V návodech to bývá uvedeno. Něky deset, jiny pět… Někdy na procenta, někdy na dojezd… Jde o výrobcovu filozofii a spousty dalších okolností.
Upravil/a: Edison
0 Nominace Nahlásit |
U starších aut to bylo takto,
Když se ručička blížila k minimu, rozsvítila se kontrolka,
signalizující, že auto už jede na rezervu , plovákové snímače hladiny
paliva měřili objem a často se rezerva rozsvecovala při úrovní deset
litrů paliva v nádrži.
U moderních aut změnil se i způsob měření paliva v nádrži auta.
Moderní automobily mají vstřikování paliva řízené počítačem. Takže
ukazatel paliva a jeho kontrolka rezervy není spínaná měřičem v nádrži,
ale počítačem řídícím motor. Palubák ukazuje vždy dojezd v km a
kontrolka se rožne
u většiny moderních automobilů množství paliva co v nádrži signalizuje
dojezd 80 km. Ze způsobu jízdy a zbývajícího množství paliva v nádrži
počítač vypočítá, kdy vám palivo dojde.
Mam dojem že se kontrolka se u většiny rožne při 6 –7 litrech
2Kdo udělil odpovědi palec? jirkajirka, dubraro
před 2381 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kolik tam mám já resp. mé auto litrů, nevím, vím však, a to mě zajímá více, že ujedu kolem 110 km (zcela jistě více než 100 km).
0 Nominace Nahlásit |
Neznám. Nikdy se mně to nestalo, ale počítač mně řekne vše co potřebuji.
Ušel ventil: Když ti nic nesnímá hladinu v nádrži, jak potom počítač pozná, kolik jsi natankoval. To víš že se hladina paliva snímá!!!
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Nezbývá než se podívat do návodu k autu. Obvykle by rezerva měla stačit na nějakých 70km (pokud s tím nebudeš dělat blbosti) Ale pokud si nejsi jistej, neriskoval bych to a počítal raději s polovinou.
Ventil: „Takže ukazatel paliva a jeho kontrolka rezervy není spínaná
měřičem v nádrži, ale počítačem řídícím motor. Palubák ukazuje
vždy dojezd v km a kontrolka se rožne“
Tak to asi ne. Jak ten počítač zjistí kolik jsi natankoval? má na nádrži
váhu, nebo počítači vždy předkládáš účtenku k zaúčtování? To si
piš že je tam nějaké čidlo. Nemusí být nutně potenciometr se spínačem
řízený plovákem jako byl u stodvacítky, ale nějaké čidlo v nádrži
zaručeně bude.
0 Nominace Nahlásit |
Je to různé dle typu auta. Ale když budeš počítat tak na dojezd 50 km
(cca 5 l), tak se většinou nespleteš.
U dnešních s počítačem Ti počítač „řekne“, kolik km máš na
dojezd. Ale je lepší s tím nepočítat „na doraz“.
A mít v malým kanystříku v kufru 5 l „pro stýčka příhodu“, pokud
se jede do míst kde není moc hustá síť stanic PHM, se taky někdy
vyplatí.
0 Nominace Nahlásit |
Hm, to záleží na tom, jaké máš auto, resp. nádrž. Jistě chápeš, že auto s nádrží na 100l a kombinovanou spotřebou 12l/100km tam bude mít jiný objem (počet litrů), než nákupní taška s nádrží 35l s spotřebou 4,5/100km.
Obecně rozsvícení kontrolky znamená určitý „dojezd“ (odhad počtu km, kolik ještě ujedeš). Moderní počitadla jsou sice fajn, pumpy na každém rohu, ale stejně jako Jiří Bohumil mám pro případ nouze 5l plasťák (co se v mládí naučíš ;) :D) – a musím říci, že se mi to už několikrát seběhlo tak, že mi „zachránil život“ (nemusel jsem stopem k pumpě)! ;) :D :D
0 Nominace Nahlásit |
Mám Citroena a „měřič“ paliva si vymejšlí jako politik. Odpočítává, i když jedu na plyn. Pak na chvíli zastavím a pak tam jakoby přibyde. Znovu nastartuju – a je to zase jinak.
0
před 2381 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek