Dnes jsem nad tím přemýšlel, když jsem si říkal, jak vyjede tramvaj nějaký prudší kopec, když mrzne, je sníh a tak. Zabírají všechny kola?
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, briketka10 před 2878 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Podle typu, u některých zabírá pouze jedna náprava v celém voze, u jiných je poháněna jedna náprava v každém dvounápravovém podvozku, ale u některých jsou poháněny úplně všechny nápravy. Když jede tramvaj do zmrzlého kopce, tak si může pod kola sypat písek.
4Kdo udělil odpovědi palec? johana 56, gecco, Ronnie3697, dubraro
před 2878 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V této tramvaji ano:
http://technet.idnes.cz/vyroba-tramvaje-pro-prahu-trva-pul-roku-v-kazde-jsou-kilometry-kabelu-1ei-/tec_reportaze.aspx?c=A110714_184458_tec_reportaze_rja
V této tramvaji jsou na čtyřech nápravách tři hnané:
http://technet.idnes.cz/tramvaj-s-nejnizsi-podlahou-na-svete-jezdi-po-kolejich-jako-stonozka-1i9-/tec_reportaze.aspx?c=A090713_171029_tec_reportaze_rja
Upravil/a: briketka10
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit |
Záleží napr. na konštrukcii vozidla.
Napr. na elektrických rušňoch sa dajú jednotlivé sekcie motorov vypínať.
Pri poruchách.
0
před 2878 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dodal bych, že i tramvaj, stejně jako lokomotiva, musí mít řešen tzv. prokluz, tedy situaci, kdy hnaná náprava ztratí adhezi a začne se točit rychleji, než ostatní nápravy. Pohon takové nápravy (její motor) musí být vypnut, jinak by se otáčky mohly zvýšit natolik, až dojde k poškození motoru. Je to vzdáleně podobné systémům řízení trakce u moderních aut.