První prototyp mechanických taxametrů byl údajně používán již ve
starověkém Římě. Cena za poskytnutou službu tehdy byla stanovena pomocí
systému, který byl připojen na nápravu a podle počtu otočení uvolňoval
do příslušné přihrádky malé kuličky. Zákazník pak na konci cesty
uhradil částku, která byla přímo úměrná jejich počtu. Moderní
elektronický taxametr představil německý vynálezce Wilhelm Bruhn v roce
1891. První vozidlo taxislužby používající tento systém bylo poprvé do
provozu uvedeno o 6 let později
Doplňuji:
Chceme-li pátrat po historii původu označení taxi, potom se musíme podívat
až do 12. století. Tehdy se totiž objevily první zmínky o starém
německém knížecím rodě Thurn-Taxis. Pocházel ze severní Itálie
z okolí Bergama a od 15. století patřil mezi významné spolutvůrce
evropských dějin, byl hodně spjatý s Rakousko-uherským a německým
císařstvím. Vždy se Thurn-Taxisové pohybovali v zákulisí, nikdy
nepůsobili v roli vůdců, nicméně jejich vliv a bohatství byly
obrovské.
Do Čech přišli Thurn-Taxisové v první polovině šestnáctého století. S rodem Thurn-Taxis jsou v Evropě nerozlučně spjaty počátky poštovnictví již na přelomu 15. a 16. století. Nejprve vznikla potřeba organizování státní poštovní přepravy a poté i soukromé. Nejznámějším členem rodu se stal František Thurn-Taxis, který byl v roce 1500 jmenován generálním vrchním říšským poštmistrem. Za jeho vedení se poštovnictví utěšeně rozrůstalo a za nesporné zásluhy byli Thurn-Taxisové v roce 1681 povýšeni do knížecího stavu. S přepravou poštovních zásilek pochopitelně souvisela i přeprava lidí na objednávku. A tak vlastně vznikly první taxíky v podobě kočárů tažených koňmi
http://taxiczech.cz/o-taxisluzbe/153-historie-taxi
Zdroj: http://www.dimotaxi.cz/historie.php
Upravil/a: hanulka11
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek