Odpověděl/a – 15.prosinec 14:32
Přiměřený stav… vzhledem k poptávce a nabídce.
Z hlediska trhu tu není nedostatek ani přebytek. Konkurence je veliká, ale
klidně můžou přibýt další obchody a celé řetězce… Lidi nakupují
hodně, ve velkém, často, ve vícero obchodech.
Problém není v supermarketech/hypermarketech, ale v konzumní
společnosti. Supermarkety jsou jen zprostředkovatelem. Jsou to v první
řadě lidi, kdo má vysoké (nadbytečné) potřeby a kupují množství
věcí, které nepotřebují a pak výrobci, kteří ty věci produkují. Odraz
mentality a kultury. Kdyby nebylo potřeba tolika obchodů/prodejen, nebyly by
tam.
Je to hlavně o přístupu. Ldii nakupují pořád, každý den (a to nejen
základní potraviny jako chleba, rohlíky, případně mléko a něco
dalšího), většina výplat končí v prodejnách, jeden den je svátek, kdy
se zavřou obchody a lidi by se mohli zbláznit… týden před tím berou
obchody útokem, aby si nadělali „zásoby“ (na ten jeden den). A den poté
jsou tu nové návaly, aby lidi dohnali ty nákupy, za ten jeden zavřený den.
Takže tak.
Každý by vinil supermarkety a řetězce, ale málokdo se zamyslí sám nad
sebou nebo celou společností. A BTW, to že je většina řetězců
„zahraničních“ (tj. vlastní je firma sídlící někde v zahraničí a
která působí v několika zemích), nic neznamená, drtivá většina zisků
zůstává i tak v tuzemsku, na pobočkách.
Odpověděl/a – 15.prosinec 14:34
Přiměřený stav… vzhledem k poptávce a nabídce.
Z hlediska trhu tu není nedostatek ani přebytek. Konkurence je veliká, ale
klidně můžou přibýt další obchody a celé řetězce… Lidi nakupují
hodně, ve velkém, často, ve vícero obchodech.
Problém není v supermarketech/hypermarketech, ale v konzumní
společnosti. Supermarkety jsou jen zprostředkovatelem. Jsou to v první
řadě lidi, kdo má vysoké (nadbytečné) potřeby a kupují množství
věcí, které nepotřebují a pak výrobci, kteří ty věci produkují. Odraz
mentality a kultury. Kdyby nebylo potřeba tolika obchodů/prodejen, nebyly by
tam. To platí i pro ty výrobce.
Každý by vinil supermarkety a řetězce, ale málokdo se zamyslí sám nad
sebou nebo celou společností.
Je to hlavně o přístupu. Ldii nakupují pořád, každý den (a to nejen základní potraviny jako chleba, rohlíky, případně mléko a něco dalšího); většina výplat skončí v prodejnách; jeden den je svátek, kdy se zavřou obchody a lidi by se mohli zbláznit… týden před tím berou obchody útokem, aby si nadělali „zásoby“ (na ten jeden den). A den poté jsou tu nové návaly, aby lidi dohnali ty nákupy, za ten jeden zavřený den. Takže tak.