Nejprve pro aramah: ano, vyfoukne se, protože jinak by tě zadusil.
A nyní k funkci airbagu:
Airbag se skládá ze tří hlavních částí – vzduchový vak, vyvíječ
plynu a řídící elektronika se senzory nárazu.
Pokud dojde k nárazu, senzory (akcelerometry) ho zaznamenají a řídící elektronika aktivuje vyvíječ plynu. Během velmi krátké doby (cca 40 ms) se do té doby složený vzduchový vak nafoukne a vytvoří tak před pasažérem ochranný prostor, který zbrzdí pasažérův náraz. Velmi krátce po aktivaci se však airbag automaticky vyfoukne; pasažér tak zpravidla zaregistruje až vyfouknutý airbag. Obdobně fungují všechny druhy airbagů, liší se jen rychlostí nafukování, umístěním a dalšími detaily.
Původně byl airbag umisťován jen před řidičem, případně i před
spolujezdcem. Kromě těchto (tzv. čelních) airbagů, které chrání při
čelních nárazech, se postupně airbagy začaly montovat i na další místa,
kde chrání jiné části těla či při jiném druhu nárazu. Dnes se tak
používají také boční (na boční straně vozu), hlavové (na horní
straně oken, chrání hlavy pasažérů v případě bočního nárazu),
kolenní (u kolen řidiče), případně i další. Nová generace airbagů je
schopna přizpůsobit nafukování podle intenzity nárazu (tzv. adaptabilní
airbagy).
http://cs.wikipedia.org/wiki/Airbag
Jinak lze kouknout i zde:
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Babeta_Airbag
Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Airbag
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek