Avatar uživatele
zjentek

V čem je problém, pokud oxiduje záporný/mínusový kontakt autobaterie?

Na kontaktu bílá sůl/oxid. Dříve roky nic a nyní hodně v relativně krátké době.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1560 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

Nejde o oxidaci, ale o tvorbu soli – síranu olovnatého. Z baterie někde unikají výpary elektrolytu.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Vinpe

Může to být špatný dotek kontaktu baterie s objímkou. Je potřeba to očistit. Někdo to máže vazelínou.

Upravil/a: Vinpe

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
paul1

Kontakt je třeba oškrábat až na holý kov – je to taková slupka. Potom na to tu vazelínu, ta by měla pomoct.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Myslíš klasický PB akumulátor? Jé, to byla SKVĚLÁ věc!! To co píše Kepler se vztahuje na nejklasičnější PB aku (které byly „otevřené“, po odšroubování zátky se mohly dolévat destilkou na správnou výšku hladiny elektrolytu), ty už dnes jsou na ústupu/nejsou moc používány. Užívají se uzavřené bezúdržbové (plyny vznikající při provozu baterky se rekombinují). Nadměrné vypařování elektrolytu způsobovalo přebíjení (obvykle chyba v regulaci altíku).

Dále:

  • nevhodná svorka na pólu akumulátoru (nejhorší je ocelová, lepší je „mosazná“, nejlepší je olověná). Ocelová korodovala jaxviň. :)
  • nedostatečné obepnutí pólu AKB svorkou (neutažené, malá plocha kontaktu) > velký přechoďák > vyšší teplota > mohutnější oxidace.
  • nedostatečná údržba AKB – alespoň před zimou a na jaře je třeba AKB zkontrolovat, svorky i póly ošetřit jemným smirkem (ideálně VELMI SLABĚ namazat vazelínou, žádné "čív více, tím lépe zde NEPLATÍ – naopak!), dolít elektrolyt (pokud lze a je potřeba) a dobít (pokud je potřeba).
  • s tím souvisí kontrola dobíjení (pokud altík dodává kolísavě > typicky ti znatelně potemní světla na volnoběh) – jak vysoké, tak nízké dobíjecí napětí je na levačku a odděláš dříve akumulátor.

Buď rád za klasiku, možná se ti to jeví jako pakárna, ale počkej, až budeš provozovat auto s baterií AGM (NĚKOLIKRÁT dražší)! Ta nevydrží déle než tři roky, zatímco obyč. akumulátor při správné péči vydržel klidně 10 let. Z dotací žijící ekogreenšmejdi jásají, ale té přírody je mi snad až trochu líto. :(

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Vývod je netěsný. Amatérsky opravit nelze.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Midoc

Nedostatečný kontakt svorky a pólu baterie ve vlhkém prostředí.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek