V autoškole mě vždy učili, že před křižovatkou, kruhovým objezdem, nebo v ostré zatáčce je nutné podřadit, zejména na dvojku. Ale co se stane, když se nepodřadí? A křizovatka se projede nízkou rychlostí na trojku nebo na vyšší stupeň? Všude jsem hledal, ale dozveděl jsem se pouze to, že to není dobré.
Zajímavá 0 před 3020 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Motor poběží v příliš nízkých otáčkách. Bude mít nepravidelný chod, nízký výkon, případně se i úplně zastaví.
0 Nominace Nahlásit |
Když projedeš pomalý úsek na vyšší rychlostní stupeň, dostaneš se do nízkých otáček, motor není schopný zrychlovat (může se až „dusit“). Když tam dáš dvojku, motor bude v optimálních otáčkách a je schopen okamžitě akcelerovat. Vždy řadit tak, aby se pohyboval v oblasti nejvyššího točivého momentu motoru, tj. nejméně nad 2000 ot.
0 Nominace Nahlásit |
Obecně pokud jedeš na vyšší rychlostní stupeň než odpovídá rychlosti vozu, pak trpí motor, vůz, lidé v autě i okolí hlukem a vibracemi. Navíc je riziko že motor chcípne, což při jízdě může mít vliv i na bezpečnost. Nejbezpečnější – pokud už jedete – je samozřejmě plynulá jízda a zastavení vozu v nevhodném místě, nebo v situaci kdy to ostatní účastníci nečekají představuje riziko. Dále při vysokém rychlostním stupni a tedy nízkých otáčkách nebude motor v režimu kdy může poskytnout výkon. Tj. v případě potřeby zrychlit či udělat nějaký úhybný manévr budeš silně omezen.
Koukám, že jsem to popsal dost černě, neboj, on tě ten rámus brzo naučí řadit správně 😉
0 Nominace Nahlásit |
záleží na konkrétním typu auta a také na tom, co se myslí tím „nízkou rychlostí“. Já kruhové objezdy i křižovatky často jezdím na trojku a myslím, že nejsem sám.
0 Nominace Nahlásit |
0
před 3020 dny
|
0 Nominace Nahlásit |