Odpověděl/a – 7.červenec 14:29
Komenského učebnice Orbis pictus začíná povzáním : „Pojď sem, pachole, uč se moudrým býti!“
Slova byla myšlena jinak než dnes. Opavdová moudrost byla spojená s křesťanskou vírou. Takže žádné vzdělání není bez duchovna.
Žák tedy má získat vědomosti a dovednosti, ale osvojit si moudrost ( ve
významu filozofie, vědění, poznání přírody i boha. Samkozřejmě
základem je naučit se číst, psát počítat.
–
Dnes by se měli učit mladí, nejen synové, ale i dcery, poznávat moudrost
ve významu umět usuzovat, jednat atd. na základě znalostí a vše spojovat
se zkušenostmí, při om využívat rozum..
Uplatňované dnes jako spojení teorie s praxí.
Dospělí mají jinou moudrost, získali ji během svého života, ale stále mohou využívat své schopnosti a pznávat novinky,
Cesta vede vpřed …
Odpověděl/a – 7.červenec 14:44
Komenského učebnice Orbis pictus začíná povzáním : „Pojď sem, pachole, uč se moudrým býti!“
Slova byla myšlena jinak než dnes, týkala se menších dětí, které e především měly naučit číst, psát a počítat.
.Z dalších děl K. vyplývá, že opravdová moudrost má být spojená s křesťanskou vírou. Takže žádné vzdělání není bez duchovna.
Žák tedy má získat vědomosti a dovednosti, ale osvojit si moudrost (ve
významu filozofie), vědění, poznání přírody i boha.
–
Dnes by se měli učit mladí, nejen synové, ale i dcery, poznávat moudrost
ve významu: získat vědomosti, umět usuzovat, jednat na základě znalostí a
vše spojovat se zkušenostmí, přitom samozřejmě využívat rozum..
Uplatňované dnes jako spojení teorie s praxí.
Dospělí mají jinou moudrost, získali ji během svého života, ale stále mohou využívat své schopnosti k sebezdokonalování a poznávání novinek.
Cesta vede vpřed …