Vlastní zkušenosti… .
Nemyslím si, že by všichni čeští učitelé byli špatní, ale anii všichni dobří.Jsou mezi nimi vynikající pedagogové a odborníci, ale jsou i učitelé podprůměrní. Většinu tvoří „slušný průměr“, Tak jako jsou podprůměrní pracovníci v jiných profesích – od popeláře po lékaře. Každá profese má svou „chásku“ a svou elitu.
Karel Čapek tvrdil, že vzdělání je to, co nám zůstane, když zapomeneme všechno, co jsme se ve škole naučili. Vzdělání je jakási mnohem vyšší kvalita osvojení nových informací. A proto se domnívám, že taková výuka je nad síly některých absolventů učitelství. Ne všichni učitelé jsou schopni poskytnout svým žákům „čapkovské“ vzdělání.. Svědčí o tom i časté dotazy žáků a studentů, a to nejen na Odpovědích.
Je pravda, že k výkonu učitelského povolání nestačí jen vzdělání, ale učitel musí mít i jiné vlastností – např. být morální, zodpovědný, relativně spravedlivý atd. Nejde totiž jen o vzdělávací proces, ale i výchovný.
Být učitelem je nejen povolání, ale především poslání. Jenže to některým pedagogům chybí. Mnozí se vymlouvají i na nízké finanční ohodnocení….
Ale zkuste se postavit před studenty, kteří netouží po vědění, ale jen hodinu výuky nějak přežít .. Někteří žáci mají špatnou pověst. Jejich jméno se často objevuje v poznámkovém sešitku učitele – vyjadřování – vulgární slova i sexuální narážky, alkohol, kouření, drogy, pozdní docházka do školy … Další problém – rodiče, nezájem o třídní schůzky a spolupráci se školou … Je toho mnohem a mnohem víc.. vždy je vinen učitel …
Učitelské povolání je znevažované, mnozí jedinci vyčítají učitelům volno .. ale neuvědomují si, že se učitel připravit, musí se soustředit, i když má své problémy, je nutné je hodit za hlavu a věnovat se studentům, nemluvím o psychické zátěží … Málokdo z kritiků by si troufal postavit se před katedru …
Takže slova, která jste uvedl, nejsou na 100 % pravdivá.
0 Nominace Nahlásit |
mať vedomosti je jedna vec.
i fyzik vie, ako funguje zatĺkanie klinca do steny, ale to neznamená, že to
vie prakticky.
je to zostručnená myšlienka, ktorá má znieť asi
kdo neumí (znalosti uplatnit v praxi), ten (je) učí (druhé).
inak sa mi páči idea marci1, asi to tak nejako bude (kto nevie uplatniť znalosti v praxi a ani ich niekoho naučiť, ten to riadi – pekná myšlienka).
0 Nominace Nahlásit |
George Bernard Show: Kdo to umí, ten to dělá. Kdo to neumí, ten to učí. Někdo prostě musí učit a učitelé jsou vzdělaní lidé, musím se jich zastat. Spíše jde o nadsázku. Ještě by se také mohlo říci : Kdo neumí učit, ten to řídí !
0 Nominace Nahlásit |
Tak já nevím ! Já znám toto : Kdo umí umí, kdo neumí čumí !
Co se týká učitelů znám hodně chytrých učitelů. Těch špatných je minimum.
0 Nominace Nahlásit |
co je na tom k nepochopení? prostě když neumíš matiku, běž ji učit.
0
před 4138 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Drap | 1482 | |
annas | 1221 | |
quentos | 983 | |
led | 674 | |
marci1 | 647 | |
Kepler | 614 | |
mosoj | 608 | |
hanulka11 | 556 | |
gecco | 433 | |
iceT | 426 |
Hobby |
Hry |
Online hry |
Hádanky a hlavolamy |
Ostatní volný čas a hobby |