Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 31.prosinec 10:25

Proč? Vyplývá to z mé odpovědi,.

Drda byl výborný pohádkář, zachytil život, inspirace z lidového prostředí, tedy z lidové slovesnosti. Dá se říct, že film i TV měly působit ideologicky, V tehdejší společnosti nebylo třeba řešit vztah mezi bohatými a chudými. Vždyť v socialistické společnosti „není pánů ani žebráků“. Téma v té době aktuální.

Je třeba si uvědomit, že režisér Martin Frič natočil barevný film, zatímco Ludvík Ráža je spojený s černobílou televizní inscenací.tedy štědrovečernií pohádkou. . Šlo o to ukázat, že tzv., „papučová kultura“ přiblíží dívákům tvůrčí práci, stmeluje rodinu, není třeba opouštět teplo domova a jít do kina. Důležité pro diváky na vesnici.

„Film Dařbuján a Pandrhola je z velké části přímo Drdovým dílem, neboť Jan Drda je autorem LiS a spoluautorem scénáře (napsal jej spolu s Martinem Fričem). Scénář Dařbuján a Pandrhola psal Drda s podtitulem „veselá filmová pohádka“ a literárním zpracováním se velmi podobá jeho vlastní předloze.

Drda ve scénáři klade důraz na tento protiklad, na plebejskost havířské vrstvy pracujících v městečku proti zbohatlické zpupnosti „vykořisťovatelů““

https://webcache­.googleusercon­tent.com/sear­ch?q=cache:lSaS-uTnXCwJ:https:­//is.cuni.cz/we­bapps/zzp/dow­nload/120095204­+&cd=1&hl=cs&ct=clnk&gl=­cz

Ludvík Ráža psal scénář sám TV inscenace víc režiséra svazuje,, těží z hereckých výkonů představitelů jednotlivých postav.

V roce 1959 se v TV nevysílalo barevně.

Představitelka Markytky ve Fričově Dařbujánovi nesměla z neznámých důvod hrát v tomto filmu Ale prosadil ji režisér – více v odkazu

.. https://max.i­prima.cz/novin­ky/darbujan-pandrhola-nataceni-sovak-fric

V roce 1988 vznikl další film Motanice o Dařbujánu a Pandroholvi, režie Režie: Vlasta Janečková. Takže je vidíět, že Drda stále ovliv%nuje filmaře.

https://www.csfd­.cz/film/231562-motanice/komentare/

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 2.leden 10:10

Proč? Vyplývá to z mé odpovědi,.

Drda byl výborný pohádkář, zachytil život, inspiroval se z lidového prostředí, tedy z lidové slovesnosti. Dá se říct, že film i TV měly působit ideologicky, V tehdejší společnosti nebylo třeba řešit vztah mezi bohatými a chudými, ale připomíná se se chování bohatých, Vždyť v socialistické společnosti „není pánů ani žebráků“.

Je třeba si uvědomit, že režisér Martin Frič natočil barevný film, zatímco Ludvík Ráža je spojený s černobílou televizní inscenací. tedy štědrovečerní pohádkou. . Šlo o to ukázat, že tzv., „papučová kultura“ přiblíží dívákům tvůrčí práci, stmeluje rodinu, není třeba opouštět teplo domova a jít do kina. , všichni přece do kina nechodí. Důležité pro diváky na vesnici

„Film Dařbuján a Pandrhola je z velké části přímo Drdovým dílem, neboť Jan Drda je autorem literárního scénáře a spoluautorem scénáře filmového (napsal jej spolu s Martinem Fričem). Scénář Dařbuján a Pandrhola psal Drda s podtitulem „veselá filmová pohádka“ a literárním zpracováním se velmi podobá jeho vlastní předloze.

Drda ve scénáři klade důraz na tento protiklad, na obyčejnost havířské vrstvy pracujících v městečku proti zbohatlíkům a jejich nadudosti jako „vykořisťovatelů““

https://webcache­.googleusercon­tent.com/sear­ch?q=cache:lSaS-uTnXCwJ:https:­//is.cuni.cz/we­bapps/zzp/dow­nload/120095204­+&cd=1&hl=cs&ct=clnk&gl=­cz

Ludvík Ráža psal scénář sám. TV inscenace víc režiséra svazuje, těží z hereckých výkonů představitelů jednotlivých postav.

V roce 1959 se v TV nevysílalo barevně.

Představitelka Markytky ve Fričově Dařbujánovi nesměla z neznámých důvod hrát v tomto filmu . Ale prosadil ji režisér – více v odkazu

https://max.i­prima.cz/novin­ky/darbujan-pandrhola-nataceni-sovak-fric

V roce 1988 vznikl další film Motanice o Dařbujánu a Pandroholovi, režie Režie: Vlasta Janečková. Takže je vidět, že Drda stále ovlivňuje filmaře a má co říct, že vykořisťování zbohatlíky už pominulo.

https://www.csfd­.cz/film/231562-motanice/komentare/