Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 7.červenec 14:29

Komenského učebnice Orbis pictus začíná povzáním : „Pojď sem, pachole, uč se moudrým býti!“

Slova byla myšlena jinak než dnes. Opavdová moudrost byla spojená s křesťanskou vírou. Takže žádné vzdělání není bez duchovna.

Žák tedy má získat vědomosti a dovednosti, ale osvojit si moudrost ( ve významu filozofie, vědění, poznání přírody i boha. Samkozřejmě základem je naučit se číst, psát počítat.

Dnes by se měli učit mladí, nejen synové, ale i dcery, poznávat moudrost ve významu umět usuzovat, jednat atd. na základě znalostí a vše spojovat se zkušenostmí, při om využívat rozum..

Uplatňované dnes jako spojení teorie s praxí.

Dospělí mají jinou moudrost, získali ji během svého života, ale stále mohou využívat své schopnosti a pznávat novinky,

Cesta vede vpřed …

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 7.červenec 14:44

Komenského učebnice Orbis pictus začíná povzáním : „Pojď sem, pachole, uč se moudrým býti!“

Slova byla myšlena jinak než dnes, týkala se menších dětí, které e především měly naučit číst, psát a počítat.

.Z dalších děl K. vyplývá, že opravdová moudrost má být spojená s křesťanskou vírou. Takže žádné vzdělání není bez duchovna.

Žák tedy má získat vědomosti a dovednosti, ale osvojit si moudrost (ve významu filozofie), vědění, poznání přírody i boha.

Dnes by se měli učit mladí, nejen synové, ale i dcery, poznávat moudrost ve významu: získat vědomosti, umět usuzovat, jednat na základě znalostí a vše spojovat se zkušenostmí, přitom samozřejmě využívat rozum..

Uplatňované dnes jako spojení teorie s praxí.

Dospělí mají jinou moudrost, získali ji během svého života, ale stále mohou využívat své schopnosti k sebezdokonalování a poznávání novinek.

Cesta vede vpřed …