Velcí i drobní dárci, často televize získává peníze na činnost z reklam, takže značky, firmy, kterým se na oplátku dává prostor pro prezentaci svých produktů. Malá televize může být i produktem zájmové skupiny, která si ji financuje z vlastních prostředků (alespoň ze začátku). Těch zdrojů je spoustu.
Upravil/a: Dvorní šašek
3Kdo udělil odpovědi palec? Rocker, marci1, aliendrone
před 872 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Budeš se asi divit, ale velmi často jsou zřizovatelem mainstreamové televize, resp. jejich vlastníci. Jde prostě jen o to, abys vyhmátl co nejširší okruh diváků. Třeba typický divák Noe TV či kanálu Fishing&Hunting málo sleduje jiné kanály, o to více je zaměřen na „svoji tématiku“. Provozování takového televizního kanálu je nenáročné, jde zpravidla převzaté pořady, popřípadě studiové diskuze. Ohledně výnosnů z reklamy specializované kanály na tom NEJSOU špatně. Uvaž – budeš vyrábět/prodávat rybářské potřeby – KAM dáš svoji reklamu? Na Novu nebo Primu? Ano, oslovíš miliony sledujících (a také POŘÁDNĚ za to zaplatíš!), jenže KOLIK jsi oslovil potenciálních KUPCŮ? Že se statisíce mamin na mateřské dozví, že tvé návnady, háčky a pruty jsou nejlepší je FUK, když nerybaří. Zato u sledujícího Fishin&Hunting je VELKÁ šance, že ho oslovíš a od toho se odvíjí i úspěšnost reklamy, chápeš?
Co se týká kanálů „zájmových skupin“ jak píše Dvorní šašek,
tak to musíš rozdělit na komerčně zaměřené (sponzorované) jejichž
primárním účelem není ziskovost (ta se projeví jinde např. tím, že
ovlivní tvůj názor na nějaké zboží, firmu či politický postoj
k něčemu).
A pak ty ostatní, takříkajíc „pro bono“, jejichž cílem je např.
informovat ohledně aktuálních témat NESTANDARDNÍM způsobem (tedy „mluvit
o tom, o čem se nemluví“ [co ti mainstreamová média NEŘEKNOU] ,
kupříkladu na téma Ukrajina, pozadí ceny energií apod.). Tyhle posledně
jmenované ovšem nejsou v nabídce komerčních společností, jde spíš
o Youtube kanály apod. K jejich tvorbě a provozování stačí v podstatě
jen dostatek nadšení, vše ostatní má doma každý (kameru/mobil/mikrofon,
PC s videoeditačním SW), či to lze lehce a s minimálními náklady sehnat.
NAVÍC nepotřebuješ k jejich provozování administrativní opruz a
POPLATKY. :)
0 Nominace Nahlásit |
Komerční televize hlavně z reklam. Proto jsou reklamní bloky stále delší. Nechápu ale, proč mají některé televize třeba 5 i více kanálů, když nemají co vysílat. Zřejmě na jejich provoz nemají peníze. Jak jinak si vysvětlit, že vysílají stále dokola stejné pořady. Na to se přeci nikdo nedívá. Např. Barrandov, nebo televize s jedním kanálem Relax. Smysl to nedává. Zřejmě je za tím ještě něco jiného. Třeba praní špinavých peněz.
Upravil/a: elkon
0 Nominace Nahlásit |
1 – hovorí vám niečo pojem „pračka peňazí?“ to je jedna časť
pravdy
2 – možnosť ovplyvňovať verejnosť v ekonomickom, alebo politickom
záujme majiteľa daného média a sponzora (najmä hlavného) , prípadne oboch
súčasne.
Žiadne elektronické médium nevysiela nezištne, vždy je za tým „Mefistoteles“ a príjemca vysielenia je Faust, ktorý buď odolá, alebo podľahne zvodom Mefistotela a (virtuálne) podpíše „svoju Zmluvu s Diablom“
Upravil/a: led
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 872 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek