnou věc (por
vzbuzení sympatií). Jako křesťan vím, že… Jako pravičákovi se mi
to příčí, ALE… Jsem konzervativec, ALE… (a pak spousta obhajoby
progresivismu a levičáckých záležitostí). 😅😅
Jako, mně je to jedno, ale vždycky když něco takového použiješ, tak se
musím smát.
Disraeli: Putin je fašista. Zaklínání se Pánem Bohem do toho přesně
zapadá: dělal to Hitlem, dělal to Mussolini. Ano, určitě by se našli
další křesťané, včetně politiků, kteří nepochybují, že „Bůh je na
jejich straně“. Ale normáln křesťan si nedovolí to tvrdit. Pokud nejste
křesťan, tak to bohužel asi plně nepochopíte.
Docela by mě zajímal jakýkoliv konkrétní tvrzení, ve kterém nejsem
dostatečně konzervativní. Z progresimismu a nebo nějakého neurčitého
levičáctví mě uráží kdekdo, ale obvykle se ukáže, že dotyčný je
daleko větší levičák, než já …
Pepa25, to vaše zdôvodnenie je naozaj vtipné. Prečo teda, keď Moskva nevyhrá boj o Ukrajinu, ukrajinský „prezident po prechode“ (jeho ústavné funkčné obdobie už skončilo) ponúkal slovenskému premérovi úplatok, keď má víťazstvo isté? .
Pepa25>>> Myslím, že po Její Excelenci chceš téměř NEMOŽNÉ. Jediné, co by TOBĚ mohlo „připadat důvěryhodné“ by asi bylo notářsky ověřené Zelenského přiznání, které by bylo přinejmenším 3× (!!) podepsáno Bidenem. (To proto, že napoprvé a ani napodruhé by to ta supersenilní vymaštěná troska podepsat nezmákla.) Takže se obávám, že se svým požadavkem MÁŠ SMŮLU. 😉 🙂
jak rafinované od tebe, muehehehe. 🙂
alien: O.K.. Tak jakoukoliv! Z Fica už vylezlo, že ta částka není úplatek, ale údajná ztráta Slovenska z tranzitu plynu.
Pepa25,
„údajna strata z tranzitu plynu?“ Viete vy vôbec, že slnko vychádza na
východe a nie na západe, ako sa nám mnohé české i slovenské médiá a
politici snažia vtláčať do hlavy? A my ľudia (myslím tým vás
„oddaných mediálne veriacich v ranné slnko na západe“) im to
„žerieme“. Na rozdiel od vás niektorí z nás aj premýšľame a
nekonzumujeme vlhké seno z válova.
Pri politikoch, (nemyslím tých „humoristov a hamižníkov“ na politických
postoch v mnohých parlamentoch a ekonomických pozíciách), vždy
premýšľajte a zvážte vyrieknuté slovo a jeho vzťah k danej situácii,
spojený s prelínaním jeho minulosti, súčasnosti a budúcnosti do
vzájomnej mozaiky.
Tá následná strata po zavretí dodávky plynu z Ruska bude pre nás,
odberateľov a spotrebiteľov nepomerne vyššia, nejde len o priamy finančný
zisk z tranzitu, ale aj o straty vzniknutej presmerovaním a
„novelizovaním“ zdroja (prirodzene nie ruského ale z toho istého zdroja,
ale cez iného prozápadného, najlepšie amerického a drahšieho
dodávateľa.
Ach Bože, riekni ľuďom sväté slová prečo sa neustále dvíhajú ceny
výrobkov dôležitých pre život a znižujú ceny produktov znižujúcich
schopnosť myslenia…
led: děkuji za potverzení, že tvrzení „ukrajinský „prezident po prechode“ (jeho ústavné funkčné obdobie už skončilo) ponúkal slovenskému premérovi úplatok“ nejste schopna nijak doložit. Že autorovi tohoto nesmysl věříte, i když ho nepřímo dluhý denm popřel je váš problém. Neisméně to tedy dokazuje, že mé tvrzení není vtipné, ale realistické hodnocení situaci Moskvy, které hoří koudel u zadku. Pokud přijde o příjmy z plyn do Evropy, tak na tom bude zase o něco hůř …
Žádné takové tvrzení to nedokzauje (v čem, jak?). Jó, Rusko má
kvůli válce různé problémy, to nikdo se zdravým rozumem nemůže popírat.
Čelilo různým sankcím a potížím, mělo to pro ně X negativních
důsledků, ve válce se jim často nedařilo (hlavně dlouho na začátku),
měli velké ztráty i náklady, situace u nich doma se zhoršila, ekonomicky
i jinak. Ale nejsou na tom hůř než Ukrajina, jejichž sitauce je o mnoho
nezáviděníhodnější (to chceš snad tvrdit, že Ukrajina vyhrává, či je
v lepší pozici nebo nechápu… vždyť se jim to tam poamlounku začíná
hroutit).
Samozřejmě nevyhrává de facto nikdo (ale v lepší sitauci jsou Rusové),
obě strany ztrácejí – v různých ohledech. To taky ale není důvod
k ukončení bojů. A ještě počkej, jestli Ukrajina příjde o značnou
podporu některých zemí a budou nahraní..
Jako klidně může ta válka někdy v roce 2025 skončit (otázka vývoje
situace, jednání)… ale né z tohoto důvodu.
Hlavně nerozumím, proč něco takového považuješ za to, že se blíží
konec konfliktu. To nedokazuje absolutně nic. Nevím, kde je to realitiscké
hodnocení sitauce. Omezenější paul1 s tebou pochopitelně taky hned
souhlasí (ani neví proč), což se ti pochopitelně líbí, protože souhlas
je vždy vítanější než nesouhlas, ale dokonale u něj můžeš vidět, že
jemu to prostě moc nemyslí a vždycky jde jen s davem, názory některých
ostatních a médií.
Podle takových „obejktivních“ prognóz, měl tento konflikt
skončit už v r. 2022 debaklem Ruska… nebo maximálně v půli roku
2023.
Rubl už taky neexistuje, Rusko je bez armády, Putina už svrhli, Ukrajinci
zatlačili Rusy až do Mosky, Rusko se rozpadlo na několik zemí, atd.
To známe.
Můj dotaz rozhodně nebyl objetivní prognóza. Bylo to zaznamenání konkrétního vyjádření, které může a nemusí nic znamenat. Že se poměrně vysoká pravděpodobnost, že se situace láme (z řady důvodvů: Trump, plyn, vyčerpání obou stran z války) ji připadá zřejmé. Uvidíme …
Filip84>>> Tak jasan, že kecy se žvaní a skutky se dějí. Mně jde jen o to, že úroveň těch keců by MĚLA mít jakous takous úroveň. Jinak se brzy dopracujeme k „argumentaci na úrovni“ odpovídající „E-é?“; „Gů-gů!“; Áááá!" a jí podobné. 😉
Drap | 8264 | |
led | 4079 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2781 | |
zjentek | 2752 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2020 | |
aliendrone | 1951 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |