ne
Vodík není levné vyrobit, a je k tomu zapotřebí elektrolýza. I vzhledem k vlastnostem vodíku to není žádná výhra.
Upravil/a: Ametyst
0 Nominace Nahlásit |
ne
Vodík jako palivo má podobné problémy jako elektrická energie v akumulátorech. Především je to nízká energetická hustota, z toho plyne nízký dojezd a potřeba velkých nádrží. Dále je to velká těkavost vodíku, který uniká i přes ocelové stěny nádrže. Kvůli tomu také není možné vodíkové auto parkovat v garáži.
0 Nominace Nahlásit |
ne
Nesmyslná otázka. „Vládnout vodíku“? Jak se dá „vládnout vodíku“?
0
před 1171 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
dubraro: Nízká energetická hustota? „Ve třech nádržích,
umístěných ve středovém tunelu, pod zadními sedačkami a pod podlahou
zavazadelníku, je uchováno 5,6 kg vodíku, o kilo víc než dosud. To
znamená dojezd až 650 kilometrů na jedno naplnění nádrží.“
https://www.novinky.cz/auto/clanek/vodikova-toyota-mirai-druhe-generace-se-predstavila-do-detailu-40344836
Tak to vypadá že těch 5,6 kg vodíku bude mít energie minimálně
srovnatelně s cca 50kg nafty
S energetickou hustotou vztaženou na objem už to bude horší, ale je třeba to upřesnit 😉