Je to ziskové prostředí? Například v anglické lize se toho hojně ujímají šejci, kteří do profesionálních klubů investují obrovské částky, skupují podíly v klubu. Proč je to tak dobrá investice, nejsou nejisté výsledky odrazujícím faktorem při podnikání tohoto typu. Ačkoliv, žádná investice, pravda, není bez rizika. Děkuji.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Disraeli před 1071 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Vyplatí, je to velice ziskové, mega. Samotné kluby těží už jen
z populatiy, známosti, reklam a podobně.
Nejistými výsledky myslíš, jako výslekdy sportovních utkání? To je
celkem jedno (jako není, úspěšnost hraje roli), ale jinak jde
o sledovanost/popalaritu a vlastnická práva (na spousty věcí se kterými
se obchoduje. Rozhodně se to netýká jen sledovanosti/vysílání
utkání – i když to tvoří primární a největší zisky, hned za tím
jsou reklamy/propagace a pak prodje tiketů přímo na obřích stadionech, no a
pak jsou sekundární příjmy, kterých je víc), nemovitosti, pronájem,
investoři nebo spíš hlavně sponzoři, dotace, obchodování s hráčemi a
taky prodej známých hráčů, spolupráce s jinými firmami, výroba a prodej
(zboží spojené s fotbalem, hráči, klubem), cena/hodnota značky a
osob/hráčů a vůbec hospodaření, protože je to prostě „normální“
firma. A samozřejmě taky třeba prodej vstupenek/tiketů přímo na
stadionech. Fanoušci = zákazníci (miliony, desítky i stovky po celém
světě). Což jsou různé příjmy, nejen zápasy na stadionech.
Příjmy/zisky jsou různé. Čím ZNÁMĚJŠÍ klub (což nemusí být zcela
vždy nejúspěšnější, i když často je), tím víc vydělává…
v miliardách. Profesionální hráči jsou milionáři (nespočet
v desítkách, ti lepší ve stovkách a někteří ti topoví mají
i miliardu nebo dvě, al to budou tak dva, tři… samozřejmě to beru
v Kč).
Důležitá je často samotná účast v nějakých utkání a aktivita, než
přímo výhra. Hrají proti sobě dva týmy a ten, který vlastní stadion, ve
kterém se zrovna prohraje? No a co – desítky tisíc míst na stadionech,
práva na vysílání a sledovanost, sponzoring (tvl, víš kolik milionů
zaplatí nějaká JEDINÁ firma, aby tam nějak propagovali jejich značku..
právě kvůli té sledovanosti, fanouškům, známosti) a sekundrání
příjmy… to jsou celkově gigantické příjmy … a teď ještě, jak často
hrají (taky čím víc, tím víc příjmů). Víc než o výhru, jde
o účast a aktivitu a samotnou značku.. ale jako jasně, že značce se
zvyšuje popularita taky jejich úspěšností.
Upravil/a: Disraeli
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek