Odpověděl/a – 9.květen 23:22
Nevím, co by on osobně viděl.
Vím je, že se mnohdy špatně usuzuje po osobách, které mají k něčemu
vyhraněné názory a jejich myšlení je špatně vykládáno.
Plno autorů, filosofů, politiků, vědců atd. např kritizují např
současný stav ve společnosti, kritzují skorumpovanost ve státě, která tam
vznikla, krititují třeba i současného panovníky, který nejedná
správně – a z toho plno lidí ( i „odborníků“) usuzuje, že
žádájí změnu formy vlád a zastávají nepřátelksé postaoje proti
současnému zřízení (např proti monarchii). Sami mautoři ale mají třeba
monarchistické postoje (což lze vyčíst z díla), jediné co kitizují je
současný stav společnosti.
Nebo se některý (autor) staví kriticky k náboženství v jeho zemi –
přesněji k výkladům toho náboženství a představu lidí o něm.
A proto ho mají jeho současnící a lidi dávno po něm za ateisu (a on je
přitom věřící, jen kritizoval dané výklady z toho náboženství a
představy o něm).
Takových autorů bylo plno. Např i známý Xenofanés, který zpochybňoval
„tradiční“ představy o bozích a řekl třeba něco jako, že kdyby
zvířata mohli mluvit a myslet tak by měli podobu právě těch zvířat –
koni by jim přisuvoali podobu koní, ovce ovcí atd… Tak si i mnozí
dnenšní odborníci myslí, že byl ateistou, když takto „vyvracel“
náboženství a mýty. A on byl přitom věřící, jen kritizoval představy,
které o tom náboženství právě byly – jako o tom podobenství bohů
atd – a vykládal si to jinak, racionálněji, ale sám byl
věřící.....
Tím jenom říkám, že není nic jak se zdá. Co Gogol konkrétně, to nevím i když revizora jsem četl – vím jen, že kritizoval současnou společnost, byrokracii a korupci.
(Když je vládce špatný je třeba ho vyměnit. Když jsou mravy zkažené, když je rozsáhlá byrokrcie, korupce atd.. je třeba to napravit. Ne změnit celý systém a formu vlády. Myslím, že plno autorů, myslitelů aj. by ani nesouhlasilo se současnými formami států, jejich vedením a způsoby).
Odpověděl/a – 9.květen 23:24
Nevím, co by on osobně viděl.
Vím je, že se mnohdy špatně usuzuje o osobách, které mají k něčemu
vyhraněné názory a jejich myšlení je špatně vykládáno.
Plno autorů, filosofů, politiků, vědců atd. např kritizují např
současný stav ve společnosti, kritzují skorumpovanost ve státě, která tam
vznikla, krititují třeba i současného panovníky, který nejedná
správně – a z toho plno lidí ( i „odborníků“) usuzuje, že
žádájí změnu formy vlád a zastávají nepřátelksé postaoje proti
současnému zřízení (např proti monarchii). Sami mautoři ale mají třeba
monarchistické postoje (což lze vyčíst z díla), jediné co kitizují je
současný stav společnosti.
Nebo se některý (autor) staví kriticky k náboženství v jeho zemi –
přesněji k výkladům toho náboženství a představu lidí o něm.
A proto ho mají jeho současnící a lidi dávno po něm za ateisu (a on je
přitom věřící, jen kritizoval dané výklady z toho náboženství a
představy o něm).
Takových autorů bylo plno. Např i známý Xenofanés, který zpochybňoval
„tradiční“ představy o bozích a řekl třeba něco jako, že kdyby
zvířata mohli mluvit a myslet tak by měli podobu právě těch zvířat –
koni by jim přisuvoali podobu koní, ovce ovcí atd… Tak si i mnozí
dnenšní odborníci myslí, že byl ateistou, když takto „vyvracel“
náboženství a mýty. A on byl přitom věřící, jen kritizoval představy,
které o tom náboženství právě byly – jako o tom podobenství bohů
atd – a vykládal si to jinak, racionálněji, ale sám byl
věřící.....
Tím jenom říkám, že není nic jak se zdá. Co Gogol konkrétně, to nevím i když revizora jsem četl – vím jen, že kritizoval současnou společnost, byrokracii a korupci.
Někdo může být kritizant něčeho, ale to hned neznamená, že zcela odsuzuje to, co krituje nebo žádá radikální změnu (v celé té věci, které je předmětem jeho kritiky – jen třeba pododílů, které k té věci spadají – tedy detailů v té věci).
(Když je vládce špatný je třeba ho vyměnit. Když jsou mravy zkažené, když je rozsáhlá byrokrcie, korupce atd.. je třeba to napravit. Ne změnit celý systém a formu vlády. Myslím, že plno autorů, myslitelů aj. by ani nesouhlasilo se současnými formami států, jejich vedením a způsoby).