Jen jsem nevěřícně zírala.na obchody Deichmann, New Yorker, Zara,
Humanic, na hobby obchody atd.
Je mi jasné, že z marže platí náklady dodavatelů, platy zaměstnanců
atd. Ale přece jen, marže nad 40% mi připadá už drobet
„přes čáru“.
Marže obchodů v ČR
Středeční Lidovky z 12.09.2012 otiskly marže obchodů.
supermarkety:
Makro 13,1 %
Spar 19,1 %
Penny 22,9%
Globus 23,2 %
Kaufland 24,4 %
Lidl 31,2 %
Albert 31,2 %
Billa 32 %
Tesco 34,8 %
drogerie:
Solvent-Teta 24 %
Schlecker 36,9 %
Rossmann 38,3 %
dr drogerie markt 55 %
nábytek:
Ikea 44 %
Kika 67,9 %
Sconto 77,7 %
Jysk 81,9 %
sport:
Sportisimo 49,4 %
Hervis 60 %
Intersport 79,5 %
lékárny:
Benu-Pharmaland 27 %
dr. Max 27,5 %
Lloyds 29,3 %
Humanic 90,1 %
Takko96,6 %
Deichmann 114 %
Camaieu 128 %
New Yorker 143%
Zara 147 %
oděvy a obuv:
Baťa 50,6 %
Marks and Spences 56,7 %
C+A moda 82 %
elektro:
Alza 11,2 %
Okay 13,8 %
Fast 20,1 %
K+B expert 20,5 %
Electro World 22,1 %
Datart 33,8 %
Hobby:
Bauhaus 45,4 %
Baumax47,4 %
Hornbach 50,6 %
OBI 66,1 %
Mountfield 69,9%
luxus:
Dior 69,2 %
Hermes Prague 75,2 %
Prada 80,3 %
Louis Vuitton 113 %
Kdo nekrade tak alespoň okrádá. A stojí to za to."
Doplňuji:
Informace je z Lidových novin z 12.9. 2012, tedy 2 a půl roku. Od té doby
se jistě nezmenšila. Chápu marži u obchodů s potravinami, ale nechápu ta
vysoká procenta u tak už dost drahých bot, u nábytku nebo v Hobby.
Vy mi to všichni vysvětlujete jako malé holce. Ale počítat ještě umím a zajímá mě, co to čtení s vámi udělalo, jestli jste zůstali chladnými nebo vás to naštvalo a nikoliv vysvětlování důvodů, proč vysoké marže. Díky za vaše názory.:-))
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 8Pro koho je otázka zajímavá? annas, suaeda, brillant, redy, briketka10, gagaga, jjj123456789, zzzlatokopka před 3568 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
obchodná marža je iba jedna informácia.
keď súčasne zverejnia i výšku nákladov a čistých ziskov, vtedy sa
dá porovnávať.
marža rozhodne nie je ukazovateľ ziskov.
takže zverejnenie jednej informácie bez ostatných je nekorektné.
;-Q
Doplňuji:
po doplnení:
ako môžem odsudzovať malé/veľké marže, keď nepoznám náklady – a je jedno, či sa jedná o potraviny alebo železiarstvo.
môžete sa diviť a byť naštvaná na výšku marží, ale keď 95–99% z marže ide na náklady (mzdy, energie, doprava, …), tak sa nafukujete zbytočne.
každý predajca má koeficient, ktorý musí dosiahnuť, aby bol
v zisku.
nechápem, čo vás teda na tom udivuje, alebo prečo niekoho pokladáte za
zlodeja.
neriaďte sa jednostrannou informáciou, ale komplexnými podkladmi – a vtedy súďte.
skôr ma vytáčajú neskutočné zisky (nie marža) čezu, ktorý stále zdražuje.
;-Q
Upravil/a: arygnoc
9Kdo udělil odpovědi palec? mosoj, johana 56, pusinka50, Quimby, briketka10, gagaga, cynique, gecco, zzzlatokopka
před 3568 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
O maržích vím. Obchodní organizace musí také vydělávat. Musí
pokrýt své náklady a také mít zisk.
Zde jsou uvedeny jednak starší údaje, ale hlavně, jsou průměrné. Např.
u potravin se marže můžou pohybovat od 10 % (základní potraviny) až
třeba po 100%.
0 Nominace Nahlásit |
Pěstuji a dodávám zeleninu na řetězec a marže u některého sortimentu dosahuje klidně i 200 – 300%, na druhou stranu některé zboží v akci prodávají i za nákupku, ale toho moc není.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?gecco Nahlásit |
Marže dobře znám,jen tyto jsou dosti staré.
Jinak to asi nejde,aby se uživili všichni zaměstnanci,plus výdaje za
energie.
Když si objednáš domů řemeslníka,taky nebude dělat za pár korun.
Někdy to vychází půl na půl,kolik stojí matroš,tolik dáš
za práci.
0 Nominace Nahlásit |
nějak mi to žíly netrhá, protože do obchodů, co mají v přehledu vysokou marži (jak teď zjišťuju) obvykle nechodím, protože jsou drahé…aspoň vím, že jsem si vybrala dobře i bez tabulek .-)…a Deichman mne ani moc nepřekvapil, protože s ceny má průmerné a přitom boty pěkné šmejdy…to samé New Yorker..to co chtějí za podobnou věc tam, je v Takku o třetinu levnější…a to mají prodejny v jedné budově…
4Kdo udělil odpovědi palec? pusinka50, briketka10, gagaga, gecco
před 3568 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Sice mi to připadá dost, ale… pokud píšeš rozdíl v marži mezipotravinama a nábytkem: Potraviny za 20 tisíc to může být třeba jeden regál s čokoládama 80cm širokej. Ve větším obchodě to pravděpodobně prodají během dne. Obývací stěna za 40 tisíc na prodejní ploše nezabere 1–2m2, ale 20, jednu prodají řekněme za 14 dní.
0 Nominace Nahlásit |
je to jen o těch hypersuper, jakou si pak nasadí cenu
já chodím nakupovat do Kauflandu, nebo do Globusu
o maržích vím už dávno, ale co se dá dělat jíst musíme,
ale oblečení si někdy koupím v SecondHandu páč tam
najdu kolikrát lepší než v obchodě a za babku kvalitnějc
ušitý, boty si kupuju na Aukru.cz a drogerii nemusím
mít tu nejdražší, nábytek mi stačí na celý život :))
0 Nominace Nahlásit |
Malá holka jsi. Ty marže jsou o hodně vyšší. Kde asi páni novináři ty údaje vzali ? Tyto informace nikdo nesděluje !!
0 Nominace Nahlásit |
Jako vždyť je to prostě o tom, že chtějí vydělávat peníze? Do práce taky chodím pro peníze a mám svoji cenu. Respektive můj čas má svoji hodnotu. A jestli prodává Sconto obývací stěny s tou nebo tou marží je pro mě důležité do té doby, dokud jsou ty ceny tak nějak srovnatelné v rámci porovnání jednodtlivých obchodů.
Ahoj, chci se zeptat… Máte někdo zkušenosti s nákupem drogerie online? Jako na netu? Kde kupujete?
Obchody to nedělají z charitních důvodů – to je ale šok opravdu, že to dělají za účelem zisku.
Drap | 8254 | |
led | 4077 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2781 | |
zjentek | 2743 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2019 | |
aliendrone | 1943 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |