Dobrý den, v pátek chci jít na pobočku Air bank a požádat o změnu banky, nyní mám ČSOB. Vím, že se všechny informace dozvím tam, ale chtěla bych se zeptat těch, co se změnou již mají zkušenosti na pár věcí už teď. Dočetla jsem se, že ten převod by měl trvat cca 15 dní? Měla bych peníze z účtu zatím všechny vybrat, nebo se k nim během té doby i tak dostanu? Děkuji předem za odpovědi
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? johana 56 před 2694 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
K AirBank jsem účet stěhovala před rokem.
Předpokládám, že Vám sami nabídnou kodex mobility.
Kdyby ne, zeptejte se na něj.
Výpověď můžete podepsat rovnou při založení účtu
v AirBank. Původní banka nesmí nic zdržovat, musí
dodržet stanovené lhůty.
Počítejte ale s tím, že Vám původní banka po obdržení
výpovědi bude volat a snažit se Vás přemluvit.
Přesto byste brát hovory z neznámých čísel, protože
v průběhu „stěhování“ bude volat i nová banka.
S AirBank jsem spokojená, snad bude vyhovovat i Vám.
0 Nominace Nahlásit |
Při podání žádosti o změnu banky a založení účtu přímo ve
vybrané bance uvedete aktuální číslo účtu a kód banky současné.
Máte možnost určit konkrétní datum ke kterému stávající banka předá
veškeré podklady včetně trvalých příkazů. Ideální termín je po
uskutečnění veškerých plateb v daném měsíci.
Finance budou minimálně měsíc blokované, vyšší částku na aktuálním
účtu je vhodné vybrat a ponechat jen nezbytné úhrady pro příští měsíc
+ poplatky za provedení změny. Případný zůstatek bude automaticky
převeden na nový účet.
U trvalých příkazů plateb prostřednictvím SIPO jsem změnu banky a čísla účtu dodavatelům služeb hlásit nemusela. Spojovací číslo SIPO zůstává stejné. Mění se pouze při přestěhování do jiné lokality, v tomto případě je hlášení změn nutné (moje zkušenost).
Upravil/a: johana 56
3Kdo udělil odpovědi palec? Drap, annas, briketka10
před 2694 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Záleží na tom, co od té „změny“ čekáš. Většinou se to stejně neobejde bez tvé součinnosti u třetích subjektů.
Na stávajícím účtu si nechej tolik aby to stačilo na plánované platby do dne zrušení a zbytek si můžeš převést hned. Jinak k penězům na svých účtech se dostaneš až do dne zrušení.
0 Nominace Nahlásit |
Předpokládám že u AirBank během návštěvy založíš nový účet, nebudou to zbytečně protahovat. Takže hned po návštěvě můžeš všechny peníze převést na účet v AirBank. Na účtu ČSOB nech jen úplné minimum které pokryje poplatky za vedení účtu a podobné radosti u ČSOB obvyklé. A teprve až tam bude ležet toto naprosté minimum požádej o zrušení učtu. Se zrušením účtu uvádíš i číslo nového účtu AirBank kam má být zaslán zůstatek ale nečekej ho tam dřív než do měsíce (proto je vhodné aby to byla částka co nejnižší) banky se zasláním zůstatku po zrušení účtu rozhodně nijak nespěchají.
Bohužel u bank zatím nefunguje nic takového jako přenositelnost čísla u mobilních telefonů, která vyžaduje komunikaci obou bank zkrze nějaký ověřovací kód. U bank nic takového není takže můžeš založení účtu a zrušení starého provést takto nezávisle na sobě aniž bys AirBank vůbec říkala něco o staré bance … prostě můžeš mít chvíli oba účty a až ti bude ČSOB definitivně k ničemu (zaručeně nikdo ti tam nebude nic posílat) a vše budeš mít převedeno na AirBank se s nimi rozloučíš.
Upravil/a: anonym
1Kdo udělil odpovědi palec? briketka10
před 2694 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Banky mají mezi sebou nějaký „kodex mobility“ zkus se na něj u AirBank zeptat zda by ti nepomohli z jeho využitím převést nastavení trvalých platebních příkazů a inkasa. Oni ti sami řeknou co tenhle „kodex mobility“ umožní přenést automaticky a co budeš muset změnit ručně…
Zrovna jsem chtěl napsat, že Tvá odpověď je chybná, právě kvůli tomu, že změna účtu už funguje (alespoň u některých bank). Samozřejmě číslo účtu a kód banky člověku nezůstane, ale trvalé přílazy, povolení k inkasu apod. a hlavně PRACHY 😉 by banky měly převést ze staréhu účtu na nový. Funguje jen v rámci bank, jak píše autacek: třetí strany si člověk musí vyhěhat sám. Takže: nahlásit změnu všem kteří vám posílaj peníze (zaměstnavatel) a všem kterým platíte inkasem
jisté ale je, že kodex mobility bude pomalý. Vyžaduje součinnost původní banky a ta rozhodně spěchat nebude. Může trvat týdny než se vše přesune a i pak budete muset informovat v případě inkasních plateb a výplaty dotčené subjekty o změně čísla účtu. Lepší je udělat to sama za počítačem během hodinky a s kodexem mobility se vůbec nemazat …