Zdravím,
ráda bych Vás poprosila o radu.
Dnes jsem si zakoupila notebook značky Lenovo a nastal problém. Po příchodě
domů jsem zjistila, že daný notebook je zaheslovaný. Přes víkend je obchod
zavřený a do pondělí bych ho potřebovala mít funkční. Na internetu jsem
našla rady jak ho odblokovat, ale je k tomu potřeba CD nebo USB a ani jedno
z toho nemám. Mám Windows 8 a mám ho na jeden měsíc zdarma. Velice Vám
děkuji.
Doplňuji:
Notebook byl vystavený a byl to poslední model. Jak to tak skoro vždy bývá,
vystavený notebooky mají hesla a bohužel, mi ho nikdo neřekl.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? led před 3817 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Poskytuje poněkud zmatené informace…
😉
___
Pokud je opravdu nutné, abys měla notes v Po funkční, vykašli se na trial
Win8 a nainstaluj si některou distribuci Linuxu ( http://www.linux.cz/ ) –
ovšem toto půjde pouze tehdy, jestliže je zaheslovaný Windows.
Pokud je opravdu zaheslovaný notes (BIOS), musíš počkat.
0 Nominace Nahlásit |
Takže z toho co jsem si přečetl:
Led nechápe rozdíl mezi SW podporou a zárukou (další věc je, jestli zde
není nějaká forma Business záruky, která funguje jinak než něco přinést
do obchodu), tzn. její příspěvek nedává smysl.
Mowla zmiňuje jinou alternativu než jakou chápu z otázky já, jím
popisované řešení může vést k cíli, záleží na uživateli.
Tzn. jak to chápu já: Koupil jsem si počítač a nemůžu se přihlásit.
Zlomit zabezpečení ve Windows (koncekonců ani v Linux) není taková věda,
na druhou stranu nemá smysl to dělat pokud nechci získat nějaká data, na
která potřebuji běžící systém. Pro běžné případy krádeže dat,
stačí zabezpečení jenom obejít nikoli ho přímo lámat – kdo to někdy
dělal chápe co tím myslím.
Tvůj počítač je ale nový, bez Tvých dat, která můžeš ztratit, tzn.
proč to nereinstaluješ? Na záruku to nemá naprosto žádný vliv (některá
lenova šla i otevřít aniž by se porušila záruka – bylo to uživatelsky
dostupné a popsané v manuálu, jak je to teď nevím) a získáš svůj
systém se svým heslem. Pokud nemáš instalační placku (což bude asi Tvůj
případ) tak zkus někde najít nějaké boot menu a vybrat si něco ve smyslu
Recovery. Pokud se nezadaří stáhni placku pro OS z nějakého uložto, pust
instalačku a přepiš do ní klíč (Product Key) z COA štítku co je na
počítači. Zpravidla pak nejde systém online zaregistrovat ale jde
zaregistrovat pomocí „automatického telefonního subsystému“ – tzn.
neděláš nic nelegálního.
2Kdo udělil odpovědi palec? anonym, Mc Merkurion
před 3817 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Použitie neoficiálnych prostriedkov (software) na novom ( v záruke )
počitači nie je vhodné riešenie
Teória:
Skúste si vyhľadať telefon na zodpovedného vedúceho predajne (mal by byť
na rozpise otváracích hodín, prípadne pozrite na internete kontakty
predajne), oboznámte so ho situáciou a požiadajte o odblokovanie (prípadne
o prístupové heslo) počítača. Nebojte sa trvať na svojom nároku,
pretože vám vlastne predali nefunkčný výrobok!, čím porušili obchodný
zákon.
Prax:
Občas aj takýto pokus vyjde, ale skôr nevychádza a svojich práv sa musíte
s obtiažami domáhať – v pracovnej dobe, opätovným prinesením
počítača na predajňu a ďalšie procesy v zmysle reklamačného poriadku
predajne (je vôbec prístupný kupujúcim?), prípadne sa domáhať svojich
práv kupujúceho iným spôsobom – Obchodná inšpekcia, médiá (časopis
dTest, televízia…)
Doplňuji:
Alternatíva, ako popisuje mowla je možná aj bez zásahu do počítača a jeho
nainštalovaného SW. (jpau, viem a chápem o čom hovorím) pomocou CD alebo
usb_kľúčom so systémom napr. (Linux) Ubuntu Live tj. operačný systém aj
s potrebnými „kancelárskym“ software sa natiahne do RAM, kde ostane až
do vypnutia systému. Výhoda je v tom, že sa obíde blokovaný operačný
systém počítača.
V predajni u vystaveného kusu s operačným systémom sa neblokuje bios, ale
len tento OS (win8) čo je bežná prax voči nenechavým prstíkom
zákazníkov…
Upravil/a: led
0 Nominace Nahlásit |
Mně přijde jako „nejčistší“ řešení to,
co navrhuje Mowla.
Pokud bych v takové situaci nemohla čekat přes víkend
(pokud bych NTB potřebovala dříve),
použila bych „živé“ CD s některou linuxovou distribucí.
Udělala bych si, co bych potřebovala
a zbytek bych pak řešila až v otvírací době.
U návrhu Led mi nepřijde moc pravděpodobné,
že by byl někdo k zastižení přes víkend.
A pokud ano, nemusí heslo vědět.
Uniká mi souvislost mezi zaheslovaným přístupem do NTB
a (ne)vyvěšením reklamačního řádu v prodejně …
(Opomenutí ohledně sdělení hesla je sice nepříjemné,
ale nevnímám to jako důvod k reklamaci.)
Pravdu má i Jpau,
ale přestože je to u nás v pořádku,
nepřijde mi toto řešení úplně „košer“.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3816 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekBedy | 1528 | |
Michal Kole | 1199 | |
led | 1156 | |
Hlada | 1131 | |
mosoj | 1124 | |
gecco | 904 | |
www | 828 | |
badisko | 817 | |
cochee | 814 | |
Dochy | 725 |
Software |
Hardware |
Internet |
Programování a webdesign |
Sítě |
Bezpečnost |
Ostatní počítače a internet |