ChatGPT
Čas potřebný k osvojení si obsahu učebnice může být velmi
individuální a záleží na řadě faktorů. Druh učebnice hraje velkou roli,
protože některé předměty mohou vyžadovat více detailního studia a
praktického tréninku než jiné. Dalšími faktory jsou zkušenost a
předchozí znalosti osoby ve studovaném oboru, rychlost čtení a porozumění
textu, množství času věnovaného studiu denně, a motivace k učení.
Předpokládá se, že průměrný dospělý člověk může strávit
účinným studiem zhruba 4–6 hodin denně. Pokud se tedy studuje v pracovní
dny, pak to činí 20–30 hodin týdně. Předpokládejme, že celkový počet
hodin vyučování za celý školní rok na základní škole je zhruba
700–1000 hodin, na střední kolem 900–1200 hodin a na vysoké škole může
být až 1500 hodin nebo více.
Podle toho by dospělý člověk teoreticky mohl zvládnout učebnici pro
základní školu za 23–50 týdnů (při 30 hodinách studia týdně),
učebnici pro střední školu za 30–60 týdnů a učebnici pro vysokou školu
za 50 týdnů nebo více.
Jedná se ovšem o velmi hrubý odhad a v praxi může být doba potřebná
k osvojení si obsahu učebnice výrazně kratší nebo delší. Mnoho
faktorů, včetně efektivity studijních metod, může mít na konečný
výsledek velký vliv.
Tonda Káňa
Já bych zvládl skripta z nějakého předmětu na Matfyzu tak do týdne,
u těžších předmetů do týdne a půl, pokud se to mám zároveň učit.
Ale u matematiky a fyziky je problém, že člověk věci pochopí lépe, když
si udělá ta cvičení. Jinak je to jen učení teorie, kde člověk nemusí
bez příkladů pobrat hned všechno…
U humanitních oborů nevím, tam opět záleží, jeslti si to chce
člověk zároveň zapamatovat, či jen pročíst. Skripta biologie ti přečtu
do dvou dnů, ale zapamatovat si to kvantum mi zabere dost dlouho…
Filip84
Hej, poněkud hodné „baronská“ otázka, jako. 🤪🤓😂
- Zjevně nechápeš vůbec, co to je, a k čemu slouží, učebnice.
Učebnice je pomůcka učebná, školní, jako např. tabule, školník, křída
trampolína. Není nikde řečeno, že žáci musí přečíst nutně celou
učebnici, kolikrát učitel odkazoval: přečtěte si to a to, to a to je
zbytečné. Učebnice neslouží k lektorování se obsahu učebnice.
- Skripta nejsou učebnice. Skripta jsou, jakýsi, vejcuc, takový jako
přehled. Skripta, v žádném případě, neobsahují rozsah „učiva“
žáka vysoký školy. Zajímá mne, například, rozklad těla po smrti. Tak
pro mne je praktické si stáhnout (případně půjčit, ale dnes to opravdu
většinou není nutné, drtivá většina základu je na Wikiskripta, a co ne,
jde někde najít a stáhnout) příslušné skriptum z pathologie. Tam si
učiním základní přehled, mám tam i terminologiae medicae ianua, no a
podle toho už si pak hledám odborné články, případně si koupím /
půjčím / stáhnu příslušné kněhy. Samozřejmě, jiná věc je úroveň
našich vysokých škol, to už nechám na laskavém posouzení každého
jednotlivce, když třeba studentka češtiny a historie na Universitě Karlově
ani nečte nic ve střední češtině, bo to ani prakticky neumí, jenom si
čte o tom, že ty kněhy, jako, existují, no tož to je magistra češtiny
jak noha, ty pyčo, když ani neumí pořádně česky! 😂😅 Ale za to
skripta, ani odborná literatura, nemohou, že?
- Náš všeobecný školský systém je egalitářský, socialistický. Tempo
je dané, kdo mu nestíhá, má doučování, když nestíhá ani tak, jde do
školy pro nestíhající děti (zvláštní, pomocné, speciální…, to je
Wurst, jak se tomu říká, nebo jde ze střední na učňák, z učňáku na
„baronský“ učňák, no a z „baronskýho“ učňáku do rachoty zvesela,
když tam třeba krade papuče a tužky, tam velice moc propadnout nejde! 😂).
Když, naopak, žák stíhá moc, tak se nudí, kušní, otravuje prudí, a
nebo, dnes už naštěstí víme, že talentů moc není a nemáme na to jimi
plýtvat, jde do školy pro velmi stíhající žáky. Tomu jsou přizpůsobeny
osnovy a osnovám učebnice. Když se zjistí, že osnovy jsou blbě, bo aj
v obecenstvu možú seděť voli, no tak se osnovy upraví. Ale je to
dedikovaný na průměrnýho smrada, nepočítá se s tím, že to zvládnou
všichni, a už vůbec ne dospělí.
- A dospělý je co, prosím pěkně? Podle práva, 18-ti letý? Nebo
biologicky, 27-letý? Nebo psychologicky? Někdo nikdy nedospěje, jako. Ženy
dospívající dřív, obecně. Výkyvy jsou na obou stranách ale obecně
dřív. Po padesátce úroveň kognitivních funkcí, zase, klesá. Jistě, je
to silně individuální, taky záleží na spoustě proměnných, taky co ten
jedinec robi, jestli kouří, a co pije, atp., ale u většiny klesá.
A o seniorech se budeme bavit? No, určité procento by to zvládlo líp, než
smradi, ale velká většina je řada, že ráno najde brejle, zuby a trefí na
mísu, a kdyby nebyli kognitivně zaměstnáni, zaměstná je Blesk. Nebo
naše – vaše televise. Nebo leták z Kauflandu. A co smažky? Zrovna
rožnovský „perník“ je vyhlášený, pár let a bude na tom hůř, než
většina seniorů. A co chlast? Jasně, ten je pomalejší, ale pak ty změny
jsou hodně 👌!
- A co to je zvládne? A jak to zvládne? Smradi mají učitelé, ten je
učí. Kdyby se učili podobně dospělí, udělaj se jim speciální osnovy.
Buďto by byli rychlejší, nebo pomalejší, nebo cca stejně. Ale jako sám?
To je asi jasné, že to bude silně individuální, a potom, hromada lidí,
ne-li většina, je tak pomatených, že bez řádného vedení je lepší,
když se neučí nic, měli by v hlavě jenom další domněnky, polopravdy,
omyly a mythologii.
Prostě: celé je to absolutní nesmysl!