Avatar uživatele
NANUK----

Kdybychom investovali totožné prostředky do vodíkové energie namísto elektromobility, vládli bychom vodíku?

Hlasujte v anketě
Zajímavá 0 před 1172 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Ametyst

ne

Vodík není levné vyrobit, a je k tomu zapotřebí elektrolýza. I vzhledem k vlastnostem vodíku to není žádná výhra.

Upravil/a: Ametyst

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
dubraro

ne

Vodík jako palivo má podobné problémy jako elektrická energie v akumulátorech. Především je to nízká energetická hustota, z toho plyne nízký dojezd a potřeba velkých nádrží. Dále je to velká těkavost vodíku, který uniká i přes ocelové stěny nádrže. Kvůli tomu také není možné vodíkové auto parkovat v garáži.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
quentos

ne

Nesmyslná otázka. „Vládnout vodíku“? Jak se dá „vládnout vodíku“?

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1146 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

dubraro: Nízká energetická hustota? „Ve třech nádržích, umístěných ve středovém tunelu, pod zadními sedačkami a pod podlahou zavazadelníku, je uchováno 5,6 kg vodíku, o kilo víc než dosud. To znamená dojezd až 650 kilometrů na jedno naplnění nádrží.“
https://www.no­vinky.cz/auto/cla­nek/vodikova-toyota-mirai-druhe-generace-se-predstavila-do-detailu-40344836
Tak to vypadá že těch 5,6 kg vodíku bude mít energie minimálně srovnatelně s cca 50kg nafty

S energetickou hustotou vztaženou na objem už to bude horší, ale je třeba to upřesnit 😉

před 1171 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek