Avatar uživatele
JájsemRaibek

V poslední době je čím dál víc problémů na železničních přejezdech. Dokázali byste správně zastavit přijíždějící vlak?

Bez hledání na internetu.
Dokázali byste správným způsobem zastavit blížící se vlak k železničnímu přejezdu, kde je uvízlé auto či jiný dopravní prostředek?

Víte jak dát správně signál strojvůdci – zastavte všemi dostupnými prostředky?

Pro doplnění:
Stůj, zastavte všemi prostředky se dává krouživým pohybem ruky v horní polovině těla, tedy žádné mávání apod. Za snížené viditelnosti světlem jakoukoli barvou kromě zelené.
Ano, je jasné, že nevím ze kterého směru a rovněž hraje roli vzdálenost. Co mě však překvapuje, že údajně složky záchranného systému doporučují volat 112 a oznámit číslo přejezdu a operátor je schopen se spojit s dráhou, ne-li strojvůdcem.
Takže k tomuto bych jen uvedl, že z mého pohledu je to kravina. Než to operátor přijme, uplyne čas. Jak bych mu to řekl? Hele, zastavte vlak na přejezdu číslo P1234? On se zeptá znova, aby rozuměl. Pak než přejezd vyhledá, stačí než si vyhledá příslušnou tabulku v programu a pak volá do nejbližší stanice, kde jistě nikdo nesedí furt s přilepeným sluchátkem na uchu a přímo mašinfírovi-no to je legrace. Ale i ten než přijme zprávu, tak uplyne dost času.
Takže závěr je takový, že rychlejší bude vydat se – vyběhnout po trati a dávat signál zastavte všemi prostředky.

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? quentos, Emefej, Dochy, gecco před 2783 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
brillant

Ano, cca 10 let jsem byl zaměstnanec ČD.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Obávám se, taková reálná možnost není moc pravděpodobná. Můžeš se rozběhnout naproti a mávat rukama, ale nevíš z které strany vlak přijede. Od doby vzniku krize bys stejně toho moc neuběhl, rozfofrovaný nákladní vlak může brzdit klidně i kilometr. Takže nejrozumnější by bylo blba z přejezdu vytlačit, nebo aspoň vytáhnout z auta.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Klaproth

Nereálné. Musel bys proti vlaku uběhnout nejméně 500 m, aby stihl zabrzdit. Jo a kterým směrem od přejezdu se vydat?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Osobně bych asi mával rukama nad hlavou aby si mně aspoň všimnul (ale tipnul bych buď mávání s překřížením, nebo překřížení nad hlavou). Ale obávám se, jestli by to vůbec mělo šanci na úspěch. Kdysi se zavírali závory tak 5 minut před vlakem a vlaky jezdily … no jak jezdily. Teď se závory zavřou tak 30s, max minutu před vlakem a vlak projede 60–90… to si nejsem jistej jestli bysme měli šanci vyběhnout dost daleko na to aby vlak stihnul vůbec nějak výrazně zpomalit.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dubraro

Jako brillant. Vyučil jsem se u dráhy.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
gecco

Ano…
😉
Resp. – dokázal bych dát strojvůdci znamení, zastavit by musel on…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Misirik

Nevím jestli bych se snažil zastavit vlak, pokud auto není porouchané nebo zapadené. Myslím že je rozumější (pokud je auto zaklíněne mezi závorami) prorazit závoru a zaplatit pokutu za škodu.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

Dík za info. Doufám, že by to moje mávání strojvedoucí taky pochopil, pokud nezaspí, ale proč se nepoučit. Ještě jsem někde zahlédl informaci, že zkratování kolejnic mezi sebou by mělo přestavit nejbližší návěstidla na STOP. Víte o tom někdo něco? Asi by to bylo nejrychlejší, startovací kabely mám v autě. Otázka je, kde bude nejbližší návěstidlo, jestli vlak už nebude dávno za ním.

před 2782 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek