Avatar uživatele
Spartaboy

Vrátil se Ježíš po své smrti k nám na svět v hmotném těle, nebo jako duch? Nebo to nejde z Bible jednoznačně poznat?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Roman71 před 1770 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Znáte křesťanskou modlitbu Věřím, v jednoho Boha…?

Pokračování … věřím v Ježíše Krista, který třetího dne vstal z mrtvých, vssoupil na nebesa , sedí na pravici Boha Otce všemohoucího , odtud přijde soudit živé i mrtvé. "

Bůh se projevuje v trojjediné podobě jako Bůh Otec, Bůh Syn (Ježíš) a Duch svatý, jehož prostřednictvím se Ježiš „zjevuje“

To, že Ježíš vstal z mrtvých,. žije v evangelicích apoštolů, v době svátku velikonočního vzkříšení působí na věřící prostřednictvím Ducha svatého, soudí živé i mrtvé , a je s věřícími až do skonání světa.

Tedy prostřednictvím víry a přijímání jeho těla při svatém přijímání, tzv. eucharistii.

To je důkazem toho, že Kristus žije a věřící žijí z jeho Ducha sv. = to je duchovno, víra, jejíž prostřednictvím věří v jeho nesmrtelnost

. . .

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
hapiky

Druhý příchod Ježíše na svět je teprve očekáván.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Roman71

Ježíš byl třetí den po smrti vzkříšen svým nebeským Otcem. Poté byl ještě nějakou dobu se svými učedníky, které motivoval k péči o křesťanský sbor a šíření dobré zpávy o Božím království. Nakonec byl ze země vzat do nebe (duchovní říše, odkud přišel) a posadil se po pravici svého Otce, kde měl čekat na obnovení nebeské vlády Božího království, do kterého byl dosazen za krále..
Další podrobnosti jsou zaznamenány v Bibli 😉

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Edison

Jednoznačně jako Duch svatý. Je to poznat při jeho prvním zjevení svým učedníkům. Jako Duch svatý se mohl zjevovat i v hmotném těle, což se také stalo.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Bobek 2

To, co my známe jako „historii“, a vůbec naše představa skutečnosti je vždycky jen konstrukt, skutečná objektivní realita nám není přímo dostupná ani v té nejbližší přítomnosti. Třeba u beletrie nemá smysl se ptát, „jak to bylo ve skutečnosti“, ale spíš „jakými skutečnými událostmi mohl být autor inspirován“. U antických eposů nebo biblických knih už se to také blíží spíše té beletrii – historický základ je důkladně promíšen s vrstvou mýtů.

Co se týče „hmotné povahy“ Ježíšova těla po vzkříšení, máme tu především hmatový „test nevěřícího Tomáše“. Ovšem nemáme možnost si z nezávislých zdrojů ověřit, zda skutečně proběhl tak, jak se traduje.

V Emauzích domnělý Ježíš sice chléb lámal a rozdával, ale v Lukášově evangeliu není přímá zmínka, že by i sám jedl. A projevoval se spíš jako duch: „Tu se jim otevřely oči a poznali ho; ale on zmizel jejich zrakům.“

My samozřejmě můžeme dumat spíš nad tím, jak vzkříšeného Ježíše chápali sami apoštolové, případně pisatelé evangelií. Samozřejmě známe psychické jevy, kdy někdo reálně vnímá postavy či hlasy, které pro ostatní pozorovatele „neexistují“ – obvykle tomu říkáme „bludy“ či „halucinace“, ale i takové vjemy reálně existují, tedy jsou součástí reálného objektivního světa, stejně jako reálně existuje například duha či fata morgána. V případě „poutníka do Emauz“ samotné apoštoly zpočátku napadl i výklad, že je to prostě někdo jiný než Ježíš – a pouze v jednom okamžiku v něm „Ježíše poznali“. A pokud přistoupíme na nějaké spiritualistické koncepty typu, že duch se může nějak tělesně zjevovat, tak potom možnosti takového zjevování jdou plně podřízeny tomu, jaký koncept „duchů“ si zvolíme. Jestli duchy mechanicky prostupné, působící čistě v rovině psychiky, případně i ve spektru viditelného světla, anebo duchy projevující se na hmotné rovině naprosto plnohodnotně (pak vlastně i každý člověk je vždy takovým zhmotnělým duchem). A v takovém případě zase ovšem ta otázka nedává smysl. Nebo můžeme vytvářet složitější interpretační konstrukce, např. že „oslavené tělo“ po vzkříšení má nějak jinou povahu než „obyčejná“ těla atd. Ale myslím, že těm lidem, kterým se vzkříšený Ježíš zjevoval, bylo takto spekulativní uvažování už cizí, a tedy nemá valný smysl.

Upravil/a: Bobek 2

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Mc Merkurion

@hapiky: … kecáš, druhý příchod Krista, je Kačenka >>> https://www.y­outube.com/wat­ch?v=F_69AeOK­Wf4

před 1768 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Roman71

Hapiky nekecá..
Druhý Kristův příchod totiž nebude v tělě, ale s andělským vojskem, aby ukončil současný systém fungování světa a nastolil vládu Božího království nad zemí. O příchod Božího království se křesťané modlí už dva tisíce let (viz „Otčenáš“).
Nutno dodat, že pro ty, kteří se tomu budou smát až do poslední chvíle, to bude velké nezadržitelné překvapení, a to nikoho nestraším, jen tak pro pořádek.

před 1766 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… aby ty křesťany muslimové nepředběhli …

před 1765 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Roman71

Nepředběhnou a ani neutečou, na to se můžete spolehnout 🙂

před 1763 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek