Rozhodl jsem se, že už nebudu měnit sezonní gumy. Koupím a obuji celoroční. Najezdím max. 2.500 km jak za letní, tak za zimní sezonu a proto mně přijde neekonomické gumy měnit. Výměna stojí dost peněz a si vlastně na jedněch v podstatě ani nezajezdím a už je čas přezout. Pneu mi vždy spíše zteří, než se ojedou. Na předchozím voze mně pneu přežili auťák – ten jsem měl 10 let a gumy měli na dezénu ještě čtyři milimetry, když šla kára do šrotu. Proto jsem se rozhodl, že jedny gumy nám se čtyřkolým mazlíkem musí stačit. Jenomže nevím, jaká úskalí mě s celoroční gumou v ČR (deli) čekají. Ve Spojených Státech (na severu u Kanady) je zažité a zcela běžné používat celoroční pneu, přestože zima je tam mnohem drsnější a sněhová nadílka jakbysmet. Nikoho tam nic okolo kvality pneu netrápí. Třeba takové Chicago – tam snad jiné než celoroční ani neznají. Jenomže, zase tam úplně normálně fungují technické služby (cesťáci), čili když během noci napadnou 2m sněhu, lidé to ráno na cestách ani nepoznají. Cestou do práce jen zaregistrují těžké nakladače a další těžkou techniku, kterak odpočívá v odstavných pruzích a čeká, zda přijde další várka romantického sněhu. No ale abych tady zbytečně nekecal o ničem (bo zkušenosti jsou tak či onak nepřenosné) a raději se ptal, tak se tady ptám na ta úskalí celoročních pneu v ČR. Najezdím sice opravdu málo, ale může se stát, že v zimě přece jen s bobíkem někam vyrazíme a tak bych se zde rád dověděl, na co se připravit třeba na zimním tripu po střední Evropě s celoroční gumou. Nejvíce mě asi zajímají otázky porovnávání celoročňaček a zimaček v terénu, zda některá z nich na sněhu lépe brzdí, nebo lépe vyjede kopec na uježděným sněhu… zda si s některými z nich na autě nedejbože koleduji přímo o smrťáka (až tak???)… nevím no, prostě tak něco, určitě se chápeme. Děkuji za vysvětlení, zkušenosti…
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Alesh, Kepler, aliendrone před 1474 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Rozdíl je jasný. Letní gumy jsou z tvrdé směsi, zimní naopak z měkké. Z toho vyplývá, že celoroční gumy budou ze směsi 50/50 %. To znamená, že ani v zimě, ani v létě nemohou fungovat stoprocentně. Krizová situace může nastat kdykoli, ať jezdíme rychle, nebo pomalu. Proto mám dvě sady kol a vždy k danému datu je přehodím. A mám klid, že jsem proto udělal vše. Celoroční bych si na auto už dnes nedal. Kdysi dávno jsem je také použil, ale to byla jiná auta (Škoda 110, Š 120), jiné jízdní vlastnosti a jiné technologie.
0 Nominace Nahlásit |
Už jsem to popisoval, viz zdroj. Pokud najedeš 2,5 tis. km, tak obuj celoročáky a víc to nezkoumej. Najde se řada odpůrců, ale na ně kašli. Já najedu okolo 10 tis., spíš míň, fakt nemá smysl se zatěžovat nějakým přezouváním.
Zdroj: https://www.odpovedi.cz/otazky/dnes-v-noci-prvni-mrazik-pod-0-uz-mate-prezuto
Upravil/a: Alesh
0 Nominace Nahlásit |
Hele asi takhle – MNOHEM víc záleží na kvalitě konkrétní penu (bacha, i běžně kvalitní výrobci umí udělat zparchantělost!), takže se ti klidně může stát, že adhezní vlastnosti letní Pirellky budou v zimě LEPŠÍ, než u zimáku značky „Debica“, to zaprvé.
Za druhé v řadách „comfort“ (běžné civilné využívání) jsou obecně PRAKTICKÉ rozdíly MENŠÍ, než výrobci tvrdí. Pochop, chtějí vydělávat, tedy prodávat. Naprostá většina řidičů ale rozdíl nezužitkuje, jakkoliv tam nějaký je. S ohledem na způsob používání vozidla souhlasím s Aleshem, budeš jezdit trochu opatrněji a budeš v poho. Pokud jezdíš v zimě městem (spíš v břečce), tak se zimáky v našich podmínkách RYCHLE sjedou (obzvláště při agresivnější jízdě a to i když máš jinak podvozek OK) a s ohledem na předepsanou výšku dezénu je měníš klidně po 2 sezónách za nové!
Nějaké „roadfury“ ti s ročním náletem 2,5k asi nehrozí, takže
jedině kdyby ses dostal do oblasti, kde jsou zimáky povinně předepsané by
se ti mohly vyplatit.
Obecně je zimní vzorek/pneu lepší na SNĚHU, v břečce a na suché silnici
dobré celoročky jsou často v zimě lepší, než „noname“ zimáky jak
píši výše. Samozřejmě mluvím o „comfort line“, u sporťáků je to
„drobet jinak“, ale ty si stejně na auto asi nekoupíš. (k čemu?)
;) :)
0 Nominace Nahlásit |
Pokud jezdíš jen okolo chalupy, tak si myslím, že celoroční budou OK. Jak píší kolegové, v zimě jsou lepší zimní, v létě jsou lepší letní, většinu doby je stejně takové „poloviční“ počasí. Pokud bys častěji jezdil dálnice a cestování různě po republice, pak bych se přikláněl ke 2 sadám.
Jinak jak tu píší kolegové otázky zda vyhovují jako zimní výbava, tak pokud se nemýlím, celoroční jsou z tohohle pohledu značeny jako zimní (M+S)
0 Nominace Nahlásit |
Obecně: jsou horší, než zimní a jsou horší než letní. Kdo ale jezdí málo a nemá vysoké nároky na jízdní vlastnosti, tak je může klidně využít. Jenom nevím, jestli je možné s nimi zajet za značku „zimní výbava“.
0 Nominace Nahlásit |
Kolik najedeš je naprosto lhostejné. Jestli pojedeš jen jednou v zimě do hor po zasněžené silnici, kup si zimní i na léto. Když oželíš jízdu po sněhu, kup si letní. Předpokládám, že máš auto s předním pohonem. Celoroční byly dobré na starých přetáčivých škodovkách. U nich také nebyl žádný problém se zvládnutím smyku. S nedotáčivým autem je to složitější. Doporučuju doškolovací kurz na autodromu. U auta s malým nájezdem jsem pro druhou sadu z druhé ruky na plechových discích. Prodávají se za hubičku.
0 Nominace Nahlásit |
Aliene super, díky, shoduji se s názorem, chtěl jsem se zde jen utvrdit a opět se mi vyplatilo. Si génie, umíš vše prostě a jednoduše vysvětlit… a vůbec, už ti to někdy někdo řekl??? (;
zjentek>>> Popravdě jedna zatrachtilá potovra (taková PODEZŘELÁ entita s létajícím pometlem), převážně komunikující slovensky stále ODMÍTÁ uznat, že jsem nejkrásnější! Věřil bys tomu? Co si o tom myslet? :o :(
Lze mít důvodné podezření, že při letu s košťátkem nabourala do továrního komínu ve velké rychlosti + následný pád se výsledku podepsal na její mysli?
No, tak či tak vidíš, že ne každý má BYSTROU MYSL a INTELEKT jako ty, který jsi to odhalil úplně levou zadní! MOŽNÁ bys jí mohl dávat lekce. (Všimni si, že nepíši JAKÉ, známe to!) ;) :D :D
Elkon, zde si počti>> http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/c1437-Zpravy/n2455-Jak-poznat-zimni-pneu-pismena-M-a-S-nestaci
Tak paráda, myslel jsem si totéž. Já rychle nejezdím, když nemusím a
ani moc nevěřím/nemyslím si, že na ledu či vrstvě uježděného sněhu
mně celoročňák ZRADÍ
jakkoli KRUTĚJI, než prostá M+S guma s vločkou. Díky (;
Jinak záleží, co konkrétně koupíš. Zrovna nedávno jsem zachytil článek (titulek), že celoročáky se hodně zlepšily ve vlastnostech, čili opravdu už umějí udělat gumy, co jsou dobré v létě i zimě s minimálním rozdílem oproti letní v létě a zimní v zimě. Mrkni třbe na https://www.celorocni-pneumatiky.cz/ , zajímavé jsou testy. Určitě bych nekupoval nějaké nejlevnější mr*ky, projdi si určitě testy.
Alesh, tak to vlákno jsem přehlíd, tak dík no, uklidnils… a fakt si nepřišel na žádný zasadní zápor? Jak dlouho na těch gumách jezdíš, respektive kdy's tu káru koupil? Letos? (; D; D;
Nebo už's to prubnul třeba i loni?
Auto jsem kupoval vloni na jaře. Zima žádná nebyla a i kdyby, tak
stejně všude solí a protahují a ty zimáky tě stejně nespasí, pokud je to
hodně uklouzaný. Je to o rychlosti, jakou pojedeš, no bóže, tak trochu
ubereš. Jinak na suchu jsem poznal trochu rozdíl, ale to může být i tím,
že jsem změnil vlastně i auto, trochu jsem měl pocit, že do ostrých
zatáček musím malinko víc ubírat, ale jak říkám, měnil jsem nejen gumy
ale celé auto, čili i to má vliv. Prostě tu rychlost vnímám jinak, v tom
novém, i když jedu rychleji se to nezdá a vypadá to, že jedu stejně jako
předtím, čili možná to je jen tímhle daný.
Jak říkám, já jsem spokojený a v tuto chvíli říkám, že nemám jediný
důvod k tomu novému autu shánět druhou sadu kol atd.
Po 20 tis. (kupoval jsem roční auto, najeto 16 tis.) jsem jen nechal kola
převážit a přehodit předek-zadek a vyřešeno, žádný s*aní s tím
přezouváním každejch půl roku. Jak jsem psall, jestli najedeš směšných
2,5 tis. tak fakt není co řešit. Jedině bys bydlel na horách a musel
vyjíždět bez ohledu na počasí. Pak bych spíš jezdil celoročně na
zimákách.