Bez hledání na internetu.
Dokázali byste správným způsobem zastavit blížící se vlak
k železničnímu přejezdu, kde je uvízlé auto či jiný dopravní
prostředek?
Pro doplnění:
Stůj, zastavte všemi prostředky se dává krouživým pohybem ruky v horní
polovině těla, tedy žádné mávání apod. Za snížené viditelnosti
světlem jakoukoli barvou kromě zelené.
Ano, je jasné, že nevím ze kterého směru a rovněž hraje roli vzdálenost.
Co mě však překvapuje, že údajně složky záchranného systému
doporučují volat 112 a oznámit číslo přejezdu a operátor je schopen se
spojit s dráhou, ne-li strojvůdcem.
Takže k tomuto bych jen uvedl, že z mého pohledu je to kravina. Než to
operátor přijme, uplyne čas. Jak bych mu to řekl? Hele, zastavte vlak na
přejezdu číslo P1234? On se zeptá znova, aby rozuměl. Pak než přejezd
vyhledá, stačí než si vyhledá příslušnou tabulku v programu a pak volá
do nejbližší stanice, kde jistě nikdo nesedí furt s přilepeným
sluchátkem na uchu a přímo mašinfírovi-no to je legrace. Ale i ten než
přijme zprávu, tak uplyne dost času.
Takže závěr je takový, že rychlejší bude vydat se – vyběhnout po
trati a dávat signál zastavte všemi prostředky.
Upravil/a: JájsemRaibek
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? quentos, Emefej, Dochy, gecco před 2783 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Obávám se, taková reálná možnost není moc pravděpodobná. Můžeš se rozběhnout naproti a mávat rukama, ale nevíš z které strany vlak přijede. Od doby vzniku krize bys stejně toho moc neuběhl, rozfofrovaný nákladní vlak může brzdit klidně i kilometr. Takže nejrozumnější by bylo blba z přejezdu vytlačit, nebo aspoň vytáhnout z auta.
Upravil/a: Kepler
0 Nominace Nahlásit |
Nereálné. Musel bys proti vlaku uběhnout nejméně 500 m, aby stihl zabrzdit. Jo a kterým směrem od přejezdu se vydat?
4Kdo udělil odpovědi palec? Lamalam, quentos, JájsemRaibek, Kepler
před 2783 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Osobně bych asi mával rukama nad hlavou aby si mně aspoň všimnul (ale tipnul bych buď mávání s překřížením, nebo překřížení nad hlavou). Ale obávám se, jestli by to vůbec mělo šanci na úspěch. Kdysi se zavírali závory tak 5 minut před vlakem a vlaky jezdily … no jak jezdily. Teď se závory zavřou tak 30s, max minutu před vlakem a vlak projede 60–90… to si nejsem jistej jestli bysme měli šanci vyběhnout dost daleko na to aby vlak stihnul vůbec nějak výrazně zpomalit.
2Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek, Kepler
před 2784 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jako brillant. Vyučil jsem se u dráhy.
2Kdo udělil odpovědi palec? Danina65, JájsemRaibek
před 2783 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano…
😉
Resp. – dokázal bych dát strojvůdci znamení, zastavit by musel on…
1Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek
před 2784 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nevím jestli bych se snažil zastavit vlak, pokud auto není porouchané nebo zapadené. Myslím že je rozumější (pokud je auto zaklíněne mezi závorami) prorazit závoru a zaplatit pokutu za škodu.
1Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek
před 2783 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dík za info. Doufám, že by to moje mávání strojvedoucí taky pochopil, pokud nezaspí, ale proč se nepoučit. Ještě jsem někde zahlédl informaci, že zkratování kolejnic mezi sebou by mělo přestavit nejbližší návěstidla na STOP. Víte o tom někdo něco? Asi by to bylo nejrychlejší, startovací kabely mám v autě. Otázka je, kde bude nejbližší návěstidlo, jestli vlak už nebude dávno za ním.